vinkkejä laihdutukseen hoikalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joanna

Vieras
aamupala:
puuroo veteen tehtynä. sekaan hilloa maltillisesti.
ruisleipä,päälle ohuesti kevyttä levitettä ja leikkelettä.
kahvi/tee rasvattomalla maidolla (jos käyttää )

välipala:
hevi shot

lounas:
tonnikala salaatti,kasttikkeen tekee itse rypsiöljystä,sitruunasta jne. (hyvää rasvaa) tonnikala voi olla öljyssä,ei tarvi erikseen kastiketta.
sekaan reajuustoo,rasvatonta, ja vaikka kananmuna. täyttää!

välipala:
ruisleipää ja hedelmää/kasvista. kevyesti täytettä leivälle.

päivällinen:
kasvissosekeittoa/tomaattikeittoa. tee itse ja sekaan voi lorauttaa kevyt ruokakermaa. maustaa makunsa mukaan.
leipää jos tarvis.

iltapala:
puuroo ja sekaan vaikka mustikkakeittoa.
tai sitten rasvatonta yoqurttia ja sekaan vehnälesettä. lisänä kasviksia tai hedelmiä.

vettä ruokailun yhteydessä ois hyvä juoda kaksi lasillista ja myös ruokailujen välillä. janontunnetta ei pitäis olla,silloin on nestevajausta. pissa ei saa olla keltaista..

liikuntapuoli..
rasvanpoltossa pitkäkesto on plussaa. ainahan se rasva palaa,mutta kuitenkin.

itse harrastan jotakuinkin näin:
ma:lenkki koirankanssa. reipasta kävelyä tunti joka sisältää muutaman sykkeen nostavaa juoksupyrähdystä. sekä gymstickillä treeniä.

ti:spinning kestävyys

ke:crossarilla ja gymsticillä. illalla reipas lenkki koirankanssa. joskus crossailu jää väliin..

to:spinning kestävyys

pe:vapaata (kevyesti kävelen koiraa ulkoiluttaen..)

la:lenkki koitankanssa ja taas tehostetaan juoksemalla.. illalla taas lihastreeniä tikunkanssa.

su:vapaa (koiraa ulos tietty..)

täytän myös usein ruokapäiväkirjaa. sillä tiedän paljonko syön ja syönkö oikein. käytän kiloklubia kun on ilmainen.

ruoan määrä on tärkeää,syömällä hitaasti selviää koska alkaa olemaan kylläinen, vie 20min. ennenkun huomaa ettei oo enää nälkä.

säännölliyys on plussaa.

tässä jotain..joku kun sanoi ettei laihoilta saa vinkkejä.

syön myös pizzaa joskus,en usein. jos syön jokapäivä se menee suoraan peppuun ja reisiin.

mä taas uskon, että rasvattomat maitotuotteet yms. kevyttuotteet ovat ihmiselle haitallisempia kuin rasvaiset... Juon kevytmaitoa, käytän ruoanlaitossa voita yms. ja olen hoikka, niinkuin muukin perhe!

Kiitos ap. Kuten sanoin, vinkit yleensä sitä, mitä toisessa ketjussa mainitsin ja sit tuollaista Ärrimurrin tyylistä päänauontaa.

Kiva, että viitsit nähdä vaivaa ja laittaa tänne jotain konkreettista. Voi katsoa, missä itsellä mättää jne.

Alkuperäinen kirjoittaja se sieltä toisesta ketjusta:
Kiitos ap. Kuten sanoin, vinkit yleensä sitä, mitä toisessa ketjussa mainitsin ja sit tuollaista Ärrimurrin tyylistä päänauontaa.

Kiva, että viitsit nähdä vaivaa ja laittaa tänne jotain konkreettista. Voi katsoa, missä itsellä mättää jne.

No tarkoitus ei ollut mitenkään aukoa päätäni, minusta ap:n tyylisiä "laihdutus ohjelmia" on ihan tarpeeksi nähtävillä. Mutta perusperiaate meinaa vaan liian usein unohtua. Ei jatkuvalla dietillä olo ole mitenkään järkevää, täytyy motivoitua muuttamaan elämäntapaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja annika:
typerää sanoa että maalaisjärkeäkin voi käyttää, kun ei ihmiset kuitenkaan osaa ajatella miten konkreettisesti laihdutaan. kaikki on vaan läskejä

Voi sanoa. Syö niin sanotusti normaalisti! lautasmallia esim käyttäen!

Alkuperäinen kirjoittaja annika:
typerää sanoa että maalaisjärkeäkin voi käyttää, kun ei ihmiset kuitenkaan osaa ajatella miten konkreettisesti laihdutaan. kaikki on vaan läskejä

ja mä taas just kaipaisin tuollaisia kuin mitä kiltti ap on laittanut. Eli selkeät ruoka-aineet, määrät, kerrat ja liikunnat. Kun sitä maalaisjärkeä ei ole, niin sitä pitää muiden toisille takoa...

ei tälläsellä ketään pullero voi alottaa tolla liikuntamäärällä, siinä tulee toivoton olo heti alkuunsa jollei oo ennen harrastanu nimekskään liikuntaa.. :D en ainakaan minä olis voinu (95kg).. ihan liikaa hiilareita.. eikä 50% ihmisistä tykkää puurosta.. ainakaan niistä puuroista mitä sitten laihiksella pitäis syödä.. ;P

ruoan määrässä oot oikeessa, ja toi 20min pitää paikkansa, reilusti tukevilla ihmisillä vielä enempi.. (tässä tehoo ruoan annostelu ja päättäväisyys..) mä söin joskus peilin edessä ja EI ollu nälkä syötyä.. ;P raakaa mut toimii.. :D

ruokapäiväkirja on tosi hyvä juttu! :)) toimii ja on apuna jos suunta katoo ja ideat on vähissä.. kannattaa koittaa ottaa käyttönsä www.fineli.fi sivulta toiminto RUOKAKORI. sitä käytin koko oman laihiksen ajan ja onnistuin.. :) ( toimii päikkiksenä meille nörteille ;) )

Itseäni ylistäen, parhaat neuvot ei taida tulla niiltä laihoilta, vaan meiltä entisiltä pullukoilta jotka on kilot saanu karistettua, eikä takas oo tulossa.. (ainkaan oo vuoteen tullu.. :P)

Kiitos ap :flower:
Tuollainen kuitenkin helpompi järkätä jos ei lapsia tai pääsee sitten lapsilta harrastaa ym..
Itse kun joutuu lasten takia kokkaa, niin mussuttaa sitten sitä hyvää ruokaa nautinnolla :D
Ja mies paljon töissä niin rataslenkki taitaa olla ainoo jonne mahkui.
MUTTA SILTI KIITTI!!!! :hug:

mulla on kolme lasta. 4v 1,5v ja 5kk (en imetä )

aina en ole ollut hoikka,lähdin 80kg puolelta ja nyt painoa on 62kg

ja tottakai,periaate on syödä vähempi kun kuluttaa. tässähän oli vain esimerkki yhdestä päivästä (ruoka) ja yhdestä liikunta viikosta.

kummastelen kyllä että miten aika ei riitä? kun pienet nukkuu on aikaa tehdä vaikka mitä. kun tekee esim. tuolla gymstickillä lihakset läpi niin ei siinä mene kauaa. ja se on mukavaa puuhaa. crossarilla päästelee kun katsoo töllöö.
mies on iltasin kotona,joten pääsen haihtuun salille spinningiin helposti,sie menee tunti.
koiraa pitää jokatapauksessa viedä,joten miksei siitä ottas sit kaikkee irti.

syön niin ettei ole nälkä,sen voi tehdä kevyesti.

maitotuetteista..niissä on kovaa rasvaa joka ei oo terveellistä. siksi suosin rasvatonta maitoa. yoqurtit ei rasvallisena mene alas. rypsiöljy on mulle ystävä ja käytän sitä. rasvaa tarvii ihonkin takia,kuivuu muuten.

Mä luulen että ilman tuollaista määrää liikuntaakin, pullerot kyllä laihtuis jos söis niinkuin ap. Olenkin monesti miettinyt että mitä hoikkikset syö, ja etenkin kuinka paljon. Puuron jos popsasee aamu ja iltapalaksi, salaatin ja keiton ruoaksi, ja jättää ne herkut pizzat ja suklaan kokonaan pois, niin eiköhän melko hoikkana pysy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ja tottakai,periaate on syödä vähempi kun kuluttaa. tässähän oli vain esimerkki yhdestä päivästä (ruoka) ja yhdestä liikunta viikosta.

kummastelen kyllä että miten aika ei riitä? kun pienet nukkuu on aikaa tehdä vaikka mitä. kun tekee esim. tuolla gymstickillä lihakset läpi niin ei siinä mene kauaa. ja se on mukavaa puuhaa. crossarilla päästelee kun katsoo töllöö.
mies on iltasin kotona,joten pääsen haihtuun salille spinningiin helposti,sie menee tunti.

maitotuetteista..niissä on kovaa rasvaa joka ei oo terveellistä. siksi suosin rasvatonta maitoa. yoqurtit ei rasvallisena mene alas. rypsiöljy on mulle ystävä ja käytän sitä. rasvaa tarvii ihonkin takia,kuivuu muuten.

no osan siis voi tehdä kotona jos on vehkeet mutta kaikilla ei ole sitä miestä eikä lapsenvahtia!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no osan siis voi tehdä kotona jos on vehkeet mutta kaikilla ei ole sitä miestä eikä lapsenvahtia!

lapset mukaan lenkille

Minä olen kyllä sitä mieltä, että rasvaa tarvitaan! Eli ne kevythömppätuotteet saa heittää metsään! Rasvan tilalla niissä monesti onkin niitä pahoja pahoja lisäaineita ja makeutusaineita. Eli luonnonmukaista, täysrasvaista ruokaa (no kevytmaito sallittakoon), mutta kohtuudella ja myös kuluttaa sen minkä syö ja enemmänki jos laihtua meinaa.

Mitä luomumpaa, sen parempaa. Sanokoot lääkärit ja ravintoterapeutit mitä tykkää. En usko, että se "kova" rasva on ollenkaan pahasta, jos vaan sitä ei oo liikaa ja muuten on ruokavalio tasapainossa.

Myöskin itelle ois tommonen aamupala aivan liian raskas. Se ois joko puuro TAI ruisleipä. Yleensä syön munakkaan. Päivällä söisin raskaammin, ja varsinkin illalla huomattavasti kevyemmin. Riippuu tietenkin vähä päivän puuhista, mihin kohti raskaimmat hommat menee.

Ite annan vinkiksi, että syödä parin tunnin välein jotain pientä (pitää aineenvaihdunnan liikkeellä koko ajan ja verensokeri pysyy tasaisempana). Ja tosiaan sitä luonnollista ruokaa, täyttä ruokaa (täysjyvävilja esim), monipuolisesti. Ylimääräiset herkuttelut pois (kakut, pullat, karkit). Liikuntaa väh. puoli tuntia joka päivä, mieluusti enemmänki. Stressi pois, eli joskus lepopäivä siihen väliin, eikä haittaa vaikka joskus harvoin tulee herkuteltuaki. Vettä paljon. Puoli tuntia liikunnan jälkeen - älä syö tai juo muuta kuin vettä, rasvanpoltto jatkuu vielä silloinkin jos ei sitä lopeta syömisellä. Toimii. Ainaki itellä. Valkoiset pois. Valkoinen riisi, valkoinen leipä, valkoinen sokeri - ne on puhdistettuja, ja siinä sivussa on lähteny myöskin ne niitten sisältämät ravintoaineet, ne on tyhjää energiaa (hiilihydraattia), sitä lihottavinta mahdollista.

Yhteistyössä