voi h****tin p**keleen p***se

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
:headwall: :headwall: |O |O |O |O |O |O :kieh: :kieh: :kieh: nyt kiehuu taas, toi taapero ku ei usko niiiin mitään. Mä oon niin lähellä nyt viemässä niitä johonkin päiväkotiin ja lähden ite kouluun, hitto. Yks päivä repi tietokoneesta näpit, renkuttaa noita laatikoita ja hellannupit jos sattuu unohtuu tonne ni ne on väännetty ja nyt sitte hajotti dvd-soittimen/vahvistimen :headwall: :headwall: Jumankauta!! että ottaa päähän!!! Lelut sen käsissä kestää ehjänä ehkä puol tuntia |O (ja nyt se niin enkelinä hoilottelee tossa "tuiki tuiki tähtönen..")

(kiitos että otit osaa v*tutukseeni :flower: ) |O

tuttua meillä nuorin 4:stä eli 2v tekee kans pahaa kokoajan,just ma rikkoi mun kalliit silmälasit :( sit repii kaikki alas mitä vaa käsiinsä saa..onneks menee puolipvähoitoon syksyl :D

No 1v8kk vanha :/ mä en tiedä millaset hiton suojaukset meillä pitäis olla, ettei se menis sinne ja tänne ja tonne. Juu ja silmälasien taivutuksetkin on tuttua hommaa, onneks ei oo menny esikoisen laseista vielä sangat poikki et on saatu korjattua. Sieppaa vaan niin pirusti, kun tuon kotiteatterisysteemin ostin miehelle lahjaksi ja nyt se on hajalla :( saahan sen korjattua, mutta hitto, ottaa pannuun silti!

Joo, meillä tuo nuorempi on muuten kans tässä kuussa sen 1v.8kk..kyllä vauhtia löytyy ja kaikki hommat tekee mitä on kielletty. Isompi vaan yllyttää vielä pahan tekoon :(

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Joo, meillä tuo nuorempi on muuten kans tässä kuussa sen 1v.8kk..kyllä vauhtia löytyy ja kaikki hommat tekee mitä on kielletty. Isompi vaan yllyttää vielä pahan tekoon :(

On tää näitten kanssa kyl nyt viimeset pari kuukautta ollu sellasta menoa että |O nyt on alkaneet tapella, tai siis tuo esikoinen 5vee kiehnää ja ärsyttää tahallaan, ja pienempi on sen verran tulistuvaa luonnetta että turpiin tulee ja kovaa, mitäpä jos siinä sivussa hajottaa muutaman äidin ja isinkin "lelun".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ei jaksa kieltää koskemasta niin nostaa kamppeet niin korkealle ettei ylety. Mitäs tuossa kiroaa.

Oon kyllä jaksanut kieltää, tää nyt tapahtui tossa vähän aikaa sitten noin 2 minuutin aikana kun olin parvekkeella nyppimässä kukkia (tai ei siihen hajottamiseen mene kuin pari sec. ) Kaikkea ei yksinkertaisesti kykene nostamaan korkealle enkä minäkään voi lapseni perässä kulkea joka sekunti. Joten mä saan kirota jos mä haluan :kieh:

hei halloota,sä olet äiti,sun pitää VAHTIA ja HUOLEHTIA lasta jotta hän ei pääse tollasia tekemään,ei tommonen alle 2 v.säre mitään JOS ÄITI EI ANNA LUPAA ja jaksaa ja viittii huolehtia

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
hei halloota,sä olet äiti,sun pitää VAHTIA ja HUOLEHTIA lasta jotta hän ei pääse tollasia tekemään,ei tommonen alle 2 v.säre mitään JOS ÄITI EI ANNA LUPAA ja jaksaa ja viittii huolehtia

Hei hallootta vaan itelles ja missä valjaissa sä lastas kotona kuljetat jottei se pääse tekemään mitään kiellettyä? Hitto mä en tajua miten te muut vahditte niitä naperoitanne jatkuvasti niin ettei mitään pääse tapahtumaan, kertokaa vaan!?? Kai mua saa ottaa päähän ja rankasti se, että meillä hajoaa joku kallis tavara tuon pienen ihmisen toimesta.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:

Hei hallootta vaan itelles ja missä valjaissa sä lastas kotona kuljetat jottei se pääse tekemään mitään kiellettyä? Hitto mä en tajua miten te muut vahditte niitä naperoitanne jatkuvasti niin ettei mitään pääse tapahtumaan, kertokaa vaan!?? Kai mua saa ottaa päähän ja rankasti se, että meillä hajoaa joku kallis tavara tuon pienen ihmisen toimesta.

Ihan vapaana kulkee suunnilleen saman ikäinen kun sunkin lapses:)
Kai sä nyt tajuat et se on sun tehtävä turvata sen lapsen elämää,ei se hajoita tavaroita jos sä vaivaannut vähänkään katsoon perään.Mä hoidan sata muuta asiaa kerrallaan ja samalla hoidan taaperon metkut.koko ajanhan se menis ja tekis mut mun on se hoidettava,niin se vaan on vaikka joku oma asia olisikin kesken

Kai sä nyt tajuat et se on sun tehtävä turvata sen lapsen elämää,ei se hajoita tavaroita jos sä vaivaannut vähänkään katsoon perään.Mä hoidan sata muuta asiaa kerrallaan ja samalla hoidan taaperon metkut.koko ajanhan se menis ja tekis mut mun on se hoidettava,niin se vaan on vaikka joku oma asia olisikin kesken

Mitä sä luulet, montako sekuntia tollasen vehkeen hajottamiseen menee? Laite oli päällä, koska me kuunneltiin radiota. Lapsi painaa open-nappulaa, ja en tiedä edes mitä se on sinne tunkenut tai koneelle tehnyt, mutta dvd-kelkka ei enää avaudu. Oletko sä IHAN joka sekunti päivän aikana sun lapsen seurassa näkemässä, mitä se tekee? Käytkö sä edes vessassa yksin, onko sulla muita lapsia? Mä joudun jo siinä tapauksessa jättää taaperon ilman valvontaa, kun menen pyyhkimään vanhemman lapsen pyllyn isomman hädän jälkeen. Jo sillä välin se olis ehtiny tuon hajottaa. Ja tosiaan ihan kaikkea ei ole mahdollista lapselta piilottaa..

Mitä sä luulet, montako sekuntia tollasen vehkeen hajottamiseen menee? Laite oli päällä, koska me kuunneltiin radiota. Lapsi painaa open-nappulaa, ja en tiedä edes mitä se on sinne tunkenut tai koneelle tehnyt, mutta dvd-kelkka ei enää avaudu. Oletko sä IHAN joka sekunti päivän aikana sun lapsen seurassa näkemässä, mitä se tekee? Käytkö sä edes vessassa yksin, onko sulla muita lapsia? Mä joudun jo siinä tapauksessa jättää taaperon ilman valvontaa, kun menen pyyhkimään vanhemman lapsen pyllyn isomman hädän jälkeen. Jo sillä välin se olis ehtiny tuon hajottaa. Ja tosiaan ihan kaikkea ei ole mahdollista lapselta piilottaa..

-juu,ei siihen kauaa mene mut senkin voi estää
-en ole joka sekunti lapsen vieressä,mä kuuntelen mitä se touhuilee missäkin
-ei ole ainokainen lapsi ja myös itse käyn auttamassa vessa ja sillä aikaa pitää vaan taapero laitta johonkin missä on turvallinen,kai ny sellaanen paikka löytyy kaikilta,joku kiva lelu eteen ja ei siellä vessassa ny nii kauaa mene
-tietenki käyn yksin vessassa omilla asioilla,ei siellä muita tarvi ja en jää asumaan sinne
-en piilota lapselta mitään,myrkylliset aineet tietty ei ole saatavilla eikä teräviä juttuja

-juu,ei siihen kauaa mene mut senkin voi estää
-en ole joka sekunti lapsen vieressä,mä kuuntelen mitä se touhuilee missäkin
-ei ole ainokainen lapsi ja myös itse käyn auttamassa vessa ja sillä aikaa pitää vaan taapero laitta johonkin missä on turvallinen,kai ny sellaanen paikka löytyy kaikilta,joku kiva lelu eteen ja ei siellä vessassa ny nii kauaa mene
-tietenki käyn yksin vessassa omilla asioilla,ei siellä muita tarvi ja en jää asumaan sinne
-en piilota lapselta mitään,myrkylliset aineet tietty ei ole saatavilla eikä teräviä juttuja

Juu ja sää juokset salamana perässä jos sun lapses häippäsee huoneesta toiseen ja ehdit tehdäkin kotonas jotain :D jep jep :)

Meillä on todella touhukas ja liikkuvainen lapsi mutta meiltä löytyy myös äiti joka on samanlainen.
Mä teen kotihommat samalla,en ryntää huoneesta toiseen perässä vaikka koko ajan tiedostan mitä lapsi puuhaa.
Voihan niitä asioita organisoida hyvänen aika sentään.
Äidin tehtävä on huolehtia,varjella ja suojella lasta ja myös opettaa ja kasvattaa,se vaatii MAMMAT mut se on myös palkitsevaa:)

Lapsesi on siinä iässä että tarvitsee huomiota, ja juuri sinun jakamatonta huomiota... Jätäppä kaksplussa vähän aikaa tauolle ja keskity lapsiin, vietä lastesi kanssa kiva päivä, käytte leikki puistossa, pelaatte, leivotte ja nukutte päikkärit yhdessä. Mulla 3 alle 3 vuotiasta poikaa eikä aina oo kovin helppoa, en ole kun satunnainen palstailija, koneella kun aika tuntuu hurahtavan liiankin nopeasti on se lasten hereillä ollessa kierrettävä kaukaa :D zemppiä sinne!

Ah, tätä lapsettoman arkea. Vanhemmilta saa tukea niinkuin teininä millon sitä haluaa, mutta eipä tarvitse huolta kantaa kenestäkään muusta. Jatkakaa mammat vääntämistä, minä tyttö nautin.

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Ah, tätä lapsettoman arkea. Vanhemmilta saa tukea niinkuin teininä millon sitä haluaa, mutta eipä tarvitse huolta kantaa kenestäkään muusta. Jatkakaa mammat vääntämistä, minä tyttö nautin.

hieno juttu! nostan hattua sulle että olet päättänyt nauttia. Jotenkin sääli kuunnella täällä äitejä jotka rellestää menemään kuin viimestä päivää, tai anteeksi sanoin väärin täällä, vaan on omassakin kaveri piirissä rellestäjiä, että tosiaan joka vkl on muksut hoidossa ja mennään ja tullaan miten halutaan.. Ehkä oon vähän kadekin koska itse pääsen toooooooosi harvoin, toinen mummi otta vanhinta syksyllä 3vtä kerran vuodessa yö kylään ja noita alle 3veetä on se 3 kpl :D mut oon tottunu tähän eikä mulla onneks oo mitään halujakaan olla koko ajan bilettämässä...

Onneks lapsi on rikkonut vaan tavaroita eikä itseään. Ehkä pitäis vahtia vähän tarkemmin. Ja lapsen ulottuville jättää vaan sellasta, mihin saa koskea. Ja jos ite menee sinne lattialle mukaan leikkeihin, niin harvemmin ne lapset sillon mitään rikkoo.

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua mullekkin :):
Lapsesi on siinä iässä että tarvitsee huomiota, ja juuri sinun jakamatonta huomiota... Jätäppä kaksplussa vähän aikaa tauolle ja keskity lapsiin, vietä lastesi kanssa kiva päivä, käytte leikki puistossa, pelaatte, leivotte ja nukutte päikkärit yhdessä. Mulla 3 alle 3 vuotiasta poikaa eikä aina oo kovin helppoa, en ole kun satunnainen palstailija, koneella kun aika tuntuu hurahtavan liiankin nopeasti on se lasten hereillä ollessa kierrettävä kaukaa :D zemppiä sinne!

No mun koneella olo on lyhytaikaista, mutta käyn kotona ollessa koneella kyllä kurkistamassa juttuja joskus useinkin, riippuu onko messengerissa jutut kesken :) Hyvähän se tietysti on sanoa, että pitää vahtia ja ettäkö mä olisin jotenkin lapseni turvallisuuden vaarantanut, kun en ihan oikeasti ole koko ajan silmät kiinni lapsissa. Kun mä istahdan koneelle hetkeksi, lapset on lasten huoneessa leikkimässä leikkejään ja mä olohuonessa, näen tästä käytävälle eli kun joku sieltä huoneesta tulee pois, eli vahdin heitä myös tässä ollessani (vai vahditteko te muka siellä huoneessa aina lasten puuhia koko ajan?). Mun ainakin täytyy tehdä täällä kotona muutakin.

Mä olen koneella, mutta teen paljon muutakin siinä ohella, kurkistan jutut kun on aikaa, kirjotan ehkä jotain ja meen jatkamaan touhuja. Käydään rantsussa ja leikkipuistoissa ym. sen lisäksi tietty vielä kuljetaan paljon tk:ssa ja fysioterapiassa sekä sairaalassa.

Ja taapero on kovin kerkiävä. Mä saatan antaa sille lelut tuonne lattialle ja ajattelen, että siellä se jaksaa puuhastella sen aikaa kun käyn nopsaan vessassa tai parvekkeella kastelemassa kukat. Mutta kun se hipihiljaa saattaakin hipsutella huoneesta esim. olohuoneeseen (enhän minä sieltä vessasta tai parvekkeelta näe), menee 30 sekuntia kun se on ehtinyt repiä vaikka lehden säpäleiksi tai hajottaa dvd-soittimen. Ihan oikeasti käsi sydämelle te äidit, monenko lapsella EI olisi mahdollisuutta tehdä tuota? Vai onko teidän lapsenne vain luonteeltaan sellaisia, ettei ne kipitä jatkuvasti huoneesta toiseen etsimään jotain kiellettyä näpertämistä? Ja me on kielletty kyllä, monesti!

Meillä poika onnistu nykäsemään ohikävellessään vahvarista -minkälie- namikan irti, ja ajatella, ite istuttiin samassa huoneessa :o mutta kun oli metrin päässä, en just iholla kiinni.
JA se tökkäs hampaansa syöttötuolin käsinojaan pienenä, ja ite istuin vieressä kun syötin, en vaan ehtinyt reagoida, liian hitaat refleksit nääs :'(

Yhteistyössä