Virtsatieinfektiot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

_tiitu

Vieras
Hei!
Olen 17-vuotias tyttö ja jatkuvat virtsatieinfektiot haittavat paljon elämääni, joten jos kokemuksia tai neuvoja löytyy olisi mukava kuulla ne.
Vti :t alkoivat minulla n. 13 vuotiaana ja vaiva tulee 3-4 kk välein. Karpalotabletteja ja c-vitamiinia syön, olen jättynyt makeiset ja muut sokeriset ruuat pois, uimisen olen lopettanut, olen todella tarkka etten kylmety, mutta silti tulehdukset vaivaavat. Outoa on, että joskus vti oireet minulla on, mutta virtsakokeessa ei tulehdusta näy. Silti antibiootit olen saanut ja oireet häviävät. Estolääkkeitä lääkärini ei anna, koska olen näin nuori ja lääkäri selitti, että bakteerit tulevat immuuniksi antibiootille, eli jos estolääkkeiden jälkeen tulehdus tulee niin sitten olen pulassa.
Kuukausi sitten minulle tuli paha vti, antibootit eivät tuntuneet auttavan millään sain jopa uuden reseptin, ja ne veivät suurimman kivun ja kirvelyn pois. Mutta pieni virtsaamisen tunne jäi, eli virtsaputkessa on koko aika tunne, että vessassa tulisi käydä. Eiköhän kaikki virtsatieinfektion kärsineistä tiedä tuon tunteen. Eli olen kärsinyt kuukauden tuosta oireesta. Lisäksi noin viikko sitten alavatsaani on ruvennut sattumaan. Päivystykseen menin ja minulta otettiin verikokoe ja virtsakoe, mutta niissä ei mitään näkynyt joten passittivat kotiin. Seuraavana päivänä menin terveyskeskukseen, lääkäri sano vaan, että pahan tulehduksen jälkeen tuo oire voi jäädä jopa viikoiksi ja että se menee ohi. Valittaessani alavatsakipua lääkäri vain totesi, että joillakin sekin voi olla kipeä. Neuvoi menemään gynekologille, joten sinne menen ensi viikolla, en jaksa uskoa että sekään auttaisi, eikö tämä ongelma kuulu virsateihin yms. eikä naisten vaivoihin. Minulla ei ole koskaan kestänyt oireet näin pitkään, onko kenelläkkän mitään kokemusta, että koska tää menee ohi? Outoa, että normaali virtsatieinfektio kestää näin pitkään.. Olen ajattelut myös mennä yksityisellä, jos siellä osaisivat jotenkin auttaa.

Tulipas pitkä tarina, mutta toivon todella, että joku jaksaa lukea sen ja osaa auttaa minua ongelmassani, sillä elämänhalu on ollu parina viikkona ihan nollassa.

Yhteistyössä