virtsankarkailu..apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liraus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liraus

Vieras
oon reilu parikymppinen nainen, yhden lapsen äiti ja kärsin ponnistusvirtsan karkailusta..eli siis nauraessa,yskiessä, pomppiessa jne.. lirahtaa pöksyyn. Oon kohta 2v käyttänyt suojaa joka päivä. Lantionpohjanlihaksia oon harjoittanut, mutta eipä niistä oo paljon apua ollut..neuvolassa en oo kehannut käydä hakemassa edes uutta ehkäisyrengas reseptiä tämän vaivan takia vaan on eletty kondoomin kanssa. Mitä tekisin, hjelppiä!

Laakariin vaan ja han lahettaa sut erikoisl;aakarin pakeille. Pikkunen leikkaus ja homma hoituu silla. Turha karsia, kun apuakin on saatavilla. Lupaa itsellesi, etta tilaat ajan heti huomenna. Kiitat viela itseasi!

Hmm...mikä ihmeen leikkaus? Olis todellakin ihanaa kun sais olla ihan normaalisti, kun ei tuota miestäkään oikein houkuta sänkyhommat kun aina on rätti housuissa:(

kuin yleistä on että tuon leikkauksen jälkeen tulee helposti pakkoinkontinenssi-vaiva eli kun rakko on täynnä niin se alk tyhjenemään etkä pysty sitä pysäyttämään? jossain lääkärilehdessä luki näin.

Duodecimin mukaan "Ponnistusinkontinenssia voidaan hoitaa leikkauksilla, joiden tulokset ovat hyviä." http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00182&p_haku=inkontinenssi

Lisäinfoa http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=khp00063

Kannattaa selvittää asiaa ja punnita hyötyjä ja haittoja, mutta lääkäriin ensin.

huih, miuta nyt pelottaa ihan ajatus sinne lekurille menosta...kun jos leikkaus on ainoa vaihtoehto..mutta sen jälkeen tulloo se toinen onkelma niin en halua edes mennä sinne..:(

en tarkoittanut että kaikille tulisi sen ponnistusvaivaleikkauksen jälkeen se toinen vaiva. luin tosiaan lääkärilehdestä että riski siihen kasvaa jos on leikattu se toinen vaiva. kysäiseppä lääkäriltä että monenko prosentin riski siinä on. älä jännitä lekuria, he ovat tottuneet vaikka minkälaisiin vaivoihin.

Yhteistyössä