virkkaus + patalapun piparkakkureuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hökömö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hökömö

Vieras
En ole sitten kouluaikojen virkannut mutta olen nyt päähäni saanut että virkkaan maton kuteesta pienen vessan maton.

Ajattelin kuitenkin ensin virkata ihan vaan villalangasta patalapun, mutta kertokaapas nyt vähän fiksummat että kun haluaisin siihen patalappuun sellaisen piparkakkureunan tai siis sellaisen nököreunan niin mitä silmukoita ne on??

Ja kyllä.... olen avuton ja vallan hökömö = D !

En ole ihan varma, tajusiko, mitä tarkotit, mutta oon tehny itse niin, että teen vain pitkän (sopivan mittaisen) pätkän ketjusilmukoita ja sitten yhdellä silmukalla kiinni sopivasta kohdasta kiinni = tulee nätti piparkakkureuna.

Mutta tähän tapaan jää siis kyllä semmonen reikä kuvioon. Mutta mun juttuinhin se on ollu just passeli. :D

enmäkään ihan tarkkaan ymmärrä mitä tarkoitan mutta tuolla jossakin netin ohjepalstalla (viivin virkausnetti tai jotakin sinnepäin tai käspaiika) on sellaisesta kuva. Yhdessä patalapussa on reunassa sellaiset nystyrät ja ajattelin että onko ne jotakin pylväitä tai puolipylväitä.

Täytyis varmaan löytää joku ala-asteikäinen jolta tää kolmekymppinen kohta kahden lapsen äiti voisi kysyä = D !!

Virkkaa nirkkoreuna seuraavasti: virkkaa 4 ketjusilmukkaa,
1 piilosilmukka toiseen ketjusilmukkaan, 2 kiinteää silmukkaa peiton reunaan,*3 ketjusilmukkaa, tee 1 piilosilmukka ensimmäiseen
ketjusilmukkaan ja 2 kiinteää silmukkaa peiton reunaan*, toista tähtien väli *-* koko reunan ympäri.

nirkkoreuna tulee varmasti monella eri tapaa, mutta esim silmukkakaareen kun virkkaa vuorotellem ketjusilmukan ja kiinosilmukan. Ylimääräinen ketjusilmukka jää aina nöpöttämään ylöspäin...

oooo ja tähän tulisi sitten sellianen hämmentynyt ilme naama. Sillä reunalla on siis okiein nimikin! =D ! Iso KIITOS kaikille jotka jaksoivat vastata! Mukavaa illanjatkoa =D !! Enköhän mä näillä jutuilla saa jo jotain aikaiseksi!

Yhteistyössä