Virtsakivet ja raskaus EI KIVAA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuskissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuskissaan

Vieras
Nyt jo toisessa raskaudessa tätä vaivaa. Virtsakiviä siis... edellisessä tutkittiin/ultrattiin ym. mutta lopulta totesivat että on yksi iso kivi seilaamassa, joka ei kyllä putkia pitkin pääse ulos... eikä kuulema välttämättä edes lähde tulemaan vaan voi sulaa itsestään. Totesivat myös silloin, että kun on raskaana ei noille kiville voi oikein mitään tehdä, kun ei voi säteilyttää rikki.

Olisiko jollain siis kokemusta raskauden aikana, jos ulos pyrkii isompi kivi... sehän on helvetillinen kipu... mitä teille on silloin tehty... leikkaako ne vai mitä????

Eilen kättäriltä sain litalginia kotiin ja paratabsia... niillä nyt eteenpäin... lähetteen myös meikkuun sain, jos tarvii tänään lähtee.

Parissa raskaudessa vaivasi kivet kovastikin, ei tehty mitään. Toisen synnytyksen jälkeen meni ns. putket tukkoon eli pissa lakkasi tulemasta kokonaan. Kivi tukki virtsatiet tyystin, mitään ei tullut ulos ja kivut oli kerrassaan kamalat.

Lopulta olin sairaalassa useamman päivän, tähystettiin useampaan otteeseen ja kivet murskattiin kehonulkoisella murskaimella, eswl-hoidolla. Mutta mulla oli kiviä ihan jumalaton määrä, useita kymmeniä ja niitä oli munuaisessa asti sekä rakossakin useampi kappale. Rakostahan ne poistettiin tähystämällä kun eivät muuten ruojat lähteneet.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Parissa raskaudessa vaivasi kivet kovastikin, ei tehty mitään. Toisen synnytyksen jälkeen meni ns. putket tukkoon eli pissa lakkasi tulemasta kokonaan. Kivi tukki virtsatiet tyystin, mitään ei tullut ulos ja kivut oli kerrassaan kamalat.

Lopulta olin sairaalassa useamman päivän, tähystettiin useampaan otteeseen ja kivet murskattiin kehonulkoisella murskaimella, eswl-hoidolla. Mutta mulla oli kiviä ihan jumalaton määrä, useita kymmeniä ja niitä oli munuaisessa asti sekä rakossakin useampi kappale. Rakostahan ne poistettiin tähystämällä kun eivät muuten ruojat lähteneet.

Tehtiinkö tuo murskaaminen vasta synnytyksen jälkeen? Minulle kun edellisessä raskaudessa sanottiin ettei niitä voi murskata raskausaikana? Nyt vasta puoliväli raskautta menossa, vähän hirvittää jos joutuu näien kipujen kanssa elämään loppuraskauden ajan '=(

mulla epäilty kanssa noita, eka ja toka raskauksissa ollu hirveitä kipukohtauksia öisin varsinkin. juokaa vettä, vettä ja vettä, se auttaa! Varsinkin iltaisin. Pari mun kohtauksista on ollu niin pahoja, et hirvee pissahätä on ollu mut liikkumaan ei ole päässy. sillon on pitäny laskee lasten vaippaan! :D inhottavaa mutta muuta ei ole voinu. jossakin vaiheessa luulin että jos juon illalla paljon, tätä tulee helpommin, mutta sehän tietysti vain pahensi tilannetta. kolmannessa odotuksessa ei oo ollu nyt mitn, ku oon juonu litrakaupalla vettä.

Yhteistyössä