Viime viikolla pyysin, josko mies vois viedä lapset hoitoon. Silloin kun menee salille, niin on ihan ok olla töissä 8.30, mutta ellei mene niin sitten mukamas pitäis olla jo kahdeksalta, kun ei töistä voi myöhästyä. Eikä se edes "fiksumpana" ymmärrä, että jokin tuossa mättää. Tai ymmärtää, ja juuri siksikin vain huutaa, kun ei halua puhua.
Ennen lapsia mies huomioi mua hirveän hyvin. Nyt tuntuu ettei se oikein jaksa juuri noita lapsia. Ei se tee niiden kanssa mitään oma-aloitteisesti. No, esikoisen kanssa käy harrastuksessa 1xvko 45 min. Mutta leikkimiset ym. on ihan out of question. Harvemmin se mulle suuttuu, enemmänkin just lapsille. Mutta kun suuttuu, niin silloin on aina oikeassa. Sen on hyvä myös verrata itseään mun ihan surkeaan exään, sen rinnallahan se on todellakin täydellinen. Ja siksi kai minäkin olen sietänyt noita juttuja. "Nyksä" on fiksu ja vanhempi, ei hakkaa, ei ryyppää kaikkia rahoja ym. niin kuin exä teki.
Toisaalta kun mies juo, niin sitten on tolkku pois (kun ei tosiaan juo usein). Puhelimensa hukkais ties minne, kotiin ei löytänyt vaan istui 2 h naapuri talon rappukäytävässä 100 metrin päässä... Kiva "päästää" noihin saunailtoihin.
Mies ei varmasti ymmärrä, että mua oikeasti sattuu kun joudun nostelemaan kaksivuotiasta esim. pyllypesulle tai sit just ne haalaritappelut. Kivaa on myös työntää rattaita lumihangessa. Särkyyn syön Burana800mg + Panacodia. Säännöllisesti otettuna jeesaa ihan ok, mutta ei olo ole normaali kuitenkaan.
Kiukuspäissäni sanoin myös etten enää ikinä pyydä apua enkä rajoita herran menemisiä. Enpä ole rajoittanutkaan, kun mies vaan ilmoittaa menevänsä,eikä mulla ole siihen mitään sanomista näköjään, kun kuuluu niihin hiton tärkeisiin työjuttuihin.
Helvetti kun tekis mieli avautua anopille! Mutta ei olla sellaisissa väleissä, että soiteltais "ihan muuten vaan"..