vinkkejä yökuivaksi opetteluun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opetellaan vasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opetellaan vasta

Vieras
tyttö on jo päiväkuiva ja päikkäreillä nukkuu ilman vaippaa 1-1,5 tuntia ilman et tulee vaihinko. Täyttää loppuvuodesta 3vuotta ja viimeistään silloin on kyllä aloitettava yökuivaksi opettelu. Miten käytännössä olette opettaneet lastanne yökuivaksi?

Turha sitä on opetella ja tehdä vaan ressiä lapselle siitä. Lapsi on sitten yökuiva kun on siihen valmis, toinen on 1v ja toinen 7v. yleensä jotain siltä väliltä.

Luulen ap:n kirjoitustyylistä, että kyseesä on provo, sillä kukaan ei kai oleta että "Viimeistään silloin kun lapsi täyttää 3 on aloitettava yökuivaksi opettelu" :).

Alkuperäinen kirjoittaja hr:
käyttää illalla potalla ja aamulla kiiruhtaa potalle.. eikai siinä mitään magictemppuja voi tehdä.. oppii kun oppii.

Näin juuri. Ei sitä voi opetella. Kyllä sen yövaipasta sitten näkee, kun aika alkaa olla kypsä vaipattomuuteen.

Ei siihen oikein voi opetella, kyse on lapsen kasvusta ja kypsyydestä. Sitten kun yövaippa on ollut parin viikon ajan kuiva niin voi kokeilla olemista ilman. Viimeisenä illalla pissalle ja ensimmäisenä aamulla. Illalla juomista kannattaa vähän rajoittaa.

Mie tein omani kanssa niin, että käytin potalla ko meni unille klo 20. Ite menen unille 23 ja silloin nostan tytön potalle. Unessa ja tokkurassa on, istu potalle ja teki pissan, sitten nostin takaisin sänkyyn ja uni jatkui kuin ennenkin. Sitten aamulla heti herättyä taas potalle. Jatkoin näin viikon kaks muistaakseni ja sit kokeilin, että miten menee jos en nosta enää 23 potalle. Tyttö hoksasi itse herätä yöllä potalle, jos tuli hätä. Tästä nyt 3kk aikaa ja nyt nukkuu koko yön ilman pissalla käymistä. Ikää tytöllä 3v.

Ja lissän vielä, että kyllä meillä tuli vaippaan pissat vielä ennen kuin otin sen pois. Tyttö itse sanoi, kun oli päiväkuivaksi oppinu että ei vaippaa yöksi. Ajattelin, että kokeillaan ja hyvin on kokeilu tähän asti jatkunut :)

Meillä pian 3v tyttö, ja yövaippa aina ihan täynnä, niin että sänkykin kastuu. Nukkumaan menee noin klo 21 jolloin vaippa, ja herää n. klo. 8.

Alkuperäinen kirjoittaja millos meillä opittas kuivaksi...;21450197:
Meillä pian 3v tyttö, ja yövaippa aina ihan täynnä, niin että sänkykin kastuu. Nukkumaan menee noin klo 21 jolloin vaippa, ja herää n. klo. 8.

Meillä on tyttö nyt melkein 4,5v ja edelleen yöt märkiä. Olen lukenut, että yökuivuus edellyttää unessa erittyvää hormonia, mikä vähentää pissamäärää öisin. Toisilla se alkaa erittyä vuosikkaana, toisilla huomattavasti myöhemmin.

Tällä hetkellä on testaus menossa, oliko anoppi oikeassa, ettei tyttö vain "viitsi" nousta pissalle, kun on vaippa päällä. Neljäs läpimärkä yö takana, vaikka minäkin olen pari tuntia nukkumaanmenon jälkeen käyttänyt tytön vessassa puoliunisena. Taidetaan ostaa vaippoja uusi paketti ja katsotaan taas sen jälkeen. Turha tällaisella on kiusata pientä tyttöä ja itseään pyykkivuorien kasaantuessa ;)

Yhteistyössä