Voi apua, painan paljon paljon paljon enemmän kuin ikinä uskoin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tajusinhan olevani paksu, mutta lulin painon olevan siinä 70 ja kävin puntarilla ja painoin 77 kiloa, apua, meni kyllä kaikki ruokahalut kun en voi enää ikinä syödä mitään. Kamalasti tiputettavaa, yli 20 kiloa. Itkettää hulluna ja hävettää, miten oon voinut päästää itseni tähän kusosiin. Kuntokin on niin huono etten jaksa tehdä mitään.

Olen 163 eli kyllähän se näkyy et pallukanmuotoinen olen, mutta masentaa silti, on se iso kilomäärä tiputettavaksi ja kun syöminen on kivaa, pelkään ettei tuloksia tule. Jotkut pullukat ovat niin kaunita mutta minä olen se, jonka pieninkin sievyys katoaa naamasta heti kun tulee kiloja. Näytän väsyneeltä ja kalpealta läskiltä, ikivanhaltakin vielä. ja vihaiselta.

Oi, tuttu tunne. Mulle kävi syksyllä juuri noin, tosin parilla kilolla enemmän. No, se sokki oli sysäys ja nyt on reilu 10 kiloa vähemmän kannettavaa eikä toiset 10 kiloa pois tunnu ollenkaan liian vaikealta. Taatusti olen kesällä normaalipainoinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oi, tuttu tunne. Mulle kävi syksyllä juuri noin, tosin parilla kilolla enemmän. No, se sokki oli sysäys ja nyt on reilu 10 kiloa vähemmän kannettavaa eikä toiset 10 kiloa pois tunnu ollenkaan liian vaikealta. Taatusti olen kesällä normaalipainoinen :)

KErro heti, miten teit tuon?!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotipsykologi:

Vakaa päätös, hirmuinen motivaatio, ruokapäiväkirjan pito (max 1300 kcal vrkssa) ja liikuntaa rutkasti. Herkkupäivä kerran, korkeintaan kahdesti kuussa.

Vakaa päätös, hirmuinen motivaatio, ruokapäiväkirjan pito (max 1300 kcal vrkssa) ja liikuntaa rutkasti. Herkkupäivä kerran, korkeintaan kahdesti kuussa.

Liikuntaa harrastit? Mä käyn saleilla ja jumpissa 5 pv viikossa, pitää syödä yli 1700 kcl päivässä. Paino mulla ei ole pudonnut yhtään mutta senttejä hävinnyt.

Tuosta ruuasta vielä, että toi rasvan ja sokerin määrää vähensin rutkasti, en pelkästään kaloreiden määrää. Ja esim. vaalean leivän vaihdoin tummaan ja kuitupitoisempaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä:

Liikuntaa harrastit? Mä käyn saleilla ja jumpissa 5 pv viikossa, pitää syödä yli 1700 kcl päivässä. Paino mulla ei ole pudonnut yhtään mutta senttejä hävinnyt.

Lenkkeily, pyöräily, gymstick. 4-5 krt/vko. Ja tottakai jos liikun kuluttaen 400 kcal pvä niin sinä päivänä voin syödä 1700 kcal :)

Muistutan ja saarnaan, että älkää vaan likat jättäkö rasvoja kokonaan pois! Jos et käytä leivällä, pitää sun huolehtia että saat kasvirasvaa sitten esim. rypsiöljynä tai salaatinkastikkeena tarpeeksi. Elimistö ja aivot ja iho ja hiukset - summa summarum: ihminen tarvii rasvaa elääkseen!

Mullakin on paino noussut ja yksi syy siihen on se, että päätän vuoroviikoin karpata ja sitten taas laskea kaloreita ja niinpä paino vaan nousee, nyt vuoden alusta päätin vaan muuttaa elämäntapoja, inhottaa jo jo niin oma olo. Ei ole taikatemppuja laihuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokemusta on.:
Käypäs karppaus-sivustoilla. Tutustu aiheeseen ja aloita karppaus! Ei tarvitse ainakaan nälkää nähdä, kun karppaa:)

En minäkään näe nälkää vaikken karpaten laihdutakaan ;) Nimenomaan pitää syödä usein (mutta pienempiä annoksia) ettei tule sitä sudennälkää joka pistää ahmimaan.

Itse olen kokeillut myös karppausta, minulle se ei toiminut, mutta varmasti esim. apn kannattaa siihenkin tutustua, jos vaikka hänelle olisi oikea tapa :)

Älkää jättäkö rasvoja pois vaa vaihtakaa ne hyviin rasvoihin! Esim avokadon rasvat kuulemma auttaa painon pudotuksessa, varsinkin sen vaikean vattarasvan... Rasvoja, hiilareita ja proteiineja oikeessa suhteessa ja ei liikaa, siinä se juju piilee. Ja hiilarit hitaita hiilareita, proteiineja monipuolisesti, rasvat pehmeitä rasvoja...

Yhteistyössä