Viittiskö joku perehtyneempi kattoo mun syömiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnniKeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Ihan liian vähän yhtään mitään :D siis proteiinia tarvit enemmän ja kasviksia!!

keitto oli pelkästään kasviksista ja siinä tuli aika reilusti, siks oon hedelmiä työntäny tuonne väliin.
Mistä mä sitä proteiinia? Pitäskö iltapalaks syödä vaikka rahkaa? kananmunaa?

Kananmuna on yksi tosi hyvä proteeiinin lähde!
Ootko koskaan käynyt www.kiloklubi.fi ? Siellä on todella mahtava ja kattava se opastus ruokailuun.Mä liityin siihen ja olen tosi tyytyväinen ollut.Pikkuhiljaa remontoinut ruokavaliota!

sinne liityinki ja pallerot näyttää nyt eilise ruuilla keltanen vihree vihree vihree

paljos sulla on siellä se vaje eilisellä?Eikös olekkin aika paljon miinusta?

kaloreissa on miinusta. pitääkö mun alkaa lorottaan öljyä mun ruokaan et saan kalorit kohilleen? :o

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Mikä tuo puolikas banaani on?
Miksi ei perunaa?
Vain kaksi leipää päivässä vaikka muutenkin syöt noin vähän?

Kuitua ei tule tarpeeksi, kasvikset puuttuu. Jätä noi hedelmät vekka ja panosta kasviksiin mieluummin jos haluat jomman kumman jättää pois.

Ja syö hyvä ihminen enemmän. Sillä niitä kaloreita tulee. Tuolla tyylilla menetät nopeasti nesteet ja lihakset ja susta tulee laiha läski. Jossain vaiheessa keho alkaa kapinoida tuota vähäkalorisuutta vastaan ja sinun on yhä vaikeampi saada painoa alas.

hei, mä tarviin apua tähän. en tollasta höykkyytystä. Kiitos vaan.
Tuolla määrällä mä oon ihan täysi. Voisitko vinkata että mitä tohon vois lisätä? Kuidut tulee täyteen.
Mä en tykkää perunasta ja raaoista kasviksista. Tää on hirveen iso ongelma muutenki, koska mä oon allerginen kaikille raaoille kasviksille, hedelmille ja pähkinöille. Oon allergialääkityksellä nyt sitte tän takia että saan ruokavalion kuntoon urheilua varten jota on paljon.

Muoks. tää on herkkä kohta mulle :ashamed:
tavotteena liikkuminen ja se että saan vaan ton ruokavalion oikeeks.

hei, jos sä olet pahasti allerginen kasviksille, haluat liikkua paljon ja laittaa ruokavalion kuntoon niin suosittelen ihan ravitsemusterapeuttia. se voisi räätälöidä sulle ihan oman ruokavalion, jossa on huolehdittu kaikki tarvittavat ravintoaineet ja huomioitu tuo liikuntapuolikin.

Erityisen hyvää sun ruokavaliossa:

kala + pähkinät = hyviä rasvoja :) Pidä huolta, että saat niitä jatkossakin joka päivä, ja käytä ruoanlaitossa öljyä. Ei mitään kermaa. Öljystä saat hyviä rasvoja.

Viipale suolalihaa ei kaada sun ruokavaliota, jos ruoka on muuten vähäsuolaista.

Syö iltapalalla jotain proteiinipitoista, esim. rahkaa + ananasta (ei tarvitse sokeria ollenkaan, ananas on sen verran makeaa) tai vaikkapa keitettyä kananmunaa ruisleivän päällä.

Tsemppiä!

Olisi myös kiva kuulla sun jonkun toisen päivän syömiset, jotta saisi vähän enemmän osviittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Erityisen hyvää sun ruokavaliossa:

kala + pähkinät = hyviä rasvoja :) Pidä huolta, että saat niitä jatkossakin joka päivä, ja käytä ruoanlaitossa öljyä. Ei mitään kermaa. Öljystä saat hyviä rasvoja.

Viipale suolalihaa ei kaada sun ruokavaliota, jos ruoka on muuten vähäsuolaista.

Syö iltapalalla jotain proteiinipitoista, esim. rahkaa + ananasta (ei tarvitse sokeria ollenkaan, ananas on sen verran makeaa) tai vaikkapa keitettyä kananmunaa ruisleivän päällä.

Tsemppiä!

Olisi myös kiva kuulla sun jonkun toisen päivän syömiset, jotta saisi vähän enemmän osviittaa.

siis tää on paranemaan päin. Nimim. entinen pullamössöleipäihminen...

Mutta nyt ku on tullu tuo urheilu mukaan ni haluan varmistaa että on ihan oikeesti kunnon ruokavalio.

Ihan liian vähän yhtään mitään :D siis proteiinia tarvit enemmän ja kasviksia!!

keitto oli pelkästään kasviksista ja siinä tuli aika reilusti, siks oon hedelmiä työntäny tuonne väliin.
Mistä mä sitä proteiinia? Pitäskö iltapalaks syödä vaikka rahkaa? kananmunaa?

Kananmuna on yksi tosi hyvä proteeiinin lähde!
Ootko koskaan käynyt www.kiloklubi.fi ? Siellä on todella mahtava ja kattava se opastus ruokailuun.Mä liityin siihen ja olen tosi tyytyväinen ollut.Pikkuhiljaa remontoinut ruokavaliota!

sinne liityinki ja pallerot näyttää nyt eilise ruuilla keltanen vihree vihree vihree

paljos sulla on siellä se vaje eilisellä?Eikös olekkin aika paljon miinusta?

kaloreissa on miinusta. pitääkö mun alkaa lorottaan öljyä mun ruokaan et saan kalorit kohilleen? :o

Lisäät vaan kasviksia ja proteiinia enemmän kehiin niin hyvältähän se sitten näyttää =)
Mun ystävä on personantr. ja juuri sitä painottanut,että urheilun jälkeen tarvii saada sitä proteiinia että ei lihaksista lähde kuluttamaan.

Lisäät vaan kasviksia ja proteiinia enemmän kehiin niin hyvältähän se sitten näyttää =)
Mun ystävä on personantr. ja juuri sitä painottanut,että urheilun jälkeen tarvii saada sitä proteiinia että ei lihaksista lähde kuluttamaan.

okei, eli rahkaa juoksun jälkeen.

Ei siinä, mä jaksan hyvin kyllä urheilla tällä määrällä, mutta hyytyminen tapahtuu todennäkösesti jonku ajan päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Onko kyse ihan laihduttamisesta vai oletko tyytyväinen nykyiseen painoosi, mutta haluat vain terveellisemman ruokavalion?

On mulla muutama kilo josta pitäis päästä pois, mutta ne ei oo olennaisia. Juoksen kaks kolme kertaa viikossa noin kuuden kilsan lenkkejä ja uin kerran viikossa ja zumbaan kerran viikossa. Että ihan tuohon urheilun jaksamiseen. Kilot todennäkösesti tasottuu tuon urheilun kera.

Antakaas mulle esimerkki miten voisin huomenna syödä? Huomenna on pitkä lenkki.

Tässä nyt mun ehdotus, mutta huom. en ole mikään ammattilainen. :)

aamupala: tuo sama mysliaamiainen
lounas: jauheliha/soijarouhekastike, jossa tuoretta paprikaa, kesäkurpitsaa, sipulia, v-sipulia + tomaattimurskaa + esim. tummaa proteiinipastaa

http://www.torino.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=1902&VID=default&SID=695517803036794&A=open%3akeittokirja_2008%3atuotekortti%3a87047&S=1&C=39194

Lisäksi keitettyä parsakaalia

välipala: 1 iso tai 2 pientä hedelmää

päivällinen: pinaattikeitto + keitetty kananmuna

iltapala: pari siivua tummaa leipää + vähärasvaista leikkelettä + kurkkua + tomaattia sekä rahkaa

Onko kyse ihan laihduttamisesta vai oletko tyytyväinen nykyiseen painoosi, mutta haluat vain terveellisemman ruokavalion?

On mulla muutama kilo josta pitäis päästä pois, mutta ne ei oo olennaisia. Juoksen kaks kolme kertaa viikossa noin kuuden kilsan lenkkejä ja uin kerran viikossa ja zumbaan kerran viikossa. Että ihan tuohon urheilun jaksamiseen. Kilot todennäkösesti tasottuu tuon urheilun kera.

Aika paljon urheilua siis ja kaloreja kuluu juoksussakin tosi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Mistä sun kroppa saa liikkumiseen tarvittavan energian??

ihmisillä on harhaluulo et jos syö vähän ja liikkuu paljon niin laihtuu. Syö enemmän ja katso mitä syöt. sut kroppa tarttee energiaa ja noista ei nyt sitä pahemmin saa. = säästöliekki ja paino ei laske.

mä kyllä tiedän että tuolla tavalla laihtuu, todellaki. Mutta mä haluisin nyt terveellisesti energiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja a:

Aika paljon urheilua siis ja kaloreja kuluu juoksussakin tosi hyvin.

ja siks mä tähän apua tarvinki.

Antakaas mulle esimerkki miten voisin huomenna syödä? Huomenna on pitkä lenkki.

Tässä nyt mun ehdotus, mutta huom. en ole mikään ammattilainen. :)

aamupala: tuo sama mysliaamiainen
lounas: jauheliha/soijarouhekastike, jossa tuoretta paprikaa, kesäkurpitsaa, sipulia, v-sipulia + tomaattimurskaa + esim. tummaa proteiinipastaa

http://www.torino.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=1902&VID=default&SID=695517803036794&A=open%3akeittokirja_2008%3atuotekortti%3a87047&S=1&C=39194

Lisäksi keitettyä parsakaalia

välipala: 1 iso tai 2 pientä hedelmää

päivällinen: pinaattikeitto + keitetty kananmuna

iltapala: pari siivua tummaa leipää + vähärasvaista leikkelettä + kurkkua + tomaattia sekä rahkaa

ok. kiitos. Kesäkurpitsaa ja sipulia tarvii vaan hakee kaupasta, muita tuolla onki.
Pinaattikeittoki valmiina pakasteessa :D

No syö tummaa leipää, rasvaista juustoa päälle ja kasviksia. Syö rasvaista kalaa pari kertaa viikossa.
Kai sä nyt osaat lukea kaloriselosteista mistä saisit kaloreita enempi.

ok. kiitos. Kesäkurpitsaa ja sipulia tarvii vaan hakee kaupasta, muita tuolla onki.

Tämä oli vain ehdotus, kannattaa vielä katsoa, mitä kiloklubi sanoisi moisista ruoista. Ja ehkä keiton kanssa vielä leipää, on muuten aika kevyttä..?

Ja muista paistaa jauheliha tai soijarouhe öljyssä.

Tämä oli vain ehdotus, kannattaa vielä katsoa, mitä kiloklubi sanoisi moisista ruoista. Ja ehkä keiton kanssa vielä leipää, on muuten aika kevyttä..?

Ja muista paistaa jauheliha tai soijarouhe öljyssä.

jep.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1620327

Tuossa vielä se mun alotusdieetti.. että mä tiedän miten painon saa putoamaan. Mutta nyt mä haluan eri juttuja. Ja ku tota liikuntaa on raskaampana ja tähtään siihen 18 kilsan juoksuun ens kesänä, ettei mulla loppuis voimat kesken.

musta tuo 1200 kcal kuulostaa hyvältä, johtuen ehkä siitä että olen 164 cm pitkä ja painan 72 kg. Laihduttelen. ( lähtöpaino oli 85 kg ) Peruskulutukseni on tuo hieman päälle 1800 kcal, jos en liiku. Siitä miinus 500 kcal ( 0,5 kg/vko pudotustahti ) on 1300 kcal ja rapiat. Itse olen laihtunut sillä että pidän kalorit tuossa 1200 kcal/pvä.

Mutta sitä ihmettelen että miten monet voi sanoa että syöt ihan liian vähän jne, kun eivät edes tiedä paljon painat ja kuinka pitkä olet, joten mistä voisimme tietää mikä on kulutuksesi/tarpeesi?

Alkuperäinen kirjoittaja Nekku:
musta tuo 1200 kcal kuulostaa hyvältä, johtuen ehkä siitä että olen 164 cm pitkä ja painan 72 kg. Laihduttelen. ( lähtöpaino oli 85 kg ) Peruskulutukseni on tuo hieman päälle 1800 kcal, jos en liiku. Siitä miinus 500 kcal ( 0,5 kg/vko pudotustahti ) on 1300 kcal ja rapiat. Itse olen laihtunut sillä että pidän kalorit tuossa 1200 kcal/pvä.

Mutta sitä ihmettelen että miten monet voi sanoa että syöt ihan liian vähän jne, kun eivät edes tiedä paljon painat ja kuinka pitkä olet, joten mistä voisimme tietää mikä on kulutuksesi/tarpeesi?

Oli paino mikä tahansa, alle 1500 kaloreilla ei kande laihdutella. Liikkuu sitten mieluiten kaloreita vekka.

169 senttiä 68 kiloo ja juoksen paljon, uin ja zumbaan.
Ja siis mä tähtään ens kesänä 18 kilsan matkaan juosten.

169 senttiä 68 kiloo ja juoksen paljon, uin ja zumbaan.
Ja siis mä tähtään ens kesänä 18 kilsan matkaan juosten.

No sitten lisää ruokaa napaan :)

Mullakin tavoitteena juosta kesällä puolimaratoni, jos käyn lenkillä, syön ennen lenkkiä jotain hiilaripitoista ( paria tuntia ennen ). Mieheni on juossut maratonin monta kertaa ja hän mua tässä treenaakin :) Syön tietysti niinä päivinä enemmän kun liikun, mutta jos en niin pidän 1200 kcal syömiset.

Alkuperäinen kirjoittaja miksi itse ei voi tehdä mitään:
No syö tummaa leipää, rasvaista juustoa päälle ja kasviksia. Syö rasvaista kalaa pari kertaa viikossa.
Kai sä nyt osaat lukea kaloriselosteista mistä saisit kaloreita enempi.

nii.. turhaan täältä neuvoo kysyy, mistään asiasta. Ite vaan ottamaan selvää asioista. hmph.

Yhteistyössä