Vinkiksi kaikille jotka aikoo tehdä piparkakkutalon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
ÄLKÄÄ TEHKO SITÄ |O |O |O |O |O |O

jumankekka mulla palo sormi kun sitä sulaa sokeria putos klöntti käteen :headwall: :headwall: ja sattuu niin perrrrrrrrkuleesti. Miten jotkut selviää isommista palovammoista, kysynpä vaan |O

Jaa. Mää oon tehny jo seittemän. Ja polttanu neljä sormea. Mukavasti rakot napsuu näppiksellä... |O Kaikkeen tottuu kyllä. (Paitsi kuulemma jäätelöön perseessä. ) =)

Peesailen. Lisäksi se pirun sokeri meni langoiksi jotka sotki kaikki paikat, palat ei sopinu kunnolla yhteen, "lumi"kuorrutuspussi repesi ja koko talo peittyi siihen rojuun, karkkien värit irtosi siihen kuorrutukseen ja sotki ikävästi ja lisäksi sitten kun joulu oli ohi ja sen olisi voinu syödä, se olikin niin pölyinen ja mauton ettei kelvannut kelleen. :(

tein tänään, meni ihan pipariksi :xmas: ensiksi liimasin yhden seinän väärinpäin eli ikkunat alareunaa, sitten terassin katto romahti ja lopuksi kun olin liimannut kaiken kasaan niin hienot liivatelehti ikkunat tippu alas :laugh: valtavalla sokerikuorrute kerroksella lopputuloksesta tuli suht siedettävä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Jaa. Mää oon tehny jo seittemän. Ja polttanu neljä sormea. Mukavasti rakot napsuu näppiksellä... |O Kaikkeen tottuu kyllä. (Paitsi kuulemma jäätelöön perseessä. ) =)

Nyt on ihan pakko tarkentaa, että työnnetäänkö sitä jäätelöä siis esim. ihan tuuttimuodossa suoraan peräaukosta sisälle?

Täytyy kokeilla. Ihan oikeesti hei. Nyt on semmoinen tunne että AS=Aivan Sama. Olen yksin kotona neljän tenavan kanssa joista yksi käytöshäiriöinen erityislapsi, mies iltavuorossa ja äiti vähän väsynyt.

|O

Piparkakkutalo pilasi viime vuonna miehen syntymäpäivän!!! :(

Minä innoissani tein oikeaa luomusta siitä, ja sulatin sokerit siihen liimaksi. Kastoin yhtäreunaa sokeriin. Sitten tyhmyyttäni ajattelin kastaa toisenkin reunan. TARRASIN KÄTENI SIIHEN JO KASTETTUUN TULIKUUMAAN REUNAAN!!!!! Paloi neljästä sormesta ensimäisten nivelien kohdalta nahat pois.. aijaiiii...

Koko joulunaika kärsittiin siitä, että mitään ei voinut tehdä oikealla kädellä...

Voi jessus teidän kans :laugh:
Minä oon vähän väsyny tänä iltana... :laugh:

kovin olen suunnitellut sen talon tekoa mutta meillä ku asustaa tuo nelijalkainen ruokarosvo niin eipä siitä varmaan kauaa iloa ehtisi olla... en kuitenkaan sitä kirjahyllyn päälle kehtaa laittaa ja kaapissa ovien takana siitä ei ole mitään iloa...

se on jääpuikko ei jäätelö..
jääpuikko on helpompi työntää sisälle..
ja se ehtii sulaa enenkuin siihen ehtii tottua. :kieh:

MargeSimpson: meinaatko tuubissa sitä tomusokerijuttua? vai saako tuota sulaa sokeria jossain tuubisa valmiina? nimittäin minä en saanut sillä tomusokerijutulla tehtyä muumitaloa vaan se vaan valui eikä kuivunut ollenkaan |O ajattelin jos tänä vuonna tekisin valmistalon, mut tuo osien liimaaminen sillä kuumalla sokerilla ei innosta kun on tuo villiviikari ja sylivauva talossa :whistle:

Tässä hyvä vinkki talon seinien liimaamiseen eli tomusokeria ja kananmunan valkuainen. Pitää toki hetki pitää, mutta tulee tosi lujatekoinen ja EI PALA NÄPIT! Olen tehnyt näin jo iät ajat. Ja ei maistu pahalle! Ja saumoista tulee nätin väriset kun värjäät sen tomusokeriseoksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Muuten hyvää jankkia saa sillain, että ei sekoita tomusokeriin vettä, vaan kananmunan valkuaista!!! Ja tekee paksua liisteriä :)

näin minäkin ja sillä on helppo kasata! Ja Ei niin tarkkaa niien saumojen kanssa kun voi laittaa paksummasti jos jää rakoja. Ja minä oon kääriny kyllä sellofaaniin koko hökötyksen sitte et on viel syötävää joulun jälkeen.