VOI H*LVETTI MITÄ ÄÄLIÖITÄ! (sis. marmatusta koiranomistajista)

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36
Meillä on 2v cavalieri, hieman hidasälynen ja todella lempee. Oltiin sitte männäpäivänä ihan kunnon hiki-lenkillä, ku oli niin kiva sääki. Ymmärrän kyllä, et koirasta on varmaan kiva välillä muita koiria nuuskia, mut ne lenkit on erikseen. Mua EI TODELLAKAAN kiinnosta jäädä puhelemaan vastaantulijoiden kanssa, ku tarkotuksena on ihan kunnolla kuntoilla. Olin varustautunu niin urheilullisiin vermeisiin, ku tän pallomahan kanssa pystyy ja taskussa oli mp3 soitin josta musiikki raikas. Eikä muuten varmaan jääny soitinkaan keneltäkään huomaamatta, ku ne mun kuulokkeet on kirkkaan punaset kirkkaan punasella johdolla.

Alku meni vallan mainiosti, koiraki sisäisti, ettei nuuhkita kaikkea kasvavaa, vaan mennään eikä meinata. Sitte näin, että vastaan tulee joku n viisissäkymmenissä oleva nainen sellasen n 3 kertaa meijän koiran kokosen pötkyläkoiran (en tiedä rotua) kanssa. Komensin oman rekun heti toiselle puolelle, otin mahollisimman lyhyelle hihnalle, kävelin niin laidassa ku vaan mahollista ja pidin katseen koirassa. Koko ajan sanoin koiralle (se ois tajunnu kyllä kerrasta, mut ajattelin, et kuulis se akkaki) että "ei mene, vierellä, nätisti, nyt ei jäädä tutustumaan" jne.

No, se nainenpa jäi sitte siihen keskelle tietä oikeen odottamaan, että tullaan kohalle! Vaikka kuinka komensin meijän koiraa, ni tää neropattipa päästi sitte omansa suoraan mun jalkoihin meijän koiran luo. Kävi lähellä, etten mahoineni kompastunu, ja pinna palo heti. Nainen sitte rupes jotain puhumaan, jolloin varsin suureleisesti riuhtasin kuulokket päästä ja kysyin että mitä? "Eikai se nyt haittaa, että vähän nuuskii?" No totta maar se haittas! Vastasin kuitenki kohtuullisen asiallisesti, että "no siinähän ne nyt sitte jo nuuskii".

Meijän koira meni vaan pieneen myttyyn häntä koipien välissä ja pelkäs isompaa, eikä ollu yhtään otettu tästä uudesta "kaverista". Yhtäkkiä tää vieras (isompi) koira kävi ihan hyenana meijän rekun päälle hampaat irvessä, eikä meijän koira kerenny ees tajuamaan mitä tapahtu. Onneks oli hihna vielä piukalla, ni sain riuhtastua sen pois alta.

Ok, sellasta sattuu, MUTTA: tää nainenpa rupes siinä sitte huutamaan mulle. Heidän koira kun ei tuollasta tee, mitäköhän se meijän koira sille nyt teki, heidän koira on niin kiltti eikä se koskaan pure tai tee pahaa. Samalla koira roikku takajaloillaan hihnassa ja muris hampaat irvessä, sylki roiskuen. Meijän hidasälynen ei vielä siinäkään vaiheessa ollu tainnu ymmärtää, mitä tapahtu.

Tässä vaiheessa mä käännyin jo kannoillani ja olin jatkamassa matkaa, ku tää nainen huuteli vielä perään, että annetaan nyt nuuskia, kun heiän koira on niiiiin kiltti, eikä se koskaan tee mitään pahaa.

Mitä helvetin IDIOOTTEJA tuolla oikeen liikkuu?!!! :kieh: :kieh:

(Pakko purkaa johonki, ku vieläki suututtaa. :kieh: )

Pakko kysyä et missä päin asut? Kannelmäessä nimittäin yks just ton tyylinen mamma ulkoiluttaa sellasta helkatin isoa koitaa jota ei edes hallitse ja kehuu kaikille kuinka kiltti koira on. No tiedänpä sen hyökänneen yhtä chihua kohti ja koko eroa koirilla on sentään 80kg.

Me oltiin äitini ja äidin koira ( shetlanninlammaskoira ) kanssa lenkillä eilen aamupäivällä. Käveltiin pihan ohi missä oli n. puolimetriä korkea aita koirille ja siellä räksytti kaks ärhäkkää terrieriä. N. 20m tämän pihan jälkeen tavattiin tuttu ihminen jolla oli pari vuotias lapsi sylissään, äitini kantoi meidän 3kk vanhaa vauvaa ja minä talutin koiraa ja työnsin vaunuja. Pysähdyttiin juttelemaan tuttavan kanssa niin kohta toinen terrieri löntystelee meitä kohti, haistelee koiraamme vatsanalta ja koittaa PURASTA |O Meidän koira tietysti lähtee karkuun ja ulvasee. Tämä terrieri vaan saa tuulta purjeisiinsa ja hyökkää selkäänkin kiinni. Yritin komentaa, ei mitään tolkkua. Ja koko tämän ajan tuli nuori mies koiran perässä, mitään ei sanonut eikä komentanut. Yritti vaan saada koiraansa irti komentamatta!
Voi että raivostutti :kieh: :kieh:

Joo, meni ohi aiheen mut purin sen sitte tähän samaan alotukseen :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ammis:
Pakko kysyä et missä päin asut? Kannelmäessä nimittäin yks just ton tyylinen mamma ulkoiluttaa sellasta helkatin isoa koitaa jota ei edes hallitse ja kehuu kaikille kuinka kiltti koira on. No tiedänpä sen hyökänneen yhtä chihua kohti ja koko eroa koirilla on sentään 80kg.

Porvoossa. Mut tää kaupunki onki törppöjä täynnä...

Tääki menee vähä vierestä, mut en ymmärrä sitäkään et miks jotkut koiran omistajat pitää koiraansa irti joka ei tottele ja on arvaamaton. Meillä tässä lähellä on yks suomenpystykorva ja juoksenteli sit tossa pihalla vapaasti ja hyvä ettei tyttöö toklassu. Hampaita näytti ja juoksi tytön ympärillä. :o
Omistaja vaan viheltelee ja huutelee kauempaa :kieh:

Joo, toi on kyllä ärsyttävää! Mäkään en tykkää jäädä haistelemaan kaikkien kanssa koska sillon lenkistä ei tuu mitään. Sitten kuulee kauheita valituksia kun toi ei anna nuuskia :kieh: . Ja toi on kyllä vakio et meijän koira ei tee mitään! Hitto nehän on eläimiä, aina ei kemiat voi kohdata!

näitä on NIIN paljon...vaikka kaikki eleesi kertoo vastaantulevalle toiselle koiraihmiselle ettei sinua nyt juuri huvita jäädä jutustelemaan tai tutustuttamaan rekkuja keskenään, niin ei auta.
Todella samaa ihmetellyt.
Pitäisi kai ottaa kiukkuisempi ilme ja katsekontakti vastaantullijaan, tai sitten antaa sanallista palautetta siinä paikan päällä.

Mä nykyään nostan volyymia sen verran et taatusti mut kuullaan ja ilmotan et mä en oo kiinnostunu koirien tutustumisista ja nykyään täällä lähistöllä mua jo uskotaan tai sit ne meinaa et mulla on päässä vikaa :D :D :D

Yhteistyössä