Viittiskö joku perehtyneempi kattoo mun syömiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnniKeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

OnniKeiju

Aktiivinen jäsen
21.08.2005
9 831
-1
36
Joko mulla alkaa olla terveellistä? Vai mennäänkö vielä mehtään? Mä opiskelen tätä ravintojuttua vielä :D

Aamupalaks
mysliä jossa oli pinjansiemeniä, erilaisia pähkinöitä, auringonkukansiemeniä, kuivattuja hedelmiä ja neljän viljan hiutaleita.
Maustamatonta jogurttia
puolikas banaani

Lounaalla
Lohikeitto ilman perunaa
Kuitukunkku pala, päällä oivariinia ja suolaliha
piimää lasi

välipala
Kaks mandariinia

päivällinen
sama ku lounas

iltapala
päärynä

Nälkä ei ollu ollenkaan, itseasiassa pelkäsin etten pysty zumbailla ku oli maha niin täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Ihan liian vähän yhtään mitään :D siis proteiinia tarvit enemmän ja kasviksia!!

keitto oli pelkästään kasviksista ja siinä tuli aika reilusti, siks oon hedelmiä työntäny tuonne väliin.
Mistä mä sitä proteiinia? Pitäskö iltapalaks syödä vaikka rahkaa? kananmunaa?

Mikä tuo puolikas banaani on?
Miksi ei perunaa?
Vain kaksi leipää päivässä vaikka muutenkin syöt noin vähän?

Kuitua ei tule tarpeeksi, kasvikset puuttuu. Jätä noi hedelmät vekka ja panosta kasviksiin mieluummin jos haluat jomman kumman jättää pois.

Ja syö hyvä ihminen enemmän. Sillä niitä kaloreita tulee. Tuolla tyylilla menetät nopeasti nesteet ja lihakset ja susta tulee laiha läski. Jossain vaiheessa keho alkaa kapinoida tuota vähäkalorisuutta vastaan ja sinun on yhä vaikeampi saada painoa alas.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:

keitto oli pelkästään kasviksista ja siinä tuli aika reilusti, siks oon hedelmiä työntäny tuonne väliin.

keitossa on varmaan kypsennettyjä kasviksia. mutta missä oli kaikki tuoreet, raa'at kasvikset? sä tarviit kuituja ja vitamiineja.

Mistä sun kroppa saa liikkumiseen tarvittavan energian??

ihmisillä on harhaluulo et jos syö vähän ja liikkuu paljon niin laihtuu. Syö enemmän ja katso mitä syöt. sut kroppa tarttee energiaa ja noista ei nyt sitä pahemmin saa. = säästöliekki ja paino ei laske.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Miksi ei perunaa?

Kuitua ei tule tarpeeksi, kasvikset puuttuu. Jätä noi hedelmät vekka ja panosta kasviksiin mieluummin jos haluat jomman kumman jättää pois.

Ja syö hyvä ihminen enemmän. Sillä niitä kaloreita tulee. Tuolla tyylilla menetät nopeasti nesteet ja lihakset ja susta tulee laiha läski. Jossain vaiheessa keho alkaa kapinoida tuota vähäkalorisuutta vastaan ja sinun on yhä vaikeampi saada painoa alas.

hei, mä tarviin apua tähän. en tollasta höykkyytystä. Kiitos vaan.
Tuolla määrällä mä oon ihan täysi. Voisitko vinkata että mitä tohon vois lisätä? Kuidut tulee täyteen.
Mä en tykkää perunasta ja raaoista kasviksista. Tää on hirveen iso ongelma muutenki, koska mä oon allerginen kaikille raaoille kasviksille, hedelmille ja pähkinöille. Oon allergialääkityksellä nyt sitte tän takia että saan ruokavalion kuntoon urheilua varten jota on paljon.

Muoks. tää on herkkä kohta mulle :ashamed:
tavotteena liikkuminen ja se että saan vaan ton ruokavalion oikeeks.

noin 1200 kaloria. tänään ei oo liikuntaa, mutta huomenna on.

mulla on liikapainoa useita kymmeniä kiloja. laskurin mukaan saisin syödä ilman liikuntaa noin 1800-1900kcal.

toi sun 1200 on kyl aika hurjan vähän aikuiselle ihmiselle.

Kananmuna on yksi tosi hyvä proteeiinin lähde!
Ootko koskaan käynyt www.kiloklubi.fi ? Siellä on todella mahtava ja kattava se opastus ruokailuun.Mä liityin siihen ja olen tosi tyytyväinen ollut.Pikkuhiljaa remontoinut ruokavaliota!

Joko mulla alkaa olla terveellistä? Vai mennäänkö vielä mehtään? Mä opiskelen tätä ravintojuttua vielä :D

Aamupalaks
mysliä jossa oli pinjansiemeniä, erilaisia pähkinöitä, auringonkukansiemeniä, kuivattuja hedelmiä ja neljän viljan hiutaleita.
Maustamatonta jogurttia
puolikas banaani

Lounaalla
Lohikeitto ilman perunaa
piimää lasi

välipala
Kaks mandariinia

päivällinen
sama ku lounas

iltapala
päärynä

Nälkä ei ollu ollenkaan, itseasiassa pelkäsin etten pysty zumbailla ku oli maha niin täynnä.

Aamupala on ok joskin banaanin jättäisin pois, ihan turhaan nostaa verensokeria.

Lohikeitosta et kyllä saa tarpeeksi kasviksia vaikka söisit kaksi annosta päivittäin. Onko keitossa kermaa esimerkiksi että saat rasvaa? Ilman rasvaa et tule laihtumaan terveellisesti.Suolaliha? Leikkeleet ei ole kauhean terveellisiä, sisältävät suolaa aika paljon. Lohesta saa kyllä proteiinia ja rasvaa aika hyvin.

Välipalaksi söisin rahkaa vaikka marjakeitolla. Hedelmissä on yllättävän paljon omaa sokeria mukana. Toki silloin tällöin voi syödä.

Iltapala on aika onneton jos olet käynyt urheilemassa. Urheilun jälkeen olisi hyvä tankata hieman proteiinipitoista ruokaa kuten juuri rahkaa, maustamatonta jogurttia tms.

Mun mielestä kuulostaa ihan hyvältä, mutta söit tosiaan kolme kertaa päivässä hedelmiä. Vaihda joku niistä kerroista tuoreeseen kasvikseen. (esim. syö pari porkkanaa tai tomaatteja tms.)

Miksi ei perunaa?

hei, mä tarviin apua tähän. en tollasta höykkyytystä. Kiitos vaan.
Tuolla määrällä mä oon ihan täysi. Voisitko vinkata että mitä tohon vois lisätä? Kuidut tulee täyteen.
Mä en tykkää perunasta ja raaoista kasviksista. Tää on hirveen iso ongelma muutenki, koska mä oon allerginen kaikille raaoille kasviksille, hedelmille ja pähkinöille. Oon allergialääkityksellä nyt sitte tän takia että saan ruokavalion kuntoon urheilua varten jota on paljon.

sinuna ottaisin yhteyttä ravitsemusterapeuttiin jonka kanssa voisitte katsoa sun allergioiden takia hyvän ruokavalion.

Ootko koskaan käynyt www.kiloklubi.fi ? Siellä on todella mahtava ja kattava se opastus ruokailuun.Mä liityin siihen ja olen tosi tyytyväinen ollut.Pikkuhiljaa remontoinut ruokavaliota!

sinne liityinki ja pallerot näyttää nyt eilise ruuilla keltanen vihree vihree vihree

sinne liityinki ja pallerot näyttää nyt eilise ruuilla keltanen vihree vihree vihree

paljos sulla on siellä se vaje eilisellä?Eikös olekkin aika paljon miinusta?

Aamupalaks
Maustamatonta jogurttia
puolikas banaani

Lounaalla
Lohikeitto ilman perunaa
piimää lasi

välipala
Kaks mandariinia

päivällinen
sama ku lounas

iltapala
päärynä

Aamupala on ok joskin banaanin jättäisin pois, ihan turhaan nostaa verensokeria.

Lohikeitosta et kyllä saa tarpeeksi kasviksia vaikka söisit kaksi annosta päivittäin. Onko keitossa kermaa esimerkiksi että saat rasvaa? Ilman rasvaa et tule laihtumaan terveellisesti.Suolaliha? Leikkeleet ei ole kauhean terveellisiä, sisältävät suolaa aika paljon. Lohesta saa kyllä proteiinia ja rasvaa aika hyvin.

Välipalaksi söisin rahkaa vaikka marjakeitolla. Hedelmissä on yllättävän paljon omaa sokeria mukana. Toki silloin tällöin voi syödä.

Iltapala on aika onneton jos olet käynyt urheilemassa. Urheilun jälkeen olisi hyvä tankata hieman proteiinipitoista ruokaa kuten juuri rahkaa, maustamatonta jogurttia tms.

okei, jos siis illalla urheilun jälkeen söisin ton myslijugusysteemin? ja lisäisin siihen vielä vaikka maitorahkaa?

Yhteistyössä