Vinkkejä miten kieltäyty huomaamatta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulmia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulmia

Vieras
Eli ollaan menossa kylään tänään illalla. He käyvät ruokaostoksilla Lidlissä ja lähes aina ennen ollut Lidlin kevyt-kokista tarjolla, jota juon ja joka on lempparini. Mutta nyt tilanne on se, että olen ihan alussa vasta raskaana, enkä heille siitä vielä halua kertoa. Miten siis voin kieltäytyä juomasta tuota, ilman että huomaavat, kun tosiaan aina ennen olen sitä juonut? Siksi siis kieltäytyä, kun tuossa kiellettyjä makeutusaineita.

Miks pitää kieltäytyä vaikka siinä niitä makeutusaineita nkin? Mulle nimenomaan tänään neuvolassa terkkri sano et järkee saa käyttää. Jos juot vähän. Pakkoko sitä on litratolkulla vetää. Mäki söin yks päivä maksalaatikkoa. Terkkari sano et se on kokonaan kielletty, mut se yks kerta ei vaikuta mitään kunhan ei jatkuvasti syö. Ihan varmasti sama juttu tän limpparin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä en jois:
Lidlin limussa oleva makeutusaine on pahin mahdollinen joten itse en sitä raskaana juonut vaikka muuten kylläkin.

Ja mä join, en litratolkulla, mutta kohtuudella aina joskus. Ja ihan normaaleja lapsia on... Mitähän tässäkin maailmassa vois suuhunsa pistää, jos joka asiassa oikein vouhottaan rupeis... Tietenkin jokainen päättää itse, mutta kyllä sen varmuudella voi sanoo, ettei lasillinen sitä limsaa varmasti mitään aiheuta...

sanoisin vaikka että oon kyllästänyt itteni kokiksella että täytyy pitää paussi ettei lennä oksennus. Raskaudenkin saat kevyesti salattua kun kerrot kännänneesi viikonloppuna ja aamulla oksentaneesi Lidlin nimenomaisen limpprin ulos menne tullen, eipä tee mieli samaa juomaa jota juuri on oksentanut pahoissa oloissaan... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja minä en jois:
Lidlin limussa oleva makeutusaine on pahin mahdollinen joten itse en sitä raskaana juonut vaikka muuten kylläkin.

Ja mä join, kohtuudella, en litratolkulla. Ja ihan normaaleja lapsia on... Mitähän tässäkin maailmassa vois suuhunsa pistää, jos joka asiassa oikein vouhottaan rupeis... Tietenkin jokainen päättää itse, mutta kyllä sen varmuudella voi sanoo, ettei lasillinen sitä limsaa varmasti mitään aiheuta...

Peesaan Gekkoliskoo. Ihan naurettavaa tollanen hirvee kyttääminen. Kohta ei voi mitään syödä jos kirjaimellisesti noudattaa niitä ohjeita.

että oot jo vedelly sitä viime päivinä niin paljon, että nyt närästää kyseinen limppari tai että pakki menee sekaisin, jos juot vielä lisää...tai sano, että oot siirtynyt maito/vesilinjalle...kyllä sä jonkun selityksen keksit!!

Siinä on juuri sitä raskausaikana kokonaan kiellettyä makeutusainetta, eli syklamaattia. Joten en ota sen suhteen mitään riskiä!

Tota närästystä itsekin mietin, mut voiskos sitä sitten kaikki muita herkkuja pöydästä ottaa :p

Sano etä oot laihiksella ja kaikki limut pannassa.
Miks pitää yleensä selitellä jos ei maistu niin sit ei. Älä itse tee asiasta numeroa ja selittele sitten ainakin ne rupee miettimään että ......jos ne kysyy niin sanot ettei vaan maistu tai ei kiitos

En usko että kukaan muu huomaa asiaa. Ehkä suurentelet? :) Ihmiset ei yleensä kyttää niin tarkkaan mitä joku juo. Otat vaikka lasiin sitä ja pidät lasia kädessä. Otat muka pikku huikat, jätät johonki tiskipöydälle loput jne.

Pyydä ensin, että saisitko lasillisen ihan hanavettä, kun on niin jano. Lipittele sitten sitä loppuilta, tuskin kukaan siitä suurta numeroa tekee?! Minua ei ainakaan sen suuremmin kiinnosta, miksi vieraani haluaakin vettä limskan/kahvin/viinin sijaan.

vähänkös mua alko nyt ahdistaa, koska viikonloppuna join kaksi lasillista lidlin kevyt colaa, ja olen siis raskaana 35+2 viikoilla..mielestäni kyllä luin tuoteselostetta ja en huomannut siinä syklamaattia mainittavan..No eihän siitä ainakaan tässä vaiheessa raskautta mitään haittaa ole, eihän???

Siksi ei mene läpi mitkään limulakot ym, kun tietävät, että juon vaikka kuinka juuri kevyt kokista ja melkein päivittäin. Ja siis ihan kahvittelusta kyse. Meidän läheisimpiä kavereita, joten tuntee kyllä mut. Mutta en kuitenkaan raskaudesta halua vielä mitään sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja pulmia:
Siksi ei mene läpi mitkään limulakot ym, kun tietävät, että juon vaikka kuinka juuri kevyt kokista ja melkein päivittäin. Ja siis ihan kahvittelusta kyse. Meidän läheisimpiä kavereita, joten tuntee kyllä mut. Mutta en kuitenkaan raskaudesta halua vielä mitään sanoa.

noi eiks se käännääminen ollut hyvä valhe?menis kaks kärpästä yhdellä iskulla

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana mäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja pulmia:
Siinä on juuri sitä raskausaikana kokonaan kiellettyä makeutusainetta, eli syklamaattia. Joten en ota sen suhteen mitään riskiä!

Entä sitten? Yks lasillinen ei vaaranna mitään.

Ai ei vai ? Ootkos ihan 100% varma.

Pienet määrät mitään ei vaaranna ollenkaan. Tai no, alkoholi on kokonaan kielletty mut muiden kanssa voi käyttää omaa järkee.

Yhteistyössä