Voi että mua vituttaa tuo ukko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
No on teillä joillain perheillä ongelmat. Lapsi autoon nukkumaan ne päikkärit ja ostoksille.

Nokun ei edelleenkään nuku autossa. Meillä nyt on tällanen ongelma, teillä jokin toinen ongelma, en kaipaa mitään vittuiluja, niitä ropisee ihan tarpeeks täällä koneen toisessa päässä...

Ymmärrän, että sinua ottaa päähän. Ottaisi minuakin, jos olisin tuossa tilanteessa.
Mutta voisiko niiden päikkäreiden kanssa nyt kerran joustaa? Miehellä voi mennä periaatteen puolelle, jos vaan jankkaat ja jankkaat rutiinien pitämisestä. Se on monista miehistä ärsyttävää (tiedän kokemuksesta).

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Täytyy ymmärtää, että tässä tilanteessa ymmärrän enimmäkseen miestä. Naisilla on taipumus tehdä noista asioista liian hankalia.

Niin, eli lapsen rytmi saa mennä huomenna pilalle, ja yö sitäkin perseelleen, kun täälä on isovanhemmat, kun että jos tänään lähtisi, olisi ens yö hankalampi, kun me ollaan kotona. Siinäkö ymmärrät tosiaan ennemmin miestä?

Ymmärrän varsinhyvin, ettei hoitoon voi jättää kiukkuista lasta eli huomenna ei ole teidän järkevää lähteä kaupoille. Mutta sisälläkö mies meinaa rallia ajella, jos kerta ei talosta poistu.

Positiivisesti jos yrittää ajatella, niin voisiko miehellä olla sulle huomenna joku yllätys sielä kaupungilla ja näin yrittää saada sinut luopumaan lähtemisestä tänään?

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Ymmärrän varsinhyvin, ettei hoitoon voi jättää kiukkuista lasta eli huomenna ei ole teidän järkevää lähteä kaupoille. Mutta sisälläkö mies meinaa rallia ajella, jos kerta ei talosta poistu.

Positiivisesti jos yrittää ajatella, niin voisiko miehellä olla sulle huomenna joku yllätys sielä kaupungilla ja näin yrittää saada sinut luopumaan lähtemisestä tänään?

No ei ole, miksi olisi sitten eilen vielä sopinut minun kanssa että tänään lähdetään?? Ja tämäkin illalla, että eipä ole voinut mitään järkätä...

Täytyy ymmärtää, että tässä tilanteessa ymmärrän enimmäkseen miestä. Naisilla on taipumus tehdä noista asioista liian hankalia.

Niin, eli lapsen rytmi saa mennä huomenna pilalle, ja yö sitäkin perseelleen, kun täälä on isovanhemmat, kun että jos tänään lähtisi, olisi ens yö hankalampi, kun me ollaan kotona. Siinäkö ymmärrät tosiaan ennemmin miestä?

No juu, ymmärrän paremmin miestä. Mä en näe, että miksi olisi suurempi ongelma ns. pilata päivärytmit huomenna kuin tänään. Varsinkaan, kun te itse ette ole kotona, niin onko sillä väliä, onko se yö vaikea vai ei? Sinähän sanot, että yö siis menee joka tapauksessa persiilleen koska isovanhemmat ovat siellä. Mies varmaan ajattelee, että ihan sama sitten niiden rytmien kanssa, jos lapsi kerran kuitenkin valvottaa yöllä. Meidän lapset on aina olleet todella huonoja nukkujia, ja meillä ainakaan sillä, missä lapsi nukkuu päiväunensa, vai nukkuuko ollenkaan, ei ole ollut sanottavaa vaikutusta siihen, miten se yö menee. Enkä usko, että yhden päivän poikkeaminen päivärytmistä on mikään suunnaton ongelma. Musta tuntuu, että sä olet vain päättänyt, että se lähteminen huomenna on joku suunnaton ongelma. Jos lapsi on todellakin noin tarkka päivärytmeistään eikä nuku autossa eikä rattaissa, niin mun mielestä kannattaa olla hänen kanssaan kotona kunnes päivärytmit on toisenlaiset.

No juu, ymmärrän paremmin miestä. Mä en näe, että miksi olisi suurempi ongelma ns. pilata päivärytmit huomenna kuin tänään. Varsinkaan, kun te itse ette ole kotona, niin onko sillä väliä, onko se yö vaikea vai ei? Sinähän sanot, että yö siis menee joka tapauksessa persiilleen koska isovanhemmat ovat siellä. Mies varmaan ajattelee, että ihan sama sitten niiden rytmien kanssa, jos lapsi kerran kuitenkin valvottaa yöllä. Meidän lapset on aina olleet todella huonoja nukkujia, ja meillä ainakaan sillä, missä lapsi nukkuu päiväunensa, vai nukkuuko ollenkaan, ei ole ollut sanottavaa vaikutusta siihen, miten se yö menee. Enkä usko, että yhden päivän poikkeaminen päivärytmistä on mikään suunnaton ongelma. Musta tuntuu, että sä olet vain päättänyt, että se lähteminen huomenna on joku suunnaton ongelma. Jos lapsi on todellakin noin tarkka päivärytmeistään eikä nuku autossa eikä rattaissa, niin mun mielestä kannattaa olla hänen kanssaan kotona kunnes päivärytmit on toisenlaiset.

PEESI

Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Ja taas tällanen alotus, mistä näitä oikein tulee...!!! Tänään piti lähteä ostoksille, koska huomenna ei kerkeä, ja lapsen rytmit menis pilalle jos huomenna lähtis, ja huomenna tulee isovanhemmat yöksi hoitamaan, kun me lähdetään miehen kanssa viihteelle. Mies sit päätti että tänään ei lähde tästä talosta kukaan mihinkään. Vaan vasta huomenna. Että lapsen rytmit menis mahollisimman pilalle... Just, mä niin vihaan tällä hetkelllä tuota miestä...

:o MIkäs se mies on päättämään, et sie et saa lähteä talosta mihinkään? Alahan mennä vaan!

Hankala lähteä ilman autoa, mies tarvitsee kuulemma sitä, joten ei ole asiaa siihen sit koskea... Että hyvää uuttavuotta vaan...

Mut jos mies päättää, ettei kukaan lähde talosta, ni mihis se sitä autoa muka tarvii??

Ei, en ole kyllä sanonut, että unet menis pilalle jokatapauksessa, kun täälä on isovanhemmat. Kerronpa nyt asiani lyhyesti ja ytimekkäästi, niin että jopa sinä voisit ymmärtää sen. Eli, eilen SOVITTIIN miehen kanssa, että TÄNÄÄN lähdetään kaupoille (jonne matkaa 65km suuntaansa). Yhdessä käytiin läpi nää lapsen päiväuniasiat, eli jos tänään lähdetään, menisi ENS yö huonommin, ja silloin ME, MINÄ JA MIES ollaan kotona lapsen kanssa. Mutta jos taas huomenna lähdetään, niin silloin menee uudenvuodenyö perseelleen jolloin täälä on isovanhemmat, heidän kanssaan lapsi saattaa huutaa entistä enemmän. Ja kerroinhan jo, että huomiseksi olin sopinut jo muuta menoa, ja sen kyllä mies tiesi, joten senkään puolesta en voisi lähteä huomenna. Joten tekeekö mies sinusta oikein, kun kieltää minua lähtemästä??

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kaksi autoa olisi oiva ratkaisu tälläisiin tilanteisiin. Varsinkin jos välimatkat ovat tuollaiset.

Ei valitettavasti ole tällä hetkellä varaa toiseen autoon, sitten kyllä sen hommaan ku takas työelämään palaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Lapsen rytmit menee pilalle?!? :o :laugh:

Niin, totta!

No voihan se lapsi nukkua autossa päikkärit, ni ei jää väliin. MInkä ikäinen lapsi?

Nokun lapsi ei enää nuku autossa, omaa vielä kaukalon, ja ei suostu nukkumaan siinä. Ikää 10,5kk. Istuimen ostokin olisi edessä, ja sitäkin oli tavallaan tarkotus lähteä katseleen (ei vielä olis voinu ostaa) mut vertaileen...

Jos mies ei autoa itse tarvi kun ei poistu talosta, mulle ei riittäisi pelkkä "kielto" mun sisälläpitämiseen jos aikomus ja todellinen tarve kauppareisuun olisi. jos se olis vaan ns kiva käydä niin sit eria asia. Jätä muksu isänsä kanssa taloon

vittu, menee nyt niin vaikeaksi, että jonkun tässä on annettava periksi. Kai se sit olen minä! :/ Vittu jäädään sit kotiin, ei lähdetä mihinkään, ei tänään, ei huomenna, ei uudenvuodenyönä! :( Toivon teille muille oikeen hyvää uuttavuotta!...

Missä ihmeessä ap kirjoittaa, että lapsi joka tapauksessa nukkuu huonosti isovanhempien kanssa?!
Jamä voisin sanoa, että sulla ei kauheen huonosti nukkuvia lapsia ole ollut, jos et tuota rytmin sekoittamis/uniasiaa ymmärrä ap:n kannalta.
Meillä ei myöskään nukuttu päiväunia autossa, tai missaaään muualla kun sängyssä. Sitten saattoi käydä niin, että nukahti klo 17-18, nukkui 30 min, ja sen voimin sitten valvoikin aamuyölle. Tai ei nukkunut ollenkaan ennen yöunia, ja heräili sitten 5 - 15min välein LÄPI YÖN!
Itse en todellakaan pystynyt sellaista lasta jättämään kellelään hoitoon.

Ja minun olisi pitänyt pysyä sitten 2 vuotta kotona niitä päivärytmejä opettelemassa, koska silloin meillä vasta alkoi nuo unet paranemaan :o

MITEN 10.5 kk ikäinen lapsi ede MAHTUU kaukaloon???

Jätä lapsi isälleen, ja mene yksin. tai ota lapsi mukaan ja mene. eikai mies sinua voi estää, vai onko se nielaissut auton avaimet?

Alkuperäinen kirjoittaja Luumu:
MITEN 10.5 kk ikäinen lapsi ede MAHTUU kaukaloon???

Jätä lapsi isälleen, ja mene yksin. tai ota lapsi mukaan ja mene. eikai mies sinua voi estää, vai onko se nielaissut auton avaimet?

No kyllähän siihen saa 13 kilon painoinen vielä mennä! Ja meillä toi neiti on pienikokoinen, painaa alle 10 kiloa ja on pitkä 72 cm.