VKO 30 jännääjät...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pahoittelut neganneille=( Toivottavasti löytyy intoa yrittää ja toivoa plussista=)
Mä olen varmasti vkon viimeinen jännääjä, koska menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina..Mitään tuntemuksia ei ole mistään, joten en osaa sanoa ollenkaan. Jotenkin vaan eilen tuli sellainen tunne, että saattaisin olla raskaana?!? Eli tipun todella korkealta, jos/kun menkat alkaa.Vatsa on kyllä hiukan turvonnut...ja armoton väsy koko ajan, mutta niihinkin löytyy raskaudettomat selitykset. Toivon kyllä todella, todella, todella, että nyt olisi tärpännyt. Jotenkin alan olla väsynyt, turhautunut, masentunut, enkä jaksaisi enää millään tätä psyykkistä sekamelskaa tämän raskaudettomuuden kanssa!Pläääääh!

Mä olen toinen myöhäinen odottelija Manna sun seuranasi! Mulla on vasta sunnuntaina kp 30/25-29 eli saatan hyvinkin jättää testailut ens viikon alkuun jos vaan maltan; sunnuntaina testaan aikaisintaan ellen sitä ennen näe punaista ;)

huomenia!
mä olin eilen jo ihan varma et NYT alkaa menkat. ihme kyllä, eivät vielä alkaneet ja pönttöäki kävin morjestamassa, ku tuli yhtäkkiä tosi huono olo, mut en sit kuitenkaa oksentanu..alaselkä vieläki mielettömän kipeä. Hassua sinänsä et nää on niitä oireita edellee, joita oli ennen pillereitä..
noh..saas nähä..
Tosi ihanaa et vihdoin on meitin viikko käsillä!! ei tarvi kuluttaa aikaa ja yrittää keksiä muuta ajateltavaa :) Mul pitäis olla huomenna h-hetki, jos vanhat merkit paikkansa pitävät..hui!! pitää toivoa et kierto ei ainakaa venähä :/

Nii, siihen nimiasiaa vielä, et mä olen tainnu aina miettiä kaikkia kivoja nimiä (siis jo ennen ku alettii vauvaa yrittämää) Mies aina välillä huokailee, ku keksin taas uuden tosi kivan nimen :) ja useimmiten se tyrmää mun ehdotukset :/ tosin sanoo myös, et sen tietää sit ku näkee vauvan :)

hmm..töitä pitäis taas jatkaa..jumahin taas tähän koneelle kahvikupin kanssa :)

Manna unohtu multa aikasemmin..plussaonnea myös sinne!! :)

Jännäilen sinun seurassa vielä sunnuntaina=)
Ei oo vielä merkkejä suuntaan tai toiseen. Luulin eilen että menket ois alkanut etuajassa, mutta ei.. onneksi.
Hieman suututtaa kun näyttäs siltä, että tämä jäi ainoaksi yritys kuukaudeksi. Tänää pitäs tehä esimiehelle selvitys oppisopimus paikan hakemisesta ja pelottaa jos onkin tärpännyt vaikka sitä sisimmissäni toivon.
Mutta aika näyttää.

pakko oli tänään testata,nega tuli että pätkähti,vielä en ole toivoa heittänyt.
Mitä te muut tiedätte lämmöistä?Mulla ollu ainakin pari päivää lämmöt normaalia korkeammalla,eilen illalla yli 37 ja aamulla 36.8.normaalisti 36.
Alavatsa on ollut illan turvonnut ja kipeä.Vatsa aamuisin edelleen sekaisin.Rinnat ei ikinä arat niinkuin monella,ei muissakaan kierroissa.

Täällä menossa kp 31/28-44. Edelleen menkkaoireet eli rinnat turvoksissa ja erittäin arat... Tänään oli vielä kunnon PMS kiukut, eli eiköhän sitä punaväriä kohta saada tähänkin osoitteeseen... Lauantaina siis testasin negan, enkä oikein usko, että se siitä muuttuu!! Pitää vaan nyt toivoa, että kierto pysyisi inhimillisissä luvuissa, eikä venähtäisi tonne 40 kieppeille... Kaksi viime kiertoa kun ovat olleet kuitenkin normaaleja...

Paljon peukutuksia nyt kaikille vielä jännääville!!! Toivottavasti saadaan monta plussaa tähän ketjuun!!! Kertokaahan aktiivisesti kaikista tuntemuksista!!

Huomenta ja hyvää unikeonpäivää!! (vaikka ei kai sitä yleensä toivotella..)

Täällä edellee jännitetään..kp28 ja jos kierto ois normaali niin tänää alkais menkat..mahollisesti kuitenki huomen tai perjantain. Mä kun olen nyt noita oireita TAAS tutkaillut, niin semmosen huomasin oikeastaan vahingosa aamulla, että mulla ei naama kuki ollenkaa!! sis yleensä huomaa sittä et menkat alkaa, ku mullaon naama täynnä näppylöitä..
Ja sit mua tais eilen närästää, en oo varma ku koskaa ei oo närästäny aikasemmin. Yritin miehelt kysellä et miltä tuntuu ku närästää mut ei se osannu oikein selittää. Sen jälkee mua nipisteli mahast ja mies tokas siihen et no se on vauva joka nipistelee :)

Ärsyttävää, ku haluais elätellä suuriaki toiveita ja elää jossain pilvilinnois, mut sit ei kuitenkaa uskalla ettei pettymys olisi liian kova jos menkat alkaa. ja toisaalta mä ehkä suojelenki itteäni, ku ajattelen että ei oo tärpänny, mahotontahan se ois et ois vauva tulossa.
En mä välttämättä mikää pessimisti oo (yleensä ainakaa) mut tässä asiassa oikeastaa haluan ajatella pessimistisesti.
Oikeastaa me ollaa vielä aika tjot meiningillä, mut mä ku oon niin kärsimätön, et haluisin jo tietää jotain. ja tottakai se olis aivan ihanaa jos meille voma vauva suotais.
hmm...onkohan tarpeeks sekavaa tekstiä..
yrittäkää ymmärtää kello on vasta vähän ja mä EN oo aamuihminen :) hih, mut ekan kerran tänä vuonna en oo unikeko :D

Mä lähen hörppii mun kahvin loppuu ja sit töiden pariin :)
Kertoilkaahan kuulumisia!! oireita ja ajatuksia :)

Huomenta. Töistä tulin hetki sitten eli olenkohan mä tänä vuonna tosi paha unikeko kun ajattelin hipsiä kohta sänkyyn ja herätä vasta iltapäivällä..;)

Tylsää toistaa itseään, mutta oireita ei ole edelleenkään. Mahassa ei ole tuntunut moneen päivään mitään, tissit on ihan normaalin tuntuiset jne. Joskus sanotaan, että sen vaan sitten tietää kun on raskaana, mutta ei mulla mitään tällaista näkyäkään asiasta ole.

Toisaalta vähän masentavaa tämmöinen tasainen taapertaminen kun ei tunne mitään merkkejä oman elimistönsä toiminnasta. Ovulaatio -jos sellainen tapahtuu- menee ohi mun huomaamatta, menkkaoireitakaan ei ole oikeastaan mitään ja jos nyt sattuisin olemaan raskaana niin varmaan supistukset olis ensimmäinen oire odotusajalla.. Joku varmaan pitää mua ihan idioottina kun haikailen tällaista samalla kun löytyy ihmisiä, jotka kärsivät monen päivän menkkakipuja ym., mutta lähinnä ajattelen, että mussa on jotain vikaa..!

Kyllä mä oikeasti olen ihan tyytyväinen elämääni, mut ehkä toi ulkona mekastava kaatosade herättää tänään depressiivisiä ajatuksia :)

Toisaalta just oireettomuus voi ollakin merkkinä raskaudesta. Ainakin, mitä on plussanneiden kirjoituksia lukenut. Mun mielestä monet on sanoneet, että oireet ovat olleet omia menkkaoireita muistuttavia, mutta paljon lievempiä...

Mulla tuli tänä aamuna hetkellinen kuvotus/pahoinvointi. Kesti siis vain minuutin, enkä käynyt oksentamassa vaikka lähellä oli. Tällainen pieni oire sai taas munkin odotukset heräämään. No, katsotaan nyt tuleeko se täti lähipäivinä vai testailenko sitten uudelleen viikonloppuna loman alun kunniaksi :)

Tänään sitten kp24/28-35. Yritän pitää jalat maassa..
En kyllä ymmärrä enään kroppaani. Luulin mahdollisen oviksen olleen torstaina, mutta nyt on alkanu uudelleen ""kosteat"" päivät.. enteileeköhän ne nyt sit menkkojen alkua? Oli mulla tuossa 2 kuivempaa päivää välis.
Mahaa on nippaillut jo pari viikkoa lähes joka pv. vähän väliä tunne että maha menis sekaisin, muttei kuitenkaan mene. Johtuu varmaan alitajuisesta jännittämisestä. Mieheni tekemä broikku kastike maistu jotenkin oudolta.. Varmaan nää on tavallisia oireita pillerien jättämisen jälkeen...
Olin 3pv töissä niin väsynyt etten meenannut pysyy hereillä, mutta sekin taisi johtua vaan siitä että teen 12h työpäiviä. Kaikille ""oireille"" löytyy aina jokin muu tilanteeseen sopiva selitys..

Miehelleni kun kerroin että pääsisinkin suorittamaan tutkintoa, niin hän oli todella pettynyt. Hän olisi niin halunnut mun kanssa vauvan niin pian kun vain olis tärpännyt. Onneksi tutkinto kestää vain vuoden. ja yritys ois kuitenkin jäänyt kahteen kuukauteen tulevan leikkauksen takia. Mutta eihän sitä viel tiedä, vaikka olisikin tärpännyt..

Odottelu siispä jatkuu.

Läsirintamalla ei uutta; ei oireita mistään. Rinnat on aavistuksen arat ja turvonneet?! mutta ei se mitään uutta ole. Raskaustestejä on kaapissa, mutta en halua testata, koska haluan masokistisesti pitää toivoa yllä...en haluaisi viettää vapaata viikonloppua mieli maassa, joten itseni takia jätän testaamatta. Äsken olin vaatekaupoissa ja hiplailin pieniä nuttuja ja potkupukuja; olisin halunnut ostaa omalle vauvalle ja elää haaveissa. Kamalaa, miten vauva-asiat pyörivät mielessä minne tahansa meneekin. Hyvä ystäväni on raskaana ja hän on onnensa kukkuloilla...minä olen onnessa mukana, mutta jossain syvällä kavertaa itsesääli ja hänen iloinen olemuksensa satuttaa kamalasti. Hän tietää, kuinka kovasti haluan lasta ja hänen jatkuva puhe raskaanaolemisesta tai siihen liittyvistä asioista tuntuu välillä rääkkäämiseltä. Säästäisi mua, koska tietää, että ollaan yritetty jo (liian) kauan omaa lasta. Toisaalta ymmärrän häntä ja suon avosylin hänelle tuon onnen, mutta ""kuka lohduttaisi pikku-Mannaa?"" Voi voi...=) Kyllä kai tämä tästä vielä. Parempi kai hautautua kotiin (sänkyyn;), katkaista välit kaikkiin raskaana oleviin ja perheellisiin ystäviin ja vaipua itsesääliin=)

Tsemppejä kaikille meille!!!!!

heip!

Täällä on siis vielä muitakin, jotka eivät ole testanneet:) mullaki testit polttelee kaapissa jo kovasti, ajattelin kyllä jo huomenna testata jos mitää ei kuulu, tänää siis kp 29. prkl, jos kierto nyt meinaaki vaa venähtää!! aikasemmin oon menkat alkaessa voinu huokaista helpotuksesta siinä mielessä et kierrot ei oo venähtäny, mut nyt ei näytä hyvälle..

Eilen illalla jo meinasin sortua testaamaa, mut sain pidettyä pään kylmänä ja ajattelin et jätän aamuu. En sitte kuitenkaa tänäänkää testannu. sitä parempi kyllä, mitä pidemälle saa venytettyä testaamisen.

Tällä hetkellä olo melko oireeton, mahassa vähän hmm..kihelmöinyt (oiskohan se tarpeeks osuva kuvaus..) mutta ne voi myös olla niitä perhosia, jotka sielä lentelee, ku jännittää alkaako menkat vai ei ;)

Ikävää toisaalta Manna, että ""joudut"" kuuntelemaan toisen raskausonnea, ymmärrän tunteesi. Mulla ei ole tällä hetkellä kukaan ystävä raskaana, muutamalla on lapsia ja ne on aivan sulosia, mut välil tuntuu et miks meille ei voi omaa suoda. Mun yks ystävä haaveilee myös vauvasta mutta ne ei vielä ole aloittaneet yritystä. Välillä käy mielessä et niillä varmaan tärppää sitte heti ja me vieläki rämmitää eteenpäin yrityksessä. vähän ristiriitainen tunne, jonka varmaan moniki tietää. Toisaalta on onnellinen ystävänsä puolesta, toisaalta taas tuntee katkeruutta..

hmm...palaillaan taas ja ilmoitelkaa, kun jotain tiedätte!! :)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vielä löytyy muita! Testivarastoakaan ei ole vaan suuntaan apteekkiin vasta kun todella on testaamisen aika. Eilisestä illasta lähtien on ollut ajoittaisia vihlaisuja ym. pientä tuntemusta mahassa, mutta muilta osin vointi normaali.

Rennosti on tämä kierto kulunut, tämäkin viikko on hujahtanut sellaista vauhtia, etten ole mukana edes laskuissa kuluvasta kiertopäivästä -muutama päivä odotettavaa vielä joka tapauksessa olisi.. Tänään alkoi loma ja fiilikset korkealla. Kaikkea kivaa tiedossa ja koska nyt paljon tekemistä ja miettimistä ihan muihin asioihin liittyen saanevat kynnetkin olla tässä kierrossa rauhassa vailla hampaanjälkiä.. ;))

Jep, eli täällä kp 2... Menkat alkoivat eilen ja pahimmasta pettymyksestä olen jo päässyt, koska toiveet eivät olleet niin korkealla negan jälkeen...

Vinkkinä kaikille testaajille: Netistä kannattaa ostaa raskaustestit. Ovat HUOMATTAVASTI apteekkia halvempia. Ainakin ""himotestaajat"" säästävät tällöin pitkän pennin... Itse tilasin Aconin herkempiä testejä osoitteesta kotitestit.com (tai sinnepäin). Tulivat heti seuraavana päivänä, kun ne oli maksanut...

Tänään alkaa loma, joten seuraavan kuukauden tulen olemaan enemmän tai vähemmän poissa... Pitää nyt katsoa ehtiikö sitä osallistua seuraavaan viikkojännäysketjuun...

Tsemppiä kaikille vielä jännääville!!! +++++++

päivää vaan kaikille!

täällä menossa kp 36.Menkkoja ei näy,eikä oireitakaan siihen viittavia ole.

Aamulla testattu,negaahan se näytti.Normaalisti menkat olisivat jo alkaneet,entiedä missä vika.
Tänään on ollut hieman huonoa oloa,vatsa sekaisin ja väsymys ihan hillitön,reilut 10h yöunetkaan ei tunnu riittävän.
IKÄVÄÄ MARIA,KOITAHAN NAUTTIA LOMASTASI.Minun osaltani lomat on jo vietetty vaikka tuntuu että olisi kyllä loman tarpeessa,ainakin saisi nukuttua univelat pois.

AURINKOISTA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!

Heip!

Pahoittelut Marialle. Voihan se olla,että loma auttaa rentoutumaan ja seuraavalla yrityskierrolla tärppää, toivotaan parasta!!!

Täällä meneillään kp 30, se on aikasemmin ollu pisin kierto mitä on ollu. Aamulla piti testata, mut nukuin liian pitkää ja tuli kiire töihin, eli en ehtiny testaamaa..ihan hyvä oikeastaa. Ainakin turhalta negalta välttyy näin helpommin. Huomenna on kp 31 ja silloin kyllä jo testaan jos mitään ei kuulu.

Ikävää Unikko tuollainen epätietoisuus, kun menkat viipyy ja testikin näyttää negaa. Mutta älä vielä luovuta, niin kauan on toivoa kun menkat ei ole alkanut!!

hmm..anteeksi hourupäisyyteni, mutta onko meidän ketjussa tullut yhtään plussaa? Pahoittelen jos nyt muistan väärin ja olen unohtanut jonkun plussan ..

Mulla vieläkin vatsassa ""lentelee perhoset"" ja se on välillä aika epämukavaakin. heh, tekee mieli raapia, vaikka se tuntuukin mahan sisällä eikä oikein auta raapimiset :)

juu, mutta tulen viikonloppuna ilmoittelemaan kuulumisia (töissä taas silloin) tulkaa muutkin vielä jäljellä olevat ilmoittelemaan itsestänne!!

Täällä vielä kärvistelen. Tänään on hiukan maha ollut menkkamaisen kipeä, mutta nyt sekin meni ohi. Iltapäivällä tirautin kunnon itkut tämän turhautumisen vuoksi ja sen vuoksi, että tuntuu, että menkat taas alkaa. Testit olkoot kaapissa, koska en jaksa nyt surra sitä negaa, mikä seiltä varmasti tulee, vaan mielummin pidän tämän pienen toivon. Pahoittelut myös minulta neganneille; pettymyksen tunne on kamalaa, mutta jostain sitä aina löytyy sitten taas se toivonkipinä.On se ihmismieli kummallinen, onneksi=)

Plussasäteitä++++++++++++++++++++++++++++

Hei taas,
Näyttäs siltä, että toisesta marsustani tehdään isä=)

Jotenkin haikea olo kun kaksi kamuani on saaneet muksun viim. 3kk sisäl ja mä vasta ""haaveilen ja yritän"".. Kyllähän oon onnellinen heidän puolesta, mutta silti.

Nyt on menossa kp 26/28-30. Kauheesti olis ""oireita"" mutta luulempa niiden johtuvan jostain muusta. Jotenkin sitä pelottaa testata, kun pelkää tuloksen olevan negatiivinen ja vaikka kuinka yrittää pitää jalat maassa niin pudotus on silti edessä. Ajattelin tehdä testin vasta maanantaina, muuten töistä ei tuu mitään jos ajatus on ihan muualla.. varmemmin testikin näyttää oikeen tuloksen jos maltan odottaa. Toisaalta vois vaan odottaa, että alkaako vai ei.. Näitä elämän vaikeita päätöksiä ""testatakko vaiko ei"".

Mulla on kanssa viikonloppu duunii, motivaatio vain puuttuu.

Ainii oli tuossa pari yötä sitten aika hassu tunne. Olin juuri nukahtamassa kun mahani ""kupli"" en osaa selittää sitä mutta se oli kutittava tunne joka kesti vaan hetken ja tavallaan se jysähti päähän ja tuli kylmät väreet=) Tuskin se tähän liittyy mutta tunne oli outo, semmoinen että olo tuntui hetken todella hyvältä.

Jos lopettaisin tän tyhjän jauhamisen tähän tällä erään.. vielä pahoitteluni Marialle, toivottavasti seuraavassa kierrossa..

Huomenta!!

Tein sitten tänä aamuna testin, ku ei menkkoja kuulu.. 2 viivaahan siihen tuli...!! Olo on vielä aika sekava ja hämmentynyt. En osannu yhtää varautua siihen, että ne sieltä oikeesti tulis..
Mies oli lähteny jo töihin eli pitää odottaa iltaan asti, että pääsen kertomaa.
Edellee jatkuu menkkaoireet, joita on koko viikko ollu ja sen takia oon ravannu vessas et milloin ne alkaa, heh..nytki tekee mieli mennä tarkistamaa.. ei tätä voi vielä uskoa.
Ja kädet tärisee vieläki.
Pitää luultavasti mennä ostamaan toinen testi ja varmistaa vielä..

Oikein paljon plussaonnea vielä täällä oleville ja muille onnea jatkoon oikein kovasti!!

ONNITTELUT PLUSSASTA!

Ihanaa että tähänkin ketjuun saatiin plussa!

Sovimme juuri miehen kanssa että teen testin huomenna..
Tuskaa olla töissä kun on todella oksettava olo, varmaan mahatauti tulossa tmv. raskauteen en jaksa uskoo itse, mahaa nippailee tänää oikeen urakalla.

Onnea Lilja!!!!!! Ihanaa!!!! Tosi mahtavaa, että jollakin tärppäsi ja samalla saa uskoa omana yritykseen!
Vaikkakin...Mulla alkoi menkkakivut (alavatsa kipeä) eilen illalla ja aamulla heräsin samaan tunteeseen. Olen satavarma, että menkat alkaa tänään/huomenna. Mutta yrityksen pitää jatkua, vaikka jo valmiiksi olen pettynyt..

Huomenia, täällä kp 1.. Pettymys ei onneks ole mikään valtaisa, sillä pidin jalat tällä kertaa tukevasti maassa koko kierron ajan. Harmittaa silti tietysti.. Positiivista on, että kierron pituudeksi tuli 28; edellinen oli 29 eli mukavasti alkaa tasaantumaan.

Omista fiiliksistä huolimatta Liljalle ihan hirmuisesti onnea; olisimmepa kaikki yhtä onnellisessa tilanteessa :) Hienoa, että ketju sai ensimmäisen plussan!!!

Kiitoksia kaikille onnitteluista! :)
Ihanaa, kun saa onnitteluja, ku ei uskalla vielä muille ihmiselle kertoa, jos vaikka käykin jotain..noh, omalle äidille kyllä ajattelin kertoa.

Voi Hantta, olen pahoillani :( mut peukut pystyyn ens kiertoa varten!!!!!!

Ei meinaa kyllä tulla töiden teosta mitään..

Onnea kaikille jatkoon!!!!

Yhteistyössä