Viranomaisille ilmoittamisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen tässä jo jonkun aikaa mietiskellyt ihmisten innokkuutta valittaa milloin mistäkin jos johonkin "viranomaistahoon", on lastensuojelua, poliisia ja muuta. Kaikista ällistyttävin tapaus sattui jokinaika sitten ruokakaupassa. Olin kassalla ja taakseni tuli keski-ikäinen pariskunta. No, kohta alkoi kuulua supinaa että mitä niille ostoksille pitäisi tehdä, että voikohan he laittaa niitä hihnalle vai ei kun ei ollut kapulaa välissä. Sanoin sitten heille ihan asiallisesti, että mun puolesta voi aivan hyvin laittaa, että onhan siinä iso rako ja ehtiihän sen kapulan siihen vielä laittamaan. Tähän herra sitten vastaamaan, että se on kuulkaa edessä olijan tehtävä se kapulan laittaminen. Jaa, no en minä ole kyllä koskaan ajatellut sen niin olevan.

No, kaikkeen pikkumaisuuteen kyllästyneenä ajattelin että nyt saa herra kyllä ihan itse kapulansa laittaa. Mutta ei, siitä nousikin hirveä haloo, että he eivät kuule laita sitä ja nyt, nyt menee kuule kohta meidän ostokset sun piikkiin ja saat kyllä sitten ne maksaa. Ja kohta on kassalla hommaa sitten niitä oikoa jne. jne. Ihan hirveän shown pistivät oikeasti pystyyn. En sitten jaksanut itsekään enää olla ärähtämättä että mulle ei ole ongelma mihin ja milloin muut ostoksensa laittavat ja että kapulankin voi varmaan laittaa se joka yltää, huomaa tai ehtii. Tokaisin vielä että tunge se vaikka sinne minne ei aurinko paista että nyt en jaksa tuota naurettavaa vinkumista kuunnella yhtään enempää.

No siitäkös vasta riemu repesi. Nyt tämä herra oli soittamassa jo kohta poliisia paikalle! siis poliisia! Että haloo kuulkaa hätäkeskus, täällä on ruokakaupassa kiukkuinen pikkurouva joka ei laittanut hihnalle kapulaa, että tulkaa kuulkaa äkkiä...Uhkaavasti en käyttäytynyt eikä hänkään minua siitä syyttänyt, mutta poliisit olisi nyt tarvittu juttua ratkomaan...Sen puhelun olisin kyllä totisesti halunnut kuulla...Kyllä me on tälle jutulle monta kertaa porukalla naurettu.

[QUOTE="vieras";27269951]Onneks mä laitan aina ostosteni perään kapulan :D[/QUOTE]

Joo, äläkä vaan koskaan unohda! Koskaan ei tiedä milloin joku ärhäkkä kapulakyttä iskee...

Ne oli varmaan huijareita, se mikä toimii kerran toimii ehkä toistekin..siis että sä olisit maksanut heidänkin ostoksensa..seuraavan kerran odotat rauhallisesti poliisin tuloa ja sanot sitten heille että nostat syytteen herjauksesta, häirinnästä ja kunnianloukkauksesta sekä petoksen yrityksestä..

Eiköhän tuo ole ihan hyvien tapojen mukaista että se kapulan siihen laittaa se joka on ostoksensa hihnalle lappanut, seuraavaa asiakasta ajatellen. Se myöskin pysäyttää kassahihnan kun tavarat on siitä vedetty läpi

[QUOTE="noniin";27269984]Eiköhän tuo ole ihan hyvien tapojen mukaista että se kapulan siihen laittaa se joka on ostoksensa hihnalle lappanut, seuraavaa asiakasta ajatellen. Se myöskin pysäyttää kassahihnan kun tavarat on siitä vedetty läpi[/QUOTE]

On toki, mutta en ollut ehtinyt sitä vielä tehdä kun ärtynyt pohdinta takana jo alkoi. Päätin sitten että osaavat, yltävät ja ehtivät hyvin tehdä sen itsekin. Tässä asiassa kun ei ole kirjoittamattomana sääntönä että edessä olija laittaa vaan juuri tilanteen ja järjen mukaan mennään.

[QUOTE="vieras";27270001]Älytön juttu, jos totta on. MUTTA pakko sanoa, että kapulan laittaminen omien ostosten perään on selvästi loogisempi vaihtoehto.[/QUOTE]

No on älytön sekä totta.

[QUOTE="a p";27270014]On toki, mutta en ollut ehtinyt sitä vielä tehdä kun ärtynyt pohdinta takana jo alkoi. Päätin sitten että osaavat, yltävät ja ehtivät hyvin tehdä sen itsekin. Tässä asiassa kun ei ole kirjoittamattomana sääntönä että edessä olija laittaa vaan juuri tilanteen ja järjen mukaan mennään.[/QUOTE]

Kyllä mä oon kuvitellu, että kirjoittamaton sääntö on just se, että omien ostosten perään laitetaan se kapula, ja niinhän suurin osa ihmisistä tekeekin.

[QUOTE="vieras";27270025]Kyllä mä oon kuvitellu, että kirjoittamaton sääntö on just se, että omien ostosten perään laitetaan se kapula, ja niinhän suurin osa ihmisistä tekeekin.[/QUOTE]

Minusta on typerää laittaa kapula ostosten perään, jos ketään ei ole tulossa perässäni kassalle. No sehän on loppujen lopuksi vain sen kassatyöntekijän ongelma. Mutta tulen kiltisti laittamaan vaikka useamman kapulan 30cm välein, jos se kerran on sääntö. Laitan siis jo muille perässä tulijoille valmiiksi.

Oon todistanut samanlaista tilannetta joskus. Se kapulasta taistelu meni silloin jo ihan huutamiseksi ja toisten arvostelemiseksi. Olin itse silloin kassanhoitajan roolissa.

[QUOTE="vieras";27270025]Kyllä mä oon kuvitellu, että kirjoittamaton sääntö on just se, että omien ostosten perään laitetaan se kapula, ja niinhän suurin osa ihmisistä tekeekin.[/QUOTE]

Minusta on typerää laittaa kapula ostosten perään, jos ketään ei ole tulossa perässäni kassalle. No sehän on loppujen lopuksi vain sen kassatyöntekijän ongelma. Mutta tulen kiltisti laittamaan vaikka useamman kapulan 30cm välein, jos se kerran on sääntö. Vai olisiko sittenkin hyvä ap:n ohjeen mukaan tunkea se kapula sen seuraavan asiakkaan reikään.

Ihan niinkuin arvelinkin, ainakin puolet palstalaisista on kapulakyttääjiä ja sen on myös irl todella huomannut. Voi apua mihin tämä maailma on menossa. Kyllä ei aina uskoisi että kuussa asti on käyty jo muutama vuosikymmen sitten kun tätä touhua sivusta seuraa. Rauhottukaa hyvät ihmiset ja suhteuttakaa nyt pikkasen asioita. Jos herne menee nenään, se EI ole poliisiasia. Jos lapsi karppaa, se tuskin on ls-asia jne.

[QUOTE="vieras";27270080]Minusta on typerää laittaa kapula ostosten perään, jos ketään ei ole tulossa perässäni kassalle. No sehän on loppujen lopuksi vain sen kassatyöntekijän ongelma. Mutta tulen kiltisti laittamaan vaikka useamman kapulan 30cm välein, jos se kerran on sääntö. Laitan siis jo muille perässä tulijoille valmiiksi.[/QUOTE]

Hei mahtava idea! Ja vähänkö saisit loistaa. Niin kunnollinen ja tunnollinen ja selkeesti hyvä ihminen kun älyää pistää kapulat järjestykseen.

Yhteistyössä