Voi ärsytys! Miten niin "iso" ihminen olisi automaattisesti "komea" ja "parempi" kuin tavallinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sks

Vieras
Tuttavani perheessä ja suvussa kaikki ovat "isoja" eli selvästi lihavia. Osa on myös pitkiä, mutta samalla lihavia. Jotenkin ärsyttävää, kun tuttava aina tuo esille, kuinka heidän sukunsa ja perheensä on niin komeaa, kun ovat isoja. Lapsensakin ovat niin hyviä ja komeita, kun ovat pitkiä (ja lihavia). Ja huvittuneesti naureskelee ja puhuu muiden tuttujen lapsista, jotka ovat normaalikokoisia tai jotkut ehkäpä siroja. Oma 6-v kasvaa tasan tarkkaan keskimmäisellä pituuskäyrällä, eli on keskipitkä, mutta hyvin siroluinen ja hoikka (paino -15%). Hänestä tuttava aina puhuu, että kun lapseni on niin säälittävän pieni ja lyhyt. en ymmärrä, en...ehkäpä se on se, mihin silmä tottuu. Omasta mielestäni taas hänen lapsensa ovat lähinnä lihavia ja sen vuoksi kasvavat pitkinä, mutta eivät "isoja ja komeita".

[QUOTE="vieras";25006233]No tottakai jokainen näkee omat lapsensa kauniimpina kuin muut. Sinäkin.[/QUOTE]

No en nyt ehkä kuitenkaan vertaile. En vertaisi tuttavankaan lapsiin mielessäni muuten, kun olen saanut häneltä kuulla alentuvaa suhtautumista. Mitä isompi, sitä parempi?

[QUOTE="vieras";25006233]No tottakai jokainen näkee omat lapsensa kauniimpina kuin muut. Sinäkin.[/QUOTE]

Ja kyse ei oikeastaan ole pelkästään lapsista, vaan tuttavan suhtautumisesta ylipäätään muihinkin ihmisiin. Puhuu naapuristaan "niin kauhean lyhyenä", vaikka naapurintäti on vajaat 170cm pitkä ja hoikka. Tuttava siis on itse jotain 185cm ja huomattavan ylipainoinen. Kehuskelee, kuinka hänellä kengän koko oli jo 12-vuotiaana 42. Minua se lähinnä kummastuttaa.

Yhteistyössä