Voi että me halutaan joku lemmikki! mutta mikä eläin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niko06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja kisumisu:
karvaton kissa...rotua en nyt muista. tiedän yhen, joka allerginen, mut on tollai kisuli.

eläinpöly lähtee myös karvattomasta, kissa on vielä niitä mikä pahiten reagoi :/ :xmas:

Ei kun tuo karvaton kissa ei nimen omaan mitään alergiaa pitäisi aiheuttaa, koska sillä ei ole kasvoja joten siitä ei lähde sitä eläinpölyä..Ja rodun nimi oli joku Sfinx tai joku ja jos ei kissaa halua niin on myös karvaton koirakin, sillä on siis kyllä päässä ja hännässä karvoja vähäsen, mutta ei aiheuta sillä alueella sitä eläinpölyä mikä aiheuttaisi allergiaa..rodun nimi oli joku kiinanharjakoira tai joku tuollainen :DD

Alkuperäinen kirjoittaja ahk:
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja kisumisu:
karvaton kissa...rotua en nyt muista. tiedän yhen, joka allerginen, mut on tollai kisuli.

eläinpöly lähtee myös karvattomasta, kissa on vielä niitä mikä pahiten reagoi :/ :xmas:

Ei kun tuo karvaton kissa ei nimen omaan mitään alergiaa pitäisi aiheuttaa, koska sillä ei ole karvoja joten siitä ei lähde sitä eläinpölyä..Ja rodun nimi oli joku Sfinx tai joku ja jos ei kissaa halua niin on myös karvaton koirakin, sillä on siis kyllä päässä ja hännässä karvoja vähäsen, mutta ei aiheuta sillä alueella sitä eläinpölyä mikä aiheuttaisi allergiaa..rodun nimi oli joku kiinanharjakoira tai joku tuollainen :DD
Pikku virhe tuli tuohon siis ei ole karvoja, kyllä sillä kasvot ihan on :DD

Hei!
Mulla on monta allergiaa!Astma, eläinallergia atooppinen iho ja siiteppöly yms.
Mulla on kuitenin kissa, ja on ollut jo 7 vuotta.VAikka lääkäri sanoi, että ei lemmikkejä, niin kissa jäi kotiin.Hyvin hän minä sitä kestän (usein/joskus vaan nenä tukkonen).Haluan snoa, että, kyllä eläimen kanssa voi silti pärjätä vaikka on allergiaa, kunhan vaan on myös lääkkeitä.Muuten aiheuttaako ROTTA paljonkin allergiaa?

Miekin ehdottaisin tuota akvaariota. Haluisin itekkin joskus semmosen, mut tuntuu että vaatii niin paljo hoitoa (ihan kun nuo jo olemassa olevat hevoset, koirat ja kissat ei sitä vaatis :D)

eihän nämä kalat paljoa hoitoa tarvitse kun puhdistaa vain putsarin kerran viikkoon ja koko akvaariotahan ei tarvitse ainakaan moneen kuukauteen putsata kun muistaa vain putsarin putsata. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
meillä siis alotettiin gerbiileistä vaikka molemmat mies sekä minä allergisia/astmaatikkoja. sitten otettiin marsu ja sen jälkeen on ollu koira jo melkeen 5 vuotta eikä allergia oo oireillu mitenkään..

Olen 15-v tyttö ja olen jo 3 vuotta halunnut kotiimme jonkinlaisen lemmikin. Pidän erityisesti jyrsijöistä,kissoista ja koirista. Ikävä kyllä perheessämme on myös allergiaa: siitepölyallergiaa koivulle ja lepälle sekä eläinallergiaa kissalle,hevoselle ja linnuille. Kaikki allergiamme ovat joko lieviä tai keskinkertaisia. Koiralle meillä ei riittäisi muutenkaan aika, mutta haaveilen että voisimme ottaa pari gerbiiliä allergiasta huolimatta. Emme kukaan ole allergisia jyrsijöille ja jopa allergisimmalla henkilöllä perheessämme, äidillä on ollut hamstereita nuoruudessaan, joista ei saanut oireita. Olemme myös ollut tuttavilla kylässä joilla on ollut jyrsijöitä, emmekä ole saanut oireita. Gerbiilit ovat aavikkoeläimiä. Ne pissaavat vähän, mikä vähentää allergiariskiä (kuulin että suurin syy jyrsijöille allergisoitumiseen on pinttynyt virtsa). Gerbiilit käivät hiekkakylvyssä 2-3 krt viikossa, mikä taas poistaa allergeeneja turkista. Purut, jotka useimmiten aiheuttavat eniten ihmisillä oireita voi vaihtaa pölyämättömään mörttiröpö-haapahakkeeseen. Voisimme ottaa hoitoon tuttaviemme gerbiilejä kuukaudeksi, ja katsoa tuleeko oireita.

Olen perehtynyt asiaan ja luin myös tuosta uudesta 'allergiaohjelmasta' allergia ja astmaliiton sivuilta. Se näyttää tavallaan tukevan haaveitani. Olen myös lukenut netissä joissa monissa keskusteluissa ihmiset ovat pärjänneet gerbiilejensä kanssa vaikka ovat vakavasti allergisia esimerkiksi koiralle.

Joten kysyn nyt teiltä, onko haaveeni mahdoton?

Yhteistyössä