Virkattu lumihiutale, paljonko maksaisitte myyjäisissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Huovutettu, suomalaisesta villasta tehty, halkaisijalta n.15 cm(ehkä 20), narulla ja paketoitu sellofaanipussiin. Mikä olis hyvä hinta? Käy siis kuusen/ikkunakoristeeksi ym

2-5 euroa, riippuen miten viimeistelty on. Vitoseen saisi olla jo tosi hieno ja sellainen, että olisin varma käyttäväni tuotetta vuosikausia.

Olen ennenkin todennut, että ei käsitöiden myynti kannata. Ne jotka arvostavat käsin tehtyjä kotikutoisen näköisiä tekeleitä tekevät niitä itse, ja ne (me) jotka ei niistä hirveästi välitetä, ei niistä myöskään haluta juuri maksaa. Se joukko joka moisia arvostaa, mutta ei tee itse eli haluaa ostaa, on niin pieni, että myyntiä ei juuri tule.

ap tässä. No sepä se, kun jotenkin tuntuu, että pitäisi saada kaiken ja tosi halvalla, jopa halvemmalla mitä raaka-aineet maksaneet. Sen takia teinkin tänä vuonna pienet piparitalot, alustalla, kuusella ja tietty koristeen, mut just sillä ajatuksella, että hinta olis pienempi. 10e ajattelin pyytää, mutta siitäkään ei ole varmuuttameneeko kaupaks...

Minä näen, ettei tuollaisia piperryksiä kannata tehdä. Jos jotain, niin isompaa ja hienompaa. Nykykodit sisustetaan minimalistisesti eikä sinne haluta juurikaan pieniä koristejuttuja. Sen sijaan isompi kaunis ikkuna/seinäkoriste valoilla vois mennäkin kaupaksi ja sillä saa olla hintaa vähän enempikin.
Itse rakastan tehdä käsillä sekä antaa ja saada itse tehtyjä juttuja. Mutta näissäkin käytännöllisyys on kaiken a ja o. Koristejutut....hmmm....en alkais tekemään, mutta kauniit laadukkaasta langat olevat villasukat voisin tehdä. Ja tulisin äärimmäisen iloiseksi tuollaisesta lahjasta.

ap tässä. No sepä se, kun jotenkin tuntuu, että pitäisi saada kaiken ja tosi halvalla, jopa halvemmalla mitä raaka-aineet maksaneet. Sen takia teinkin tänä vuonna pienet piparitalot, alustalla, kuusella ja tietty koristeen, mut just sillä ajatuksella, että hinta olis pienempi. 10e ajattelin pyytää, mutta siitäkään ei ole varmuuttameneeko kaupaks...
Niin, mutta kun/jos ne sun piiperrykset ei ihmisten mielestä vaan ole niin hienoja että niistä haluaisi maksaa, niin se se on ihan yksi lysti paljonko raaka-aineet on maksaneet. Ja kuten sanottu, se joka tykkää ja arvostaa käsitöitä, tekee ne yleensä itse. Ei niitä silloin osteta muilta. Jos minä haluaisin piparkakkutalon niin tekisin sen itse - en todellakaan maksaisi 10 euroa jonkun muun tekeleestä.

Mieti vaikka niin, että on joku ruoka, josta et hirveästi välitä mutta jota voisit kyllä syödä jos joku tarjoaa. Sen raaka-aineisiin menee vaikka 5e. Ostaisitko ko. ruokaa muiden tekemänä 10 euron hintaan, jos et siitä tosiaan kamalasti pidä? Vai sanoisitko että "voin mä siitä 3e maksaa että nälkä lähtee", kun mieluummin kuitenkin söisit jotain muuta? Jos osaisit itse tehdä ruokaa, niin todennäköisimmin tekisitkin jotain ihan muuta tai jos jostain syystä haluaisitkin tuotaa ruokaa, niin tekisit sen mieluummin itse 5e hintaan kuin ostaisit toisilta kympillä...

Miksi helvetissä haluaisin jonkun random-mamman virkkaaman härpäkkeen ikkunaani roikkumaan?! Sun pitäisi maksaa mulle siitä että ottaisin sen vastaan, saati että ripustaisin sen ikkunaani.

Yritä keksiä joku tosi hieno ja persoonallinen malli/koristelu, niin saattaa mennä kaupaksi. Tällöin sopiva hinta olisi 4-5 euroa.

Piparkakkutalojen uskoisin menevän paremmin kaupaksi, mutta ei niistäkään kukaan maksa sitä, mitä vaivannäköön suhteutettuna "pitäisi" maksaa.