Voi että tuo ukkorakas osaa välillä ottaa aivoon

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
|O |O |O |O |O

Meidän kuopus on jo pidemmän aikaa ollut melkoinen takiainen. Roikkuu lahkeessa ja kitisee. Se sitten taas saa mieheni hermostumaan.
Eilen aamulla mieheni nousi lasten kanssa ylös jotta minä saisin nukkua vähän pidempään mutta eipä siitä mitään tullut.
Mies karjuu ja tiuskii lapselle niin että oli pakko nousta ylös pitämään pienen puolia :/

Tänä aamuna uusi yritys mutta ei se vaan tunnu onnistuvan :kieh:
"MITÄ SINÄ TUNGET NE SORMET JOKA PAIKKAAN!!" "EN JAKSA KUUNNELLA TUOLLASTA NARINAA KOKO AJAN" "ONKO PAKKO ROIKKUA SIINÄ KAIKEN AIKAA" "VOISITKO NYT LOPETTAA SEN KIUKUTTELUN" jne. jne. jne.
Ja lapsi on kuitenkin ihan tyytyväinen jos hänelle keksii jonkun touhun :/ Miehelle oli tärkeää tehdä esikoisen kerhoeväät jo kello 07.00 vaikka kerho alkaa 09.30 :whistle: Siinä sitten pystyi samalla kitisemään "Isi tässä nyt koittaa tehdä näitä siskon kerhoeväitä ja sinä siinä vaan kiukuttelet lahkeessa" |O
Ois nyt antanu sille vaikka palan leipää ja iskeny pöydän ääreen syömään. Tai etsiny kaapista kulhon ja kauhan ja antanu lapsen touhuta mukana keittiössä mutta kun ei voi sitä järkikultaa tuhlata sellaiseen :headwall:

Ai että olen ärsyyntyny. Onneksi miehellä alkaa työt ensiviikolla. Saadaan alottaa aamut tyttöjen kanssa ihan rauhassa normaaliin tapaan.

Ja kun tuolle antaa palautetta niin alkaa se "No niin niin, ainahan minä teen väärin" "Joo, kaikki minun tekemät jututhan onkin ihan tyhmiä" "Enhän minä mistään mitään ymmärrä" jne. :kieh:

Kiitos, olen saanut purkaa tuntojani :D

No eikö se tajua että lapsi käyttäytyy vain huonommin, kun sitä kohtaan ollaan noin kamalan negatiivisia?

Ja noi sen kommentit on just niin oppikirjasta "Näin teet itsestäsi marttyyrin, jotta sinun ei tarvitse ottaa mitään vastuuta teoistasi/sanoistasi". :xmas:

No sitä just sanoin miehelle että on se kumma kun ei tajua että se lapsi kiukuttelee kahta kauheammin jos hän itse kiukuttelee takas :headwall: Ei ei, ei vaan mee jakeluun |O
Inhottaa kun täytyy puuttua toisen lasten kasvattamiseen mutta minusta se vaan on niin väärin. Nytkin kun nousin sängystä niin konttailtiin kilpaa kuopuksen kanssa pitkin lattioita, luettiin ja rytättiin sanomalehteä keskellä olkkarin lattiaa jne. eikä yhtään kiukuttanu ( kuopusta meinaan, minä kyllä kiukuttelin jos näin/kuulin mieheni :D ).

Ja nuo marttyyrikommentit on niiiiiiin ärsyttäviä. "syyllistä nyt minua vielä" sano äsken :laugh: :kieh: |O

Mä en taas ymmärrä sitä, miksi miesten täytyy aina kovaäänisesti kailottaa ja miettiä ääneen kun hoitavat lapsia?? Meillä vasta vauva, mutta kun mies esim tekee iltapesuja, että voin kattoa telkkaria tai lukea kirjaa, niin vessasta kuuluu: "oi oi onpa punainen pylly, pitäisköhän laittaa pikkasen rasvaa" tai " minne ihmeeseen se pikku tytön pyyhe on joutunut aamulla", ja siis samassa löytää sen pyyhkee, mutta olen jo kerennyt nousemaan ja kävelemään sinne vessaan etsimään sitä pyyhettä.. Se siitä rauhallisesta hetkestä ilman vauvelia..

Meillä kanssa on tuo järjen käyttö tauolla... Jos mies pelaa lapsen kans dominoa niin se ketju pitää kääntää just sinne suuntaan, mihin ei mahdu ja sitten hirvee kiukuttelu, kun ei voi pelata. Ja kun mie käyn sitten kääntämäs niille sen yhden kortin sinne suuntaan, mihin on monta metriä tilaa, niin se taas on miehen mielestä valittamista eikä hän osaa tehdä mitään oikein :headwall:

joo. jos mä joskus sanon miehelle et nyt sä saat olla muksujen kanssa, ni se on suurinpiirtein tollasta. ei aina mut usein. sit täytyy mennä miehelle sanomaan, että mee sä tekee jotain mielenkiintosempaa, ni kyl mä nää muksut hoidan ettei sun tartte vaivata sillä päätäs. :kieh: ukkokullat prkl!

Alkuperäinen kirjoittaja Sama täällä:
Mä en taas ymmärrä sitä, miksi miesten täytyy aina kovaäänisesti kailottaa ja miettiä ääneen kun hoitavat lapsia?? Meillä vasta vauva, mutta kun mies esim tekee iltapesuja, että voin kattoa telkkaria tai lukea kirjaa, niin vessasta kuuluu: "oi oi onpa punainen pylly, pitäisköhän laittaa pikkasen rasvaa" tai " minne ihmeeseen se pikku tytön pyyhe on joutunut aamulla", ja siis samassa löytää sen pyyhkee, mutta olen jo kerennyt nousemaan ja kävelemään sinne vessaan etsimään sitä pyyhettä.. Se siitä rauhallisesta hetkestä ilman vauvelia..

Ai, jännä että vauvalle jutustelu ärsyttää? Onko sinne pakko mennä puuttumaan lapsen ja isän yhteiseen hetkeen?
Meillä mies on alusta saakka osallistunut samalla tavalla minun kanssa lapsen hoitoon ja kerta kaikkiaan en kyllä keksi hänen tavoistaan ja tyylistään mitään valittamista.

Meilläkin mies osaa olla tosi hienosti lasten kanssa ja onkin. Keksi paljon enemmän tekemistä kuin minä mutta se lähinnä kohdistuu tuohon esikoiseen jonka kanssa on jo helpompi tehdä kaikennäköistä.
Kuopus on just ihana kitisevä takiainen ja olen oikeastaan yllättänyt että miehellä on tosiaan hermo noin kireällä kun on kaiket päivät meidän kanssa kotona. Yleensä jos tulee huono päivä niin valittaa että johtuu töistä, nyt kun on kotona niin kiukuttelee kahta kauheammin kun ei kuulemma jaksa kuunnella lapsen kitinää.

Minä harvemmin lapsille tiuskin. Minusta se on niin väärin että lapsiin kohdistetaan oma väsymys. Jos olen väsynyt enkä jaksa leikkiä lapsen kanssa niin en leiki, mutta en sentään tiuski lapselle. Esitän asiani nätisti.

Niin ja tuo marttyyri juttu :headwall: Se on oikeesti tosi raivostuttavaa. Minun tekis välillä nakata koko mies pihalle kun kuuntelen sitä.
"No ainahan minussa jotain vikaa on" "enhän minä osaa mitään" "tämmönen tyhmä suomalainen mieshän minä vaan olen" jne. AAAARRGHHHHHHHH!!!

Mutta ihana kuitenkin :heart: :D

Yhteistyössä