Voi että miehet voi olla tyhmiä joskus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja justina:
Voi vitsi.. ethän oikeasti ääneen menny sanomaan tuota miehelles? Saati sille kaverilles? Tai saivatpa ainaki hyvät naurut. Kyllä on avuttomuus huipussaan jollei saa siivottua, leivottua ja hoidettua lapsiaan(eli elettyä ihan normaalielämää) yhtäaikaa. By the way, meillä mies osallistuu ihan kiitettävästi kotihommiin, osallistuis enemmän jos antaisin.Tuliko kenellekään mieleen että jotku voi tykätä tehdä kotihommia, ja siitä että tekee kaiken itse?

No, tässä sun tekstissäsi on tyhmyys huipussaan! :laugh:

Ja mulle voi tulla mieleen että joku haluaa tehdä kaiken itse, mutta mitä tulee sille miehelle mieleen joka ei tee kotona mitään kun vaimo haluaa kaiken tehdä. Mies istuu vaan hiljaa sohvan nurkassa vai? On sekin elämää... Normaalia on että aikuiset ihmiset huolehtivat itse omasta kodistaan, tuntuu todella oudolta että joka vetäytyisi syrjään tekemättä mitään ja antaisi toisen täysin pyörittää taloutta halujensa mukaan.

Ja ap:lle, mä ainakin ymmärrän sua ihan täysin, samoin meillä miehen kanssa toimitaan, että työt jaetaan, toine tekee ruokaa ja toinen huolehtii sen aikaa lapsista. Annetaan toiselle siivousrauha ja mennään lasten kanssa pois jaloista. Näinhän tää arki mukvasti sujuu, ja molemmat tasaveroisesti saadaan omasta kodista ja näistä lapsista nauttia ja mahdollisuuksien mukaan myös yhdessä tehdään kaikkea, mikäs sen antoisampaa? =) :heart:

miksi olette niin mustavalkoisia? Toki meilläkin mies hoitaa lapsia ja laittaa monesti ruokaa etenkin viikonloppuisin jne... en tosiaan ole mikään kotiorja. Mutta tuntuu että miehiltä vaaditaan palkkatyön LISÄKSI myös tikitilleen määrätyt puolet kotitöistä. plus vielä nekin 'miesten työt' päälle.

Ja toisaalta, miksi on niin kamalaa jos joku kokee oikeasti pärjäävänsä suht hyvin lastensa kanssa ja on tyytyväinen oloonsa sekä tekemisiinsä? Miksi vain valittajat ja hankaluuksissa olevat hyväksytään, onko se niin vaarallista jos joskus tuo esille että 'minulla on hyvä ja kiva olla lasteni kanssa eikä miellä ole isoja ongelmia'. Tiedän että kanssani samalla tavalla ajattelevia on. Meidät vain heti lynkataan jos uskaltautuu ääneen sanomaan ajatuksensa. Annetaampa kaikkien kukkien kukkia. Ja korostan vielä etten tällä tarkoita että muut olisivat huonoja äitejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Meillä mies ihmettelee sitä, että siivoan aina ennen vieraita. AINA sanoo että ei tarvi siivota. IKINÄ ei usko että se ei mun mielipidettä muuta.

Jos mut on kutsuttu kylään ja vastassa on karmea sotku, en tunne itseäni kovin tervetulleeksi. Siksi itse siivoan aina kun olen jonkun kutsunut meille. Tottakai muutenkin siivotaan, mut ennen vieraiden tuloa ainakin imuroin, jos muu viikkosiivous on jo sillä viikolla tehty. Meillä on eläimiä, joten karvoja on jos ei imuroi. Lisäksi on pienet lapset, jotka suttaa syödessään ja muutenkin. En halua, että vieraiden sukanpohjat tarttuu meidän keittiön lattialla mihinkään tahmaisiin läiskiin. Ja kyllä, niitä lasten tekemiä ruokaläiskiä pyyhin aina kun huomaan, mutta syömään opetteleva lapsi sutttaa niin paljon ja joka paikkaan, etten millään huomaa kaikkia joka ruokailun jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja justina:
Voi vitsi.. ethän oikeasti ääneen menny sanomaan tuota miehelles? Saati sille kaverilles? Tai saivatpa ainaki hyvät naurut. Kyllä on avuttomuus huipussaan jollei saa siivottua, leivottua ja hoidettua lapsiaan(eli elettyä ihan normaalielämää) yhtäaikaa. By the way, meillä mies osallistuu ihan kiitettävästi kotihommiin, osallistuis enemmän jos antaisin.Tuliko kenellekään mieleen että jotku voi tykätä tehdä kotihommia, ja siitä että tekee kaiken itse?

No, tässä sun tekstissäsi on tyhmyys huipussaan! :laugh:

Ja mulle voi tulla mieleen että joku haluaa tehdä kaiken itse, mutta mitä tulee sille miehelle mieleen joka ei tee kotona mitään kun vaimo haluaa kaiken tehdä. Mies istuu vaan hiljaa sohvan nurkassa vai? On sekin elämää... Normaalia on että aikuiset ihmiset huolehtivat itse omasta kodistaan, tuntuu todella oudolta että joka vetäytyisi syrjään tekemättä mitään ja antaisi toisen täysin pyörittää taloutta halujensa mukaan.

Kyl mä mieluummin ite teen kotityöt kuin annan ukon tehä... siit tulis vain lissää sotkua. Keskittyköön ukko vaikka sitten leikkii lasten kaa tai jotain muuta =)

Mulla itsellä on viisi lasta.Tärkeintä on se organisointikyky.Kaikki hommat hoituu kun järjestää asiat valmiiksi mitä milloinkin tekee.Exä teki reissuhommia niin oli pakko selvitä viiden pienen lapsen kanssa normaali askareista ilman apua.
Ärsyttihän se monesti ja koskaan ei saanut mitään asiaa tehtyä ilman että piti miljoona kertaa välillä juosta eri paikassa.
Toki me kaikki ollaan erilaisia.Mun yksi kaveri sanoi et hän ei voi edes imuroida yhden lapsen kanssa josei joku ole sitä lasta vahtimassa ja ärsyyntyi aina suuresti kun sattui kyläilemään sellaisena päivänä kun mä tein 12 hiivaleipää,kolmen litran sämpylätaikinan ja kahden litran pullataikinan.Hänen mielestään kun mä yritin esittää parempaa äitiä kun muut kun olin kova leipomaan ja laitoin itse kaikki ruuat alusta loppuun.
Ensinnäkin se oli rahakysymys,isolle porukalle tulee halvemmaksi tehdä ruuat itse kuin ostaa valmista ja lisäksi mä tykkään leipomisesta eikä se ole mulle rasite.
Sitten taas mä en ole siivoushullu,mutta siivoan joka päivä.Pysyy sellainen perussiisteys aina,jos sattuu tulemaan yllätysvieraita niin ei iske paniikki ja viikkosiivous-sanaa ei meillä tunneta.
Lisäksi suurin osa mun luona kyläilevistä ihmisistä harrastaa niitä ärsyttävä yllätyskyläilyjä.Soittavat kännykällä että ollaan teidän pihassa oletteko kotona.
Siinä ajassa ei paljoo vieraille leivota eikä kämppää siivota.
Usein silloin käy niin että kastamiset on joko ruisleipää kahvin kanssa tai pelkkä kahvi.
Meillä kun on sellainen hunnilauma joka taatusti tyhjentää pakastimesta kaikki herkut ja kaapeista keksit jos niitä on.
Eikä lapset siihen kuole jos ei joka päivä ulkoilla,mä ainakin säälittä karsin silloin kaikki ylimääräiset ulkoilut,lukemiset,askartelut sun muut jutut kun oli tärkeempää tekemistä.
Nyt kun olen työelämässä niin huushollihommat on ne mistä karsin,joka paikkaan kun ei repee.Onneeksi maailma ei kaadu siihen jos jää joku imurointikerta välistä.Ainahan voi imuroida seuraavana päivänä.

Tota... Mietin tässä vaan että miten mä pärjäsin viiden lapsen yh:na sillon kun nuorin oli vuoden ja vanhin oli 7... Ei mulla ollu miestä jakamassa kotihommia, ihan yksin hoidin kaikki ja elossa ollaan vieläki. Lähestulkoon yksin hoidan nytkin vaikka mies onkin mutta mä olenkin kotona kaikki päivät. Toki mies auttaa mutta en tarvitse apua. Jotenkin tuntuu että nykyään naiset on kauheen riippuvaisia miehistään ja jo yhden lapsen hoito on kauhea suoritus. Noh, jokainen omalla tyylillään =/

Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
no kai sitä tuollaiset hommat saa tehtyä ilman miestäkin? En minä ainakaan siihen 'vieraiden tulon valmisteluun' miestä avuksi tarvitse jos ei kerran ole lähistöllä sopivaan aikaan. Hyvin sujuu siivoukset ja viiden lapsen hoito ja muu valmistelu ilman miestäkin ;) Ettekö te naiset enää voi tehdä mitään ihan issekseen... Ja tarviiko kaiken olla niin tip top, eikös sitä vähän rennomminkin voisi vierailuja ottaa? Vai mitenkä usein teillä oikein vieraita sitten käy? pari kertaa vuodessa? Anteeksi jos loukkaan mutta jotenkin tuntuu että naiset on nykyisin niin avuttomia mukamas.

mä hieman peesailen tätä...

Minä kanssa.... Kyllä meillä aina jotain tarjottavaa löytyy pakkasesta ja nopeastihan sitä esim. pasteijat vääntää tms. Ja meillä nyt on sen verran siisti koti aina että jos sinne ei vieraiden vältä tulla niin olkoot tulematta. Ja minusta on typerää ylipäätään siivota kaksin kun sen voi tehdä nopeasti myös yksin ja vuorotellen! On se väliaika sen mopinkin kanssa paljon pidempi kun välillä mies hoitaa, välillä minä...

Yhteistyössä