Voi että miehet voi olla tyhmiä joskus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en ole tullut mainostamaan vaan kertomaan vain omat kokemukseni kun osa niistä ekan viestin jälkeen kyseli. Ai siis miten on kaikki aamupäivät aikaa ja vain yksi hoidettavana? Samat aamupäiväthän ne käsittääkseni ovat kaikilla?? Ja kyllä minulla on kolme kokoajan hoidettavana, 1v, 2v ja 3,5 v. Että revi siitä. Ja en tarkoita että muut olisi huonoja äitejä. Jokainen menee omalla tyylillään ja niinhän sen pitää ollakin. Mutta alunperin olikin siis kyse siitä kyläilyjutusta ja minusta vain jotenkin tuntuu että miehiltä vaaditaan nykyisin niin paljon, palkkatyön lisäksi myös paljon muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja verna:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
no kai sitä tuollaiset hommat saa tehtyä ilman miestäkin? En minä ainakaan siihen 'vieraiden tulon valmisteluun' miestä avuksi tarvitse jos ei kerran ole lähistöllä sopivaan aikaan. Hyvin sujuu siivoukset ja viiden lapsen hoito ja muu valmistelu ilman miestäkin ;) Ettekö te naiset enää voi tehdä mitään ihan issekseen... Ja tarviiko kaiken olla niin tip top, eikös sitä vähän rennomminkin voisi vierailuja ottaa? Vai mitenkä usein teillä oikein vieraita sitten käy? pari kertaa vuodessa? Anteeksi jos loukkaan mutta jotenkin tuntuu että naiset on nykyisin niin avuttomia mukamas.

Hei kerro mullekin miten voit olla lasten kans ulkona ja laittaa samalla ruokaa! Se olis tosi kätevää! Ja vieläkö siinä vois vaikka imuroita samalla?

Kerroppa mulle miksi yhtenä päivänä ei voi poiketa rutiineista jättämällä esim. sen ulkoilun väliin vai tuleeko siinätapauksessa ruuan laitosta liian raskasta jos ei ole mies siinä apuna ?

Miehet on tyhmiä. Eikä vain joskus. Samaa miehenikin ihmetteli, että mitä ihmeen jouluvalmisteluja hänen äitinsä muka tekee. Ei muuta kuin normaalin joulusiivouksen (mm. lattioiden pesu luutulla lattialla kontaten ja kaikki paikat kuuraten :whistle: ) lisäksi hän paistoi kinkun ja valmisti mm. maksa-, peruna- ja porkkanalaatikot, vihreän salaatin, graavilohen, paistin, makaroonilaatikon ja tietysti vähän herkkuja myös kahvipöytään. Ei sen kummempaa siis. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
en ole tullut mainostamaan vaan kertomaan vain omat kokemukseni kun osa niistä ekan viestin jälkeen kyseli. Ai siis miten on kaikki aamupäivät aikaa ja vain yksi hoidettavana? Samat aamupäiväthän ne käsittääkseni ovat kaikilla?? Ja kyllä minulla on kolme kokoajan hoidettavana, 1v, 2v ja 3,5 v. Että revi siitä. Ja en tarkoita että muut olisi huonoja äitejä. Jokainen menee omalla tyylillään ja niinhän sen pitää ollakin. Mutta alunperin olikin siis kyse siitä kyläilyjutusta ja minusta vain jotenkin tuntuu että miehiltä vaaditaan nykyisin niin paljon, palkkatyön lisäksi myös paljon muuta.

Että miehen ei tarvii mihinkään osallistua kotona, koska käy töissä? Eli sinä teet teillä aivan kaiken? Meillä ei ole ihan niin. Kotitöitä ei ole eritelty naisten tai miesten hommiksi. Minä teen lumitöitä ja kannan polttopuita ihan samalla tavalla kuin mies. Sen lisäksi teen suurimman osan sisätöistä sillä aikaa kun mies on töissä, joten todellakin saa luvan osallistua valmisteluihin, jos vieraita on tulossa.

kyllä sinulla ap on helpompaa kuin tuolla naisella. En tosin voi ymmärtää, miten joku voi selvitä noin monen pienen kanssa... huh.

Mutta ap vaikuttaa vähän siltä, että tarvitsee joka asiaan miehensä. Mutta tämä on varmaan tottumiskysymys.

Anteeksi että tein tämän aloituksen. Tuli selväksi teidän mielipiteistä, että olen täysin kelvoton ja saamaton ja miehestäni riippuvainen. Kyllä kunnon äiti leipoo pullaa siitä huolimatta, että 1-vuotias seisoo horjuvin jaloin keittiön pöydällä. Ehkä vika on siinä, että mulla menee hermot kun sata kertaa keskeytän vaikka imuroinnin ja käyn nostamassa lapsen jostain alas tai käyn selvittämässä lasten riitelyä. Ja koska hermoheikko huono äiti kerran olen, niin parempi sitten pyytää apua mieheltä, että saan siivottua, eikö vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Anteeksi että tein tämän aloituksen. Tuli selväksi teidän mielipiteistä, että olen täysin kelvoton ja saamaton ja miehestäni riippuvainen. Kyllä kunnon äiti leipoo pullaa siitä huolimatta, että 1-vuotias seisoo horjuvin jaloin keittiön pöydällä. Ehkä vika on siinä, että mulla menee hermot kun sata kertaa keskeytän vaikka imuroinnin ja käyn nostamassa lapsen jostain alas tai käyn selvittämässä lasten riitelyä. Ja koska hermoheikko huono äiti kerran olen, niin parempi sitten pyytää apua mieheltä, että saan siivottua, eikö vaan.

No, ehkä mukana vähän kateuttakin, ei kaikilla ole mahdollisuutta saada miestä apuun kotitöihin.

Ja asennekysymys tuo on, kahden lapsen kanssa voi tehdä työt jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No, ehkä mukana vähän kateuttakin, ei kaikilla ole mahdollisuutta saada miestä apuun kotitöihin.

Miksi ei ole mahdollisuutta? Mun mielestä on itsestään selvää, että molemmat tekee oman osuutensa. Kun mies on töissä, teen luonnollisesti enemmän, mutta en silti suostu yksin tekemään kaikkea. En minä ainakaan päivisin kotona ehdi huilailla ja tehdä mitä itseä sattuu huvittamaan. Kahden pienen lapsen kanssa on tosi paljon hommaa, ruuanlaittoa, pyykkäystä ja jatkuvaa siivousta. Lisäksi teen pihatöitä päivisin. Mielestäni ei ole kohtuutonta, että mies kotona ollessaan ainakin hoitaa lapsia, jos ei muuta tee. Mulle sopii se oikein hyvin, että saan rauhassa kenenkään jatkuvasti keskeyttämättä tehdä kotitöitä, jos mies hoitaa lapsia sillä aikaa.

Ihmettelen, että onko oikeasti sellaisia äitejä, jotka mukisematta tekevät ihan kaiken yksin. Entäs sitten kun se äitikin palaa työelämään? Tuskin mies siinä vaiheessa alkaa vapaaehtoisesti pestä pyykkiä tai tehdä ruokaa, jos on monta vuotta asunut "täyshoitolassa", jossa puhtaat vaatteet ilmestyy viikattuna kaappiin ja lämmin ruoka-annos lautaselle.

Miksi ei ole mahdollisuutta? Mun mielestä on itsestään selvää, että molemmat tekee oman osuutensa. Kun mies on töissä, teen luonnollisesti enemmän, mutta en silti suostu yksin tekemään kaikkea. En minä ainakaan päivisin kotona ehdi huilailla ja tehdä mitä itseä sattuu huvittamaan. Kahden pienen lapsen kanssa on tosi paljon hommaa, ruuanlaittoa, pyykkäystä ja jatkuvaa siivousta. Lisäksi teen pihatöitä päivisin. Mielestäni ei ole kohtuutonta, että mies kotona ollessaan ainakin hoitaa lapsia, jos ei muuta tee. Mulle sopii se oikein hyvin, että saan rauhassa kenenkään jatkuvasti keskeyttämättä tehdä kotitöitä, jos mies hoitaa lapsia sillä aikaa.

Ihmettelen, että onko oikeasti sellaisia äitejä, jotka mukisematta tekevät ihan kaiken yksin. Entäs sitten kun se äitikin palaa työelämään? Tuskin mies siinä vaiheessa alkaa vapaaehtoisesti pestä pyykkiä tai tehdä ruokaa, jos on monta vuotta asunut "täyshoitolassa", jossa puhtaat vaatteet ilmestyy viikattuna kaappiin ja lämmin ruoka-annos lautaselle.

Ahaa, ilmeisesti olen ainoa joka näin ajattelee.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
toisaalta noihin hommiin helpottais se jos lapsilla ois rajat ja käytöstavat ja kuria...
kyllä mulla onnistu kaikki hommat ilman miestä, kahen lapsen kaa...
se on vain asennekysymys =) :hug: :hug:

joo, kuri ja rajat on, mutta jos sinulla on joskus ollut vilkas 1v lapsi, niin tiedät varmaan, että sellainen tarvitsee toistoa toiston perään, eikä silti välttämättä aina muista mihin saa kiipeillä ja mihin ei. Joka ikinen kerta kun nostan lapsen alas jostain tai yllätän muuten kielletyn tekemisestä, kerron hänelle, että niin ei voi tehdä. Mutta ei se siellä päässä pysy kuin hetken ja taas on uusi tutkimusretki johonkin vaaralliseen kohteeseen alkanut. Kaikki lapset ei kiipeile noin paljon. Meilläkään ei esikoinen harrastanut tuollaista yhtään, vaikka sama kuri ja rajat on molemmilla.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Tunnenpa miehiä jotka eivät ole tajunneet, että ennen kuin ruoka on pöydässä, jonkun on oltava tunti keittiössä. Tai muuten saa maksalaatikkoa.

Joo, tästä on meilläkin keskusteltu ja nykyään mies jo tajuaa, ettei voi noin vaan lähteä lasten kanssa ulkoilemaan ja olettaa, että minä jään sisälle tekemään ruokaa.

minusta kyllä itse olet tyhmä.

No eivät kumpikaan kiipeile pöydille tms. koska se on kiellettyä, tai sitten ovat niin tyhmiä etteivät ole sitä tajunneet... ;) :laugh:
Ja mä tein kaikki tärkeet hommat päikkäriaikaan... meillä kun on vauvasta asti molemmat nukkuneet parvekkeella tollaset 3h niin siin ajassa kerkes...

tai sitten teen öisin jos ei muuten kerkee... =)

No kyl mä voin sanoo et on ne välillä TODELLA tyhmiä...
ukko nukkunut koko pvän kun on kuumeessa, mitään ei pysty tekee...
ja on koko ajan voi voi ja ms. ite jos valittaisin joskus kun olisin kipee niin huudot saisin, ja ei mulla oo ees aikaa sairastaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Miehet on tyhmiä. Eikä vain joskus. Samaa miehenikin ihmetteli, että mitä ihmeen jouluvalmisteluja hänen äitinsä muka tekee. Ei muuta kuin normaalin joulusiivouksen (mm. lattioiden pesu luutulla lattialla kontaten ja kaikki paikat kuuraten :whistle: ) lisäksi hän paistoi kinkun ja valmisti mm. maksa-, peruna- ja porkkanalaatikot, vihreän salaatin, graavilohen, paistin, makaroonilaatikon ja tietysti vähän herkkuja myös kahvipöytään. Ei sen kummempaa siis. :headwall:

Ei noissa nyt kauaa mene kun jakaa ne useammalle päivälle. Jouluvalmistelutkin on niin ylimainostettuja, kun naisten pitää märehtiä ja stressata niistä :whistle:

Mä haluun touhuta keittiössä rauhassa kun teen vieraille ruokaa.
Vaikka mies osaa laittaa ruokaa ja tekeekin sitä normaalisti,
niin joskus on parempi amatöörien pysytellä muissa hommissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No mun mielestä tymyys tässä kääntyy sun puoleen.Miten joku voi tarvita 1 päivän miettiessä vieraita?!

Peesiä.. mä en taaskaan ymmärrä naisten ajatuksenjuoksua :D

Opettele lukemaan tampio. Kuka on sanonut, että tarvii kokonaisen päivän. Kyse oli muutamasta tunnista, ei koko lauantaipäivästä. Mutta joo, säähän tiedät miten miesten kanssa sujuu, itselläs on sujunut tosi loistavasti vai miten se nyt menikään...

No mun mielestä tymyys tässä kääntyy sun puoleen.Miten joku voi tarvita 1 päivän miettiessä vieraita?!

Opettele lukemaan tampio. Kuka on sanonut, että tarvii kokonaisen päivän. Kyse oli muutamasta tunnista, ei koko lauantaipäivästä. Mutta joo, säähän tiedät miten miesten kanssa sujuu, itselläs on sujunut tosi loistavasti vai miten se nyt menikään...

Siis tyyppihän kirjoitti, ettei voi perjantaina tavata kaveriaan koska lauantaina tulee vieraita :whistle:

Siis tyyppihän kirjoitti, ettei voi perjantaina tavata kaveriaan koska lauantaina tulee vieraita :whistle:

Minä olen ap. Kaveri olisi voinut tulla vasta illalla, eli juuri silloin kun mulla on ainoa mahdollisuus tehdä viikkosiivous ja valmistaa tarjoilut seuraavan päivän vieraille. Jos kaveri olisi päässyt päivällä, niin toki se olisi sopinut mun vieraista riippumatta.

Voi vitsi.. ethän oikeasti ääneen menny sanomaan tuota miehelles? Saati sille kaverilles? Tai saivatpa ainaki hyvät naurut. Kyllä on avuttomuus huipussaan jollei saa siivottua, leivottua ja hoidettua lapsiaan(eli elettyä ihan normaalielämää) yhtäaikaa. By the way, meillä mies osallistuu ihan kiitettävästi kotihommiin, osallistuis enemmän jos antaisin.Tuliko kenellekään mieleen että jotku voi tykätä tehdä kotihommia, ja siitä että tekee kaiken itse?

Yhteistyössä