vinkkejä laihdutukseen hoikalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja alku on aina hankalaa. ekat 2vko suorastaan kärsimystä.
sitten siihen tottuu. niinkun yleensäkkin kaikkeen.

siis mikä tässä on kärsimystä, säännöllisyys vai? Ei määrät ainakaan voi olla vai voiko? Mä en millään sais syötyä tuosta puoliakaan ja se onkin mun ongelma, aineenvaihdunta ei pelaa kun en syö itteeni ähkyyn :(

Alkuperäinen kirjoittaja kymysys:
siis mikä tässä on kärsimystä, säännöllisyys vai? Ei määrät ainakaan voi olla vai voiko? Mä en millään sais syötyä tuosta puoliakaan ja se onkin mun ongelma, aineenvaihdunta ei pelaa kun en syö itteeni ähkyyn :(
Mä ymmärsin juuri niin, että tuo säännöllisyys. Se, että aamulla - tai edellisenä iltana - laittaa itselleen eväät mukaan töihin. Että järjestää aikansa siten, että pääsee joka päivä liikkumaan. Se, että telkkarin katsomisen sijasta lähtee lenkille. Tai kaivaa edes sen stepperin esiin.

Tuo säännöllisyys tuotti itsellekkin laihduttaessa ongelmia vaan kyllä siihen rytmiin pääsi ja miun ruokailut/kalorit oli kyllä tosi minimissä :ashamed: , mutta totuin siihenkin ja se vajaa 20kg lähti. Kymmenen kiloa sitten sen jälkeen kun kävin kunnolla kuntoilemaan. Vaan eipä ole säännöllisyydestä mitään tietoa enää nykyisin kun ei ole oikein voimia tai jotain.. Ei jaksa kai asiaa edes ajatella saatika urheilla. Itsestä kiinni miten laihtuu, miten sitä haluaa. Alkaa itsekkin pikkuhiljaa tajuamaan, että ihmisellä ei ole pakko olla kiire..

Alkuperäinen kirjoittaja hermoraato:
Tuo säännöllisyys tuotti itsellekkin laihduttaessa ongelmia vaan kyllä siihen rytmiin pääsi ja miun ruokailut/kalorit oli kyllä tosi minimissä :ashamed: , mutta totuin siihenkin ja se vajaa 20kg lähti. Kymmenen kiloa sitten sen jälkeen kun kävin kunnolla kuntoilemaan. Vaan eipä ole säännöllisyydestä mitään tietoa enää nykyisin kun ei ole oikein voimia tai jotain.. Ei jaksa kai asiaa edes ajatella saatika urheilla. Itsestä kiinni miten laihtuu, miten sitä haluaa. Alkaa itsekkin pikkuhiljaa tajuamaan, että ihmisellä ei ole pakko olla kiire..
Mulle tuottaa ongelmia myös kellonajat. Olisi ehkä helpompaa, jos työaika olisi 8-16. Silloin söisi kutakuinkin samaan aikaan joka päivä. Ja voisi jopa ilmoittautua jonnekin aerobikkiin tai vastaavaan. Mutta kun tulee ja menee miten sattuu, syö miten sattuu ja nukkuu miten sattuu, niin tapojen muuttaminen ei ole ihan niin yksinkertaista. Onnistuuhan se muutos tietenkin, jos vaan tahtoa on. Mutta helposti mene siihen, että "nooh...katotaan ensi viikolla" :D Mä kyllä ajattelin aloittaa joulun jälkeen nestepaaston... siitä on hyvä lähteä korjaamaan elämäntapojaan.

voin tollasta säännöllistä elämää ja omaan ruokavalioon yms. keskittymistä alkaa harrastamaan ehkä parin vuoden päästä kun muksut on vähän isompia :D Nyt pitäis eka saada selkä kuntoon ennen ku mitään liikuntaa vois ees ajatella. Mut yritäpä tehdä selkälihaksia kun taapero hyppää selän päälle huutamaan ihhahhaata :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mäkin:
voin tollasta säännöllistä elämää ja omaan ruokavalioon yms. keskittymistä alkaa harrastamaan ehkä parin vuoden päästä kun muksut on vähän isompia :D Nyt pitäis eka saada selkä kuntoon ennen ku mitään liikuntaa vois ees ajatella. Mut yritäpä tehdä selkälihaksia kun taapero hyppää selän päälle huutamaan ihhahhaata :heart:
Mulla säännöllisyys onnistuikin parhaiten juuri silloin, kun lapset oli pieniä. Koska niille laittoi aamaista, välipalaa, lounasta, välipalaa, päivällistä ja iltapalaa. Eikä mulla silloin ylipainoa ollutkaan. Liikunta on toki hankala homma, jos on jotain kremppaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulle tuottaa ongelmia myös kellonajat. Olisi ehkä helpompaa, jos työaika olisi 8-16. Silloin söisi kutakuinkin samaan aikaan joka päivä. Ja voisi jopa ilmoittautua jonnekin aerobikkiin tai vastaavaan. Mutta kun tulee ja menee miten sattuu, syö miten sattuu ja nukkuu miten sattuu, niin tapojen muuttaminen ei ole ihan niin yksinkertaista. Onnistuuhan se muutos tietenkin, jos vaan tahtoa on. Mutta helposti mene siihen, että "nooh...katotaan ensi viikolla" :D Mä kyllä ajattelin aloittaa joulun jälkeen nestepaaston... siitä on hyvä lähteä korjaamaan elämäntapojaan.

Olet ihan oikeassa. On niin erilaisia tilanteita joita ei aina pysty toteuttamaan niin kuin olisi ehkä parasta. Välillä vaan tuntuu, että onko kaiken oltava niin kellon mukaan, pakkohan ihmisten on soveltaa kun kaikki ei toimistoaikaan töitään pysty tekemään. Elämäntapa muutos onnistuu silloin kun itseltä löytyy tahtoa siihen, se on se ensimmäinen askel, pitää olla varma siitä mitä haluaa. Ei minunkaan laihduttamisesta olis tullut yhtään mitään jos tahtoa ei olisi löytynyt. Vaikka kukaan ei kannustanutkaan, niin tahto vei voiton.. Vaan löytyispä se tahto taas jostain..

Nestepaastoa voisi kokeilla, taikka lentoemon diettiä. Joskus sitä kaipaa vielä nopean alun niin jaksaa viedä projektin loppuun asti.

Alkuperäinen kirjoittaja hermoraato:
Nestepaastoa voisi kokeilla, taikka lentoemon diettiä. Joskus sitä kaipaa vielä nopean alun niin jaksaa viedä projektin loppuun asti.
Mä olin vuosi takaperin 2 viikkoa nestepaastolla ja olisin voinut alkupäänsärkyjen jälkeen olla pidempäänkin. Se oli myös siinä helppoa, että ei tarvinnut miettiä, mitä tänään söisi. Mehut vaan mukaan töihin ja se oli siinä. Ja vähän aikaa sen jälkeenkin paino tippui. Mutta sitten alkoi taas tulla ravintolasyömisiä, lentokenttäsyömisiä yms. Kaikenlaista kissanristiäistä, missä syömättä oleminen olisi ollut epäkohteliasta. Ja niitä päiviä, jolloin päivän ekat syömiset oli - kurnivassa nälässä - vasta klo 21. Mä sain vuosia sitten pudotettua ihan kivasti painoani syömällä usein, mutta vähän. Nyt syön harvoin ja määrällisesti kuin norsu.

Heti kun joku antaa konkreettisia, hyviä ohjeita, niin aletaan heitellä ja vängätä. "Ei voi kun lapsille pitää olla aikaa", "ei perheellinen voi noin syödä" jne. Kyllä vaan, useat voi. Ne esteet muutoksen toteuttamisessa on usein pään sisällä! Ehkä tahdonvoima ei sitten riitäkään.
Hyvä ap, sulla on sinnikkyyttä :).
Mä sanoisin, että vaikka käy töissä, niin useimmilla kuitenkin on mies tai joku läheinen, joka varmasti vois sen tunnin liikuntahetken ajaksi ottaa lapset hoitoonsa. Jättäkää vaikka Salkkarit tai nettisurffailu siksi aikaa, ette te kuitenkaan koko aikaa täysipainoisesti lasten kanssa ole tai tee kotitöitä. Mun hyvä ystävä herää aamulla 1,5 tuntia aiemmin ja käy uimassa tai kuntosalilla ennen kuin menee töihin, koska muulloin ei löydy aikaa.
Ruokavalion muutokset on vielä helpompia. Jättää herkut kotiin ostamatta, ei niitä lapset tai mieskään joka päivä tarvitse. Valikoi sellaisia tuotteita mitä haluaa syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei moni kykene aina tuommoisella dieetillä olla! Eikä sulla ap taida olla lapsia!?

Mulla kävi ihan sama mielessä et eipä taida olla lapsia. Eihän aika riittäis :(

Mihin se aika ei riitä? Jos ei kerkeä kaikkia liikuntamuotoja tiettyihin kellonaikohin harrastaa, voi jumpata kotioloissa niin paljon kuin ehtii. Hyvin onnistuu liikunnan harrastaminen itseltäkin vaikka lapsia onkin. Vaatii toki puolison joka myös osallistuu lastenhoitoon, minulle se on itsestäänselvyys mutta monille näemmä ei.

Ja mitä ruokavalioon tulee, ei tartte edes mitään kummoista dieettiä. Apn ruokavalio kuulosti ihan normaalilta ja järkevältä. Sitä ainakin luulis voivan äitien noudattaa, kun lasten kanssa ei kerkeä syömään niin mistä ne herkut mahaan menee :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei moni kykene aina tuommoisella dieetillä olla! Eikä sulla ap taida olla lapsia!?

Mulla kävi ihan sama mielessä et eipä taida olla lapsia. Eihän aika riittäis :(

miten lapset on este? :o
lenkillä voi käydä lastenkin kanssa,voi liittyä vaikka kuntosalin jäseneksi,sellasen jossa on lapsiparkki niin lapset pääsee mukaan. voi ostaa kotiin jumppapallon tai kalliimpia vekottimia. kyllä jokaisella on tunti aikaa jos vaan haluaa.
minulla on 3 alle kouluikästä ja hyvin riittää liikunnalle aikaa kun haluan. se on niin paljon siitä kiinni...

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ja mitä ruokavalioon tulee, ei tartte edes mitään kummoista dieettiä. Apn ruokavalio kuulosti ihan normaalilta ja järkevältä. Sitä ainakin luulis voivan äitien noudattaa, kun lasten kanssa ei kerkeä syömään niin mistä ne herkut mahaan menee :whistle:

:D tää on niin hauskaa täällä ku aina jos kysytään "mikset ole lasten kanssa vaan palstailet?", niin mammat vastaa että ei niitten kans koko aikaa tarvi olla,ihan terveellistä leikkiä itekseen. sitten kun on joku tämmönen avaus, niin yhtäkkiä kenenkään lapsi ei voi tuntia päivässä olla ilman äiti :D nukkuessakin näköjään äidit siinä sängyn vierellä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

:D tää on niin hauskaa täällä ku aina jos kysytään "mikset ole lasten kanssa vaan palstailet?", niin mammat vastaa että ei niitten kans koko aikaa tarvi olla,ihan terveellistä leikkiä itekseen. sitten kun on joku tämmönen avaus, niin yhtäkkiä kenenkään lapsi ei voi tuntia päivässä olla ilman äiti :D nukkuessakin näköjään äidit siinä sängyn vierellä :heart:

Mulla olis nytkin ollut jo kolme tuntia aikaa jumpata kun lapset nukkuu ja itse hereillä, mut en ole jaksanut, tosin onneks ei tarvii laihtua mutta pitää kuitenkin välillä vilkasta että pysyy kuosissa. No, ehkä huomenaamuna :D

Mulla olis nytkin ollut jo kolme tuntia aikaa jumpata kun lapset nukkuu ja itse hereillä, mut en ole jaksanut, tosin onneks ei tarvii laihtua mutta pitää kuitenkin välillä vilkasta että pysyy kuosissa. No, ehkä huomenaamuna :D
no mulla ois ollu 2tuntia :D mutta laiskana oon tässä hörppiny kahvia vaan...
vien esikoisen eskariin kahdeksaksi ja lähen käveleen 3km salille pienten kans,treenaan siellä 1-1,5h,sitten käydään kaupassa ja kävellään takas kotia. syödään,tehään kotihommia,haetaan eskarilainen ja illaksi menen vielä töihin. että kyllä sitä aikaa saa järjestettyä ;)

Yhteistyössä