Virkkaajia paikalla? Tarvisin ohjeeseen jeesiä...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyhmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyhmä"

Vieras
Saisikos suomennosta selkokielellä tähän tekstiin...

1 ks ensimmäiseen s:aan, *[2 kjs, jätä n. 1 cm väliin, 1 ks seuraavaan s:aan], toista [-] kruunun kärkeen asti, virkkaa sitten näin: 1 ks kärkeen, 4 kjs, 3 kp ensimmäiseen näistä 4 kjs, 1 ks samaan s:aan kuin kärjen ensimmäinen ks*, toista *-* pitkin koko otsanauhaa, viimeisen kärjen jälkeen virkataan näin: [2 kjs, jätä 1 cm väliin, 1 ks seuraavaan s:aan], toista [-] keskelle taakse asti, virkkaa lopuksi 2 kjs ja 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa.

Kiitos :)
 
eihän tossa ole mitään epäselvää ;) :D ks=kiinteä silmukka kjs=ketjusilmukka kp=kokopylväs (eli 2 langankiepautusta) s=silmukka ps=piilosilmukka

eli 1ks ekaan silmukkaan, sitten toistuu tuo *2ketjusilmukkaa joka kiinnitetään 1cm päähän kiinteällä* ja sit tuo toinen toisto.

kruunua tekemässä? mikämikä ohje, linkkiä? =)
 
Ei, se ei oo lainkaan selvä mulle :D Mä oon virkannut viimeks 15 vuotta sitten... :P
Mut joo, mä oon tehnyt jo ton varsinaisen kruunuosan, eli sen ohjeen ymmärsin, se oli ihan helppo juttu, eli osaan perusketjusilmukan ja kiinteen silmukan tehdä (ja siis tiedän niitten lyhenteet) mutta...

Eli miten tehdään kokopylväs? Mitä langankeipautuksia? Mihin? Eli kun koukulla on se sen hetkinen silmukka, ja sitten ilmeisestikin vedetty seuraavasta mahdollisesta läpi, ni sit kipautetaan 2 kertaa lankaa koukun ympäri vai?
Ja mikä on piilosilmukka?
Ja mikä toi * on? Ja mikä toinen toisto? :D
äääääh, mä tunnen itteni oikeesti tosi tyhmäks tässä asiassa :D
 
Ok, nyt kun luin sen ehkä 782368935:n kerran, tajusin tohon asti

"1 ks ensimmäiseen s:aan, *[2 kjs, jätä n. 1 cm väliin, 1 ks seuraavaan s:aan], toista [-] kruunun kärkeen asti, virkkaa sitten näin: 1 ks kärkeen, 4 kjs, 3 kp ensimmäiseen näistä 4 kjs, 1 ks samaan s:aan kuin kärjen ensimmäinen ks*, toista *-* pitkin koko otsanauhaa, "

Eli siis, ekasta napataan kiinni, sit ketjusilmukoita, ja napataan sentin välein kiinni, ja kärjessä sit eka kiinni yhdellä, sit 4 ketjua, 3 niitä kiepautuksia 4/1:n silmukkaan, 1 kiinni taas siihen samaan kärjen silmukkaan? Ja sit taas mennään sentin välein, kunnes tulee kärki?

Mut toi kiepautus, toi pylväs siis? Ja sit toi loppu...
 
[2 kjs, jätä 1 cm väliin, 1 ks seuraavaan s:aan], toista [-] keskelle taakse asti, virkkaa lopuksi 2 kjs ja 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa.

Hmm, täähän selvenee itellekin, kun kirjottaa tätä samalla... Eli, meneeks tää loppu sit niin, että jatketaan sieltä kärjestä ihan samalla tavalla kun muissakin väleissä, ja tossa lopussa sit vaan 2 ketjusilmukkaa ja 1 pylväs (se kiepautusjuttu?) kiinni siihen ekaan silmukkaan, mikä tolla vaaleella alotettiin, eli tän jutun ekaan?
 
se on kaksoispylväs. Eli sulla on silmukka koukulla, se mikä siinä on aina. Kiepautat koukun kaksi kertaa langan ympäri. Nyt sulla on yhteensä kolme lankaa koukulla. Noukit langan, vedät sen kahden koukulla olevan langan läpi (nyt jäi kaksi koukulle) ja sama uudestaan (jäi vain se alkuperäinen silmukka koukulle.)

Noissa ainakin kuvalliset ohjeet
Virkskola - Stolpar ~ DROPS Design
Viivin virkkausnetti
 
se on kaksoispylväs. Eli sulla on silmukka koukulla, se mikä siinä on aina. Kiepautat koukun kaksi kertaa langan ympäri. Nyt sulla on yhteensä kolme lankaa koukulla. Noukit langan, vedät sen kahden koukulla olevan langan läpi (nyt jäi kaksi koukulle) ja sama uudestaan (jäi vain se alkuperäinen silmukka koukulle.)

Noissa ainakin kuvalliset ohjeet
Virkskola - Stolpar ~ DROPS Design
Viivin virkkausnetti

Ok, kiitos! Mutta siis se on kuitenki just toi silmukka, mikä tähän kuuluu?
 
[2 kjs, jätä 1 cm väliin, 1 ks seuraavaan s:aan], toista [-] keskelle taakse asti, virkkaa lopuksi 2 kjs ja 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa.

Hmm, täähän selvenee itellekin, kun kirjottaa tätä samalla... Eli, meneeks tää loppu sit niin, että jatketaan sieltä kärjestä ihan samalla tavalla kun muissakin väleissä, ja tossa lopussa sit vaan 2 ketjusilmukkaa ja 1 pylväs (se kiepautusjuttu?) kiinni siihen ekaan silmukkaan, mikä tolla vaaleella alotettiin, eli tän jutun ekaan?
 

Yhteistyössä