VikingLinen HEL-TUK-risteily lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Seiloriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Seiloriina

Vieras
Moi,

hiukan ennakkoluuloinen kysymys varmaan ;) mutta kannattaako Viking Linen Helsinki-Tukholma-päiväristeilylle lähteä lasten kanssa? Olen Vikingillä risteillyt joskus teinivuosina viimeksi, ja mielikuva on hiukan ....öhhh... "kökkö". Pari kertaa ollaan reissattu lasten kanssa Siljalla ja siellähän on ne muumit, isot leikkihuoneet ja näppärät Promenadi-hytit, joissa lapset saa naulittua katselemaan ikkunasta laivan menoa.

Onko Viking siis tosiaan sellainen karvalakkimalli kuin mun muistikuvani sanoo, vai kannattaisko sinne lähteä lasten kanssa? Mikä hytti kannattaa ottaa? Halpa matka olisi tyrkyllä, ja eihän tää nyt mikään kovin iso reissu ole, eli kyllä sitä nyt tuon matkan seilaa missä vaan, mutta lapsia siis kolme alle 4-vuotiasta, ja jos se laiva on tuskaa niin sitten se on todella TUSKAA....

Nyt kesällä on ainakin Turku-Tukholma välille tehty laivojen kokoushuoneista "leikkimaa" joka on isompi kuin leikkihuoneet talvisin, luulisin että sama homma Helsingin ja Tukholman välillä.

Minusta Vikingin Helsingistä Tukholmaan menevät laivat (Gabriella sekä Mariella) ovat molemmat hyviä, myös lapsiperheille. Onhan sielläkin leikkihuoneet lapsille ja tietysti Ville Viikinki! Sekä ohjattua toimintaa, satuhetkiä yms... Meillä on usein ollut lasten kanssa sellainen hytti, jossa on myös televisio. Mutta kannattaa matkatoimistosta kysyä mitä hyttiä he suosittelevat. :)

Itse en lähtis Vikingillä lasten kanssa kun en sinne menis muutenkaan. Joskus ollu vikingillä ja niin räkäläporukkaa laiva täys vaikkei ollu edes vkonloppuristeily..

Alkuperäinen kirjoittaja en menis:
Itse en lähtis Vikingillä lasten kanssa kun en sinne menis muutenkaan. Joskus ollu vikingillä ja niin räkäläporukkaa laiva täys vaikkei ollu edes vkonloppuristeily..

Jos ei sinne alas C hyttiin mene, niin iahnrauhallista ja mukavaa on Vikinkilaivallakin. Menisin kyllä lastenkin kanssa.

Me risteiltiin parisen viikkoa sitten Tukholmaan Vikingin Gabriellalla lasten (3½v. ja 1v4kk) kanssa ja kyllä me ihan tykättiin laivasta-ei Silja meidän mielestä nyt niin paljon kummosempi ole. Meillä oli kyllä ihan sviitti, että sekin varmaan vaikutti siihen että oli kaikinpuolin kiva reissu. Tuolla oli kokoustilat muutettu muksulaksi, siellä oli siis yksi huone pallomerenä, toisessa pomppulinna, pehmopalikoita, liukumäki jne., yksi huone oli 0-5v. ikäisille jne. Olihan siellä jotain ohjelmaakin, nukketeatteriesitys ainakin ja Pelle Positiivi ja Ville Viikinki jossain vaiheessa, mut meiltä meni nämä ohi, kun eivät aikatauluun passanneet. Lapset kyllä viihtyivät ja sehän se pääasia on. =) *muoks* Ja ei tuolla ainakaan tuolloin mitään räkäläporukkaa ollut, päinvastoin, ja paljon lapsiperheitä.

Me ei juuri olla risteilty, mutta paljon kuitenkin reissattu laivoilla sukuloimaan, ja ollaan kyllä viihdytty viikkarilla. Viimeaikoina ollaan otettu lyx tai lyx A-hytti jossa siis isot ikkunat, parisänky, tv, jääkaappi ja mahdollisesti vielä sohvaryhmä. Eli siellä mahtuu lasten (ja koirienkin) kanssa lepäämään ja touhuamaan.

Leikkihuoneissa ja pallomerissä nuo viihtyvät ja kesäisinhän ainakin joillain laivoilla on 10 kannelle tehty iso lasten leikkimaa jossa useita eri huoneita eri aktiviteeteille. Sitten ollaan tietty käyty syömässä ja saunomassa jne. Ihan kivasti sitä on aika kulunut itse kullakin.

Ja tosissaan räkäläporukkaan en musita törmänneeni... tai no, viimereissulla pari humalaista nuorta tyttöä tuli kannella koiria ihailemaan. Muuten on ihan rauhassa saanut olla.

Aina oltu lasten kanssa Siljalla, syystä että Vikingin laivoissa tulee melkein ahtaan paikan kammo... siis mulle. Siljalla kivaa ohjelmaa lapsille ja ehdottomasti paremmat/tilavammat leikkipaikat!

Kiitoksia! Ville Viikinki kuullostaa kyllä hyvältä eli taidan varata ton matkan :) Ja joo, C-hytit taitaa olla taaksejäänyttä elämää muutenkin, pitää katsastaa paljonko ne A-hytit tai sviitit maksaa tai mitä siellä ylipäänsä on jäljellä.

voit myös liittyä siellä viikarin sivuilla viking clubiin (ilmainen) sitä kautta saa halvempia reissuja. nekin tarjoukset näkyvät sivuilta.

Itse lähen viikonloppuna ja A hytti oli 120e

Yhteistyössä