Virtsaputkentulehdus ja raskaus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Epäilen et mulla on virtsaputkentulehdus, kirvelee pissatessa. Onko mahdollista hoitaa tulehdusta esim. karpalomehulla vai tarttetaanko aina antibiottikuuri? Vai pitäiskö vaan soittaa neuvolaan? Olen rv. 9.

Ehdottomasti aika lääkäriin! Raskauden aikana virtsatientulehdus saattaa aiheuttaa suppareita ym. Itselläni on raskauden aikana "herkkä rakko", joka tulehtuu siis tosi helposti. Ensimmäinen virtsatientulehdus raskauden aikana nousi muutamassa päivässä munuaisiin ja niin sitä oltiiin tipassa sairaalassa. Ja olin ihan tajuttoman kipiä.

Jos vaan raskaana saa ottaa, niin ota ihmeessä "yliannos" c-vitamiinia. Lääkärit on typeriä, kun kirjoittavat lappukaupalla antibioottireseptejä, vaikka vaiva lähtisi pelkällä vitamiinillakin!

nimim. lääkärillä asian kanssa juossut ja netistä lopullisen avun löytänyt.

Juu, lääkäriin antamaan virtsanäyte, josta katsotaan onko ab-kuuri ihan must.
Jos on, saat Nitrofur C-nimisen kuurin mitä todennäköisimmin. Sitä voi käyttää raskaana ollessa, mutta mieluiten vältetään kaikkea turhaa lääkitystä.

-B the hoitsu

Kävisin sinuna lääkärissä. Mulla oli itsellä raskaana ollessa oireita jotka sitten hävisi pian ja luulin kaiken olevan hyvin. Ei ollut, meni munuaisiin ja tuli verenmyrkytys. Kaksi viikkoa makasin sitten sairaalassa ja hyvä ettei henki lähtenyt. Parempi vara kuin vahinko.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
Juu, lääkäriin antamaan virtsanäyte, josta katsotaan onko ab-kuuri ihan must.
Jos on, saat Nitrofur C-nimisen kuurin mitä todennäköisimmin. Sitä voi käyttää raskaana ollessa, mutta mieluiten vältetään kaikkea turhaa lääkitystä.

-B the hoitsu

Mulla hoidettiin selexid kuurilla kolme kertaa odotusaikana. Nitrofur- C sain sen jälkeen estolääkitykseksi odotusaikana. Estolääkitystä jatkettiin vielä kk synnytyksen jälkeen.

nyt nopsasti se pissanäyte neuvolaan! Mulla oli kans het raskauden alusta asti koko ajan pissatulehduksia ja ne piti heti hoitaa pois, tulehdus voi aiheuttaa jopa keskenmenon! Ne antaa sopivan kuurin joka alkaa vaikuttaa jo samana päivänä.
Mä jouduin syömään tosi monta kuuria odotusaikana :( ja aina oli huono omatunto. Mut tyttö on terve kuin pukki :)

itellä kans todettiin virtsatietulehdus ja sain viikon lääke kuurin, ja nyt on enään päivän lääkkeet jäljellä ja oireet jatkuvat.
Pitää siis hakea uusi kuuri, ennen raskautta oli esto lääkitys! koska rakko on herkkä ja koko ajan oli tulehdusta vaikka ei ollut oireita. Ja melki joka kerta kun annan pissa näytteen sanotaan, että virtsassa on verta. Mitenkähän asiasta saisi selvää että mikä vaivaa, koska on ikävää syödä koko ajan lääkkeitä.

Esto lääkitys lopetettiin, kun raskaus todettiin. viikkoja nyt 12+2

Apua! Oon flunssan kourissa, välillä pientä kuumetta. Nyt kuitenkin epäilen myös virtsaputkentulehdusta, kun on vihlontaa ja kipuilua tuolla virtsarakon/alavatsan alueella. Virtsaamistiheys oli pari päivää sitten tiheämpi, ei enää. Pissatessa ei mielestäni juurikaan kirvele, ehkä tuntuu hieman epämukavalta loppuvaiheessa. MUTTA nyt on viikonloppu ja joulunpyhät, joten päivystykseenkö jos olo pahenee??

Minä kävin oireiden takia viikko sitten antamassa näytteen ja puhdas oli. Viikko siitä kipeyty selkä, jonka luulin johtuvan salitreenistä. Seuraavana päivänä nousi kuume ja lääkärissä selvis pissitulehdus. Tulehdusarvot melkein sata. Nyt toista päivää syön antibiottia ja toivon että kuume ei nouse, koska sillon pitää lähteä sairaalaan tiputukseen. Eli aina kun on yhtään sellanen olo, niin näyte purkkiin ja lääkäriin. Raskauden aikana todella tärkeä hoitaa pois!!

Yhteistyössä