Vinkkejä, miten jaksatte nousta siirtämään kelloja ensi yönä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkaisen väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Jaahh... entäs, nyt kun niitä siirretään vastapäivään, niin nyt on kyllä vuorossa sellanen seinä johon ei oikein kello sovi...:(

Mihin mä sen sitten siirrän??? :o

Onko se vastapäivä oikealla vai vasemmalla?

Onko tuhon jotain muistikikkaa! Meillä on VOLVO ja mun on tosi helpo tuosta muistaa, vasen on viinkuin tuolla V:n puolella ja oikea sitten O:n puolella. Ei tarvi alkaa kelaamaan, että kummalla kädellä kirjoitan (siis hätäpäisään) kun joku käskee kääntää oikealle.

Jaahh... entäs, nyt kun niitä siirretään vastapäivään, niin nyt on kyllä vuorossa sellanen seinä johon ei oikein kello sovi...:(

Onko se vastapäivä oikealla vai vasemmalla?

Kyllä se mun mielestä on vasemmalla?? Niin mä olen aina kellot siirtäny. Se on vaan harmi kun joutuu noiden kahden seinän välillä vaan pelaamaan. Olis kiva vähän johonkin muulle seinälle sirtää kans... :(

Kuule, sitten sä ole viimeksi siirtänyt kelloa väärään suuntaan, joten nyt sun ei tarvii tehdä muuta kuin jättää kello paikalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja tietäväinen:

Kuule, sitten sä ole viimeksi siirtänyt kelloa väärään suuntaan, joten nyt sun ei tarvii tehdä muuta kuin jättää kello paikalleen.

Miten niin? Musta olis silti kiva jos joskus siirrettäs vaan vaikka ylöspäin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tietäväinen:

Miten niin? Musta olis silti kiva jos joskus siirrettäs vaan vaikka ylöspäin. :)

No kun kato, joka toinen kerta siirretään vastapäivään ja joka toinen kerta myötäpäivään. Meillä on ainakin vaan kahdessa seinässä kellonkoukku. Mut ei niitä saa siirtää ylöspäin! Tai alaspäin. Mitä sitten tapahtuisi painovoimallekin? Kun tosta kellojen seinälle toisesta siirrosta aiheutuu kauheesti vaivaa kun ei muista kulkeeko bussit nyt tunnin myöhässä vai tunnin myöhässä. Että mitä vaaka sitten näyttäis, jos kelloja siirrettäisiin ylös- tai alaspäin? Mä en tajuu...

Kyllä mä muistan että jos kello on peräseinällä, bussi menee aikasempaa, ja jos ikkunaseinällä pitää ootella vielä tunti, se on helppoa se. :)

Okei. Toi on siis se mun virhe. Kun meillä on kello sellasessa huoneessa, jossa ei oo ikkunoita! Se on sellainen pyöree ja melko pehmee. Sellanen oikee lemmenpesä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Voi berse, ukko on töissä meitin toisella autolla, mun on siis ajettava yöllä sinne siirtään sen kello oikeeseen aikaan.... :headwall: :headwall: :headwall: .

Toivotaan ettei ole tosi kaukana töissä. Mietin vain tuota aikaa kun neljältä on se kääntöaika ettei yli mene paljoa!

Voi berse, ukko on töissä meitin toisella autolla, mun on siis ajettava yöllä sinne siirtään sen kello oikeeseen aikaan.... :headwall: :headwall: :headwall: .

Eiks sun ukon kannattaisi ajaa kotiin vaihdattamaan se aika? Kun kerran kotimatka on aina lyhyempi takaisinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Toivotaan ettei ole tosi kaukana töissä. Mietin vain tuota aikaa kun neljältä on se kääntöaika ettei yli mene paljoa!

On tästä iikm, mutta mulla onneks turbo Volvo!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

On tästä iikm, mutta mulla onneks turbo Volvo!!!!

Sehän on hyvä! Jos lähdet matkaan puoli neljältä, saatat olla kotona takaisin jo kolmelta!!

Kyllä mä muistan että jos kello on peräseinällä, bussi menee aikasempaa, ja jos ikkunaseinällä pitää ootella vielä tunti, se on helppoa se. :)

Okei. Toi on siis se mun virhe. Kun meillä on kello sellasessa huoneessa, jossa ei oo ikkunoita! Se on sellainen pyöree ja melko pehmee. Sellanen oikee lemmenpesä.

Mahtasko sitä millään saada sitten siirrettyä kesäks ikkunalliseen huoneeseen?? Jos ihan varovasti yrität, silleen ettei kukaan näe esim. ??

Eiks sun ukon kannattaisi ajaa kotiin vaihdattamaan se aika? Kun kerran kotimatka on aina lyhyempi takaisinpäin.

Ei se voi poistua työmaalta kesken päivän (siis nyt yön).
sitäpaitsi meillä kestää kotimatka kauemmin, kun on ylämäkee, ja sit ku ukko käy viä aina töistä lähteissään kakalla, ni ei si kotona kulu paperia, eikä haisekkaan niin pahalle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Aamulla ajattelin talon ainoan seinäkellon siirtää seinältä toiselle :whistle:
Tai jos nyt ennen nukkumaanmenoa..

*meinasi unohtua :snotty: :ashamed: * :D

Onko sulla koukku valmiina, ettei tarvi näin myöhään alkaa enää paukutteleen???

Nyt on kellot siirretty! Haluan kiittää kaikkia tuosta neuvosta, että ne voi siirtää myös eri aikaan kuin yöllä. Pikkaisen kyllä väsyttää kun tunnin vähemmän on saanut nukkua yöllä. Lapsi heräsi jo klo 8.00 kun normaalisti herää klo 9.00. Mutta eiköhän siitä päiväunilla selvitä :-).

Yhteistyössä