Vinkkejä miten kieltäyty huomaamatta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulmia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ahdistunut:
pliis vastatkaa mulle.meen täällä kohta pitkin seiniä kun alko nyt ahdistaa voiko vauvalle jotain tapahtua kahdesta lasillisesta..

Enpä usko jos et muuten sitä limpparia juo. Et jos tuo kaks lasillista oli poikkeus. Voithan sä soittaa neuvolaan ja kysyy.

Mä en ryyppää muutenkaan, joten tietävät senkin, ettei voi olla krapulaa.

No pitää kokeilla sitä närästystä. Tai sitten voisi käydä niin hyvä tuuri, et onkin tarjolla light cocacolaa tai pepsi maxia.

Mä en tiedä onko lasillisesta kahdesta haittaa, mutta en ota sitä riskiä. Ja mitä joku tuossa sanoi, että ei lasillinen haittaa, mutta et alkoholia ei sais ottaa, niin miten se sitten haittaa, mut toinen kielletty ei haittais?

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana mäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana mäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja pulmia:
Siinä on juuri sitä raskausaikana kokonaan kiellettyä makeutusainetta, eli syklamaattia. Joten en ota sen suhteen mitään riskiä!

Entä sitten? Yks lasillinen ei vaaranna mitään.

Ai ei vai ? Ootkos ihan 100% varma.

Pienet määrät mitään ei vaaranna ollenkaan. Tai no, alkoholi on kokonaan kielletty mut muiden kanssa voi käyttää omaa järkee.

Niin ja listerian voi saada vaikka nuppineulanpään kokosesta graavilohen palasta, ei tartte koko lohta syödä. Toisaalta listeriankin saamiseen on aika pienet riskit kaikenkaikkiaan, mutta jos siis haluaa varoo, niin ei kannata aatella et vähän voi syödä... Ite karttelin lohta, toisaalta homejuustoo esimerkiks söin, ja join tosiaan tota lidl:in limsaa niinkun aiemmin jo sanoinkin...

Teet kärpäsestä härkäsen, todella. On se nyt ihme, jos ei voi sanoo, että ei kiitos, nyt ei tee just mieli kokista. Sano vaikka et joit aamupäivällä jo sitä, että nyt maistuis vaikka mehu. Tai miks sitä pitää perustella? Jos et nyt sitä halua, et halua... Herranjestas, ei sen nyt noin vaikeeta pitäs olla.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Teet kärpäsestä härkäsen, todella. On se nyt ihme, jos ei voi sanoo, että ei kiitos, nyt ei tee just mieli kokista. Sano vaikka et joit aamupäivällä jo sitä, että nyt maistuis vaikka mehu. Tai miks sitä pitää perustella? Jos et nyt sitä halua, et halua... Herranjestas, ei sen nyt noin vaikeeta pitäs olla.

Siis, jos mä olen ihan koukussa siihen kokikseen, niin ei kai tuollaiset mene läpi. Luultavasti muutenkin epäilevät koko ajan, et milloin ilmoitamme, että vauva on tulossa.

Ehkä teen kärpäsestä härkäsen, mut en kysynyt miksi mun pitäisi asiaa perustella vaan, että mitä tekosyitä keksin.

Alkuperäinen kirjoittaja pulmia:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Siis, jos mä olen ihan koukussa siihen kokikseen, niin ei kai tuollaiset mene läpi. Luultavasti muutenkin epäilevät koko ajan, et milloin ilmoitamme, että vauva on tulossa.

Ehkä teen kärpäsestä härkäsen, mut en kysynyt miksi mun pitäisi asiaa perustella vaan, että mitä tekosyitä keksin.

No kuule, ite oon ihan koukussa suklaaseen, ja jos joku sitä tarjoo, syön kyllä. Ja kaikki tietää että syön sitä! Mutta kyllä joskus on päiviä, ihme kyllä, että se ei vaan maistu. Enkä sillon syö!

Sano, että koitat rajoittaa sitä, että juot vaan lasillisen, ja joit jo sen lasillisen tänään! Ja jos ne väkisin sun lasiin kaataa, ota puol mukia, siitä ei todella ole vaaraa, usko pois! Ja ehkäpä toisaalta parempi jäädä kokonaan kotiin.... Vai meettekö autolla? Oletko huomioinut kolareiden riskin? Siinä voi vauvalle käydä tuhat kertaa huonommin kuin siinä että juot kerran lasillisen limsaa!!

huh huh. Tarkka saa olla, mutta hysteerisyydestä ei raskausaikana ole juuri kuin haittaa!

Mun mielestä tekosyyt ei oo koskaan hyviä, mut jos jotain on pakko keksiä niin närästys on hyvä. Sit tietty voi olla et tarjoavat jotain närästyslääkettä ja mitäs sit sanot?

Sinuna mä vaan sanoisin että "uskokaa tai älkää, mut nyt ei tee lainkaan mieli colaa" tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos pari lasillista ois oikeesti vaarallista, pitäs olla pakkausmerkintä "sisältää syklamaattia, joka vaarantaa sikiön terveyden" - vai mitä?

No eipä taida sellaisia merkintöjä olla missään. Paitsi tupakassa. Tuskin viinapullossakaan koreilee varoitustekstiä.

Yhteistyössä