Voi h*tto teitä jotka viette puolikuntoiset lapset hoitoon!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärh

Vieras
On se kiva kun oma lapsi saa tämän tästä ties mitä tauteja. Toki tarhassa niitä tarttuu ja siihen varauduttiin.
Mutta olipas kiva hakea lapsi kotiin ja kuulla siinä samalla että ryhmään oli tuotu muutama jo valmiiksi ripuloiva tapaus ja ylläri ei ole eka kerta näillä lapsilla kun sairaina hoidossa. (Eli näistä jo valmiiksi sairaista lähtöisin nyt tämäkin tauti???)

Nyt omalla crp yli 140 ja reilu viikko oltu kotosalla. Lääkäri varmisti ihan mukavan viruksen, ei mikään harviainen, mutta ei nyt ihan joka nurkan takanakaan jylläävä tapaus.

Ja turha lässyttää että pakko mennä töihin ja siksi lapset hoitoon. Toki munkin ois pitänyt olla töissä mutta eipä olla!
 
Täysin samaa mieltä. Jotkut vanhemmat ne vaan kuvittelee, että niiden työ on tärkeämpää kuin muiden. Sairaan lapsen paikka on kotona. Jos edes ajattelisivat sitä omaa lasta, kun eivät muita ja muiden lapsia kykene ajattelemaan.
 
Eipä ne hoitajat tienneet. Toinen näistä haettiin samaan aikaan kuin hain omaani (kesken päivän) ja siinä äiti lässytti että joo oli se XX jo eilen kipeänä.

Sain vain sillä tietää tämän tilanteen lähtökohdan jälkikäteen kun infosin hoitopaikkaa että meillä ainakin ko virus kyseessä, että jos muillakin samoja oireita niin tietävät mistä saattaisi olla kyse. Suoraan sanoen syvältä tämä on, itsellä menee kuukauden aikataulut ihan uusiksi näiden sairasviikkojen vuoksi, mutta ei olla tahallaan menossa muita tartuttamaan.

Turha sitä on toivoa, että muutkin huomioisivat tarhakaverit kun miettivät vievätkö sitä kuumeilevaa, ripuloivaa, oksentelevaa tai muuten velttoa muksua hoitoon >:/
 
Puolikuntoisia? Minusta ripuloiva, kuumeileva, oksenteleva lapsi on kipeä eikä puolikuntoinen.

En vie lastani kipeänä hoitoon. Mutta hieman puolikuntoisena (siten, kuten minä ko. sanan ymmärrän) joskus kyllä.
 
Työpaineet pistää vanhemmat tekemään niin. Meidänkin päikystä pitää välillä ihan kieltäytyä aamulla vastaanottamasta lapsia, ja toitottaa "yksi terve päivä kotona"-mantraa. Se on uskomatonta, että koitetaan aamulla kepillä jäätä tuomalla lapsi, joka on edellisenä päivän haettu kesken päivän kotoa 39 asteen kuumeessa.
 
Onhan toi tietysti ärsyttävä tilanne. Kertokaa kuitenkin,että mitä mun pitäis tehdä tilanteessa, jossa mun tytär on ollut päiväkodissa nyt vajaan vuoden ja on joka toinen viikko kipeänä. Nenä vuotaa valtoimenaan, aivastuttaa ja silmät vuotavat. Kuumetta ei ole. Pitäiskö mun olla kotona tytön kanssa pari päivää joka toinen viikko tuon nuhan takia?

Olen siis opiskeleva (amk) yksinhuoltaja ja isovanhemmat ja lapsen isä ovat eri kaupungissa.

Päikyssä eivät ota kantaa asiaan. Eivät suoraan kiellä tuomasta ja sitten kun oollaan pois nuhan takia,niin sanovat ettei olisi tarinut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja työpaineet;23589510:
Työpaineet pistää vanhemmat tekemään niin. Meidänkin päikystä pitää välillä ihan kieltäytyä aamulla vastaanottamasta lapsia, ja toitottaa "yksi terve päivä kotona"-mantraa. Se on uskomatonta, että koitetaan aamulla kepillä jäätä tuomalla lapsi, joka on edellisenä päivän haettu kesken päivän kotoa 39 asteen kuumeessa.

Siis haettu kesken päivän päikystä kotiin.
 
Entäs jos se lapsi ei ripuloinut aamulla vielä, mutta kotona kiertää jo vatsatauti? Täällä palstalla moni vastaaja kertoo vievänsä sisaruksen hoitoon kun toinen lapsi sairastaa kotona, eli ehkä nämä puolikuntoiset ovat sitten niitä palstamammojen "terveitä" sisaruksia.
 
No en minäkään sairasta lasta hoitoon veisi, siis jos oksentaa tai ripuloi tai on muuten selvästi kipeä, mutta jos esim on yskää ja nuhaa ilman että on kuumetta ja lapsi pärjää hoidossa niin en kyllä sen takia voi töistä olla pois. Itsellä myös ajoittain sellaisia päiviä töissä että niinä päivinä on todella hankala olla pois töistä vaikken toki korvaamaton olekkaan. Tämä lähinnä kommenttina siihen kun aina sanotaan työ menee muka lasten edelle mutta joskus on vaan pakko mennä sinne töihin eikä voi jokaista pikkunuhaa jäädä potemaan kotiin.
 
Tarkoitin, että lapsi on ripuloiva tai kuumeinen tai oksenteleva tai jotain muuta. Ei kaikkea yhdellä kertaa.
Tuntuu että joillekin nuo ovat vain pikkuoireita joihin ei tarvitse kiinnittää huomiota eikä suinkaan pohtia tarttuuko tauti muihinkin.

Eräs tuttavani käytti suht nokkelasti termiä puolikuntoinen. Jos lapsi jaksaa hetkittäin leikkiä, vaikka vain pari min ja nukkuu tunnin ja taas touhuaa ja on vaikka ripulissa, hän on puolikuntoinen. Ja niin kauan kuin lapsi on minkään kuntoinen kiinnostumaan leikkimisestä, hän on siinä kunnossa ettei tarvitse pitää kotona.

Kaikesta huolimatta suututtaa tämä, ehkä tältä sairauskierteeltä hoidossa olisi tuolla vältytty JOS ne valmiiksi sairaat lapset olisivat saaneet olla kotona tervehtymässä.
 
Meillä ei viedä ripuloivaa lasta hoitoon, tarkoittaa sitä, että vikan ripulin / oksennuksen jälkeen ollaan vuorokausi kotona, samoin yksi kuumeeton päivä kotona. Minusta puolikuntoinen tarkoittaa esim. flunssaista kuumeetonta lasta, jonka yleiskunto sallii kuitenkin hoitoon viennin. Puolikuntoisen lapsen vien hoitoon, sairasta en.
 
kyllähän se itseäkin harmittaisi, itsekin olisi riskissä sairastua, josta poissaoloja, joka ehkä tietäisi kevyempää tilipussia, siis jos olisin töissä päiväkodissa. eihän se ole kivaa lapsellekaan kun ei voi rauhassa lepäillä, päiväkodissa kun ei saa kokoajan vaan maata sängyssä, kuin vaan päiväuniaikaan. ripuloiva lapsi voi olla hyvinki väsynyt.
 
Itse saattaisin kuvitella vieväni lapsen hoitoon jos töissä sellainen päivä että poissaolo hankalaa esim jos lapsi olisi oksentanut vaikka kahdesti su aamuna ja sen jälkeen ollut ok, syönyt ja juonut normalisti niin ma aamuna voisin kuvitella vieväni hoitoon.
 
Ei juma, anteeks ap, mutta naurattaa oma lukuvirhe.. Luin että puolikuntoiset lapaset. Sitten luin tekstiä ja yritin miettiä yhteyttä lapasiin ja ajattelin, että sua häiritsee että toisten lapset on rikkinäisissä lapasissa tarhassa ja näin ollen tulevat kipeiksi :D
 
[QUOTE="Outsa";23589514]Onhan toi tietysti ärsyttävä tilanne. Kertokaa kuitenkin,että mitä mun pitäis tehdä tilanteessa, jossa mun tytär on ollut päiväkodissa nyt vajaan vuoden ja on joka toinen viikko kipeänä. Nenä vuotaa valtoimenaan, aivastuttaa ja silmät vuotavat. Kuumetta ei ole. Pitäiskö mun olla kotona tytön kanssa pari päivää joka toinen viikko tuon nuhan takia?

Olen siis opiskeleva (amk) yksinhuoltaja ja isovanhemmat ja lapsen isä ovat eri kaupungissa.

Päikyssä eivät ota kantaa asiaan. Eivät suoraan kiellä tuomasta ja sitten kun oollaan pois nuhan takia,niin sanovat ettei olisi tarinut.[/QUOTE]

Oireileeko muiden lapset yhtä paljon? Entä hoitajat? Väistämättä ensimmäiseksi tuli taas mieleen, ettei vaan olisi esim hometta päiväkodissa. Jos kerta jatkuvasti kärsii noista oireista.
 
Oireileeko muiden lapset yhtä paljon? Entä hoitajat? Väistämättä ensimmäiseksi tuli taas mieleen, ettei vaan olisi esim hometta päiväkodissa. Jos kerta jatkuvasti kärsii noista oireista.

Olen miettinyt myös tuota homeen mahdollisuutta ja kysynyt siitä hoitajilta,mutta he eivät usko siihen. Muiden lapsien oireista en tiedä, mutta hoitajat ovat usein kipeinä. Kahdella heistä on kyllä useampi lapsikin eli he ovat varmasti lapsienkin takia saikulla.

Voisiko se olla,että tässä asunnossamme olisi hometta,mutta tyttö on ainut joka oireilee? En siis minä. Onko se kuinka yleistä, että kerrostaloasunnossa on hometta?

Voiko joku allergia oireilla noin? Suvussa ei kyllä ole kenelläkään minkäänlaista allergiaa.
 
[QUOTE="Outsa";23589761]Olen miettinyt myös tuota homeen mahdollisuutta ja kysynyt siitä hoitajilta,mutta he eivät usko siihen. Muiden lapsien oireista en tiedä, mutta hoitajat ovat usein kipeinä. Kahdella heistä on kyllä useampi lapsikin eli he ovat varmasti lapsienkin takia saikulla.

Voisiko se olla,että tässä asunnossamme olisi hometta,mutta tyttö on ainut joka oireilee? En siis minä. Onko se kuinka yleistä, että kerrostaloasunnossa on hometta?

Voiko joku allergia oireilla noin? Suvussa ei kyllä ole kenelläkään minkäänlaista allergiaa.[/QUOTE]

Jos on kyse vuokra-asunnosta niin pyydäppä isännöitsijältä pikinmiten kosteusmittaus asuntoon. Ja kyllä voi olla, että esim vain yksi perheen jäsen reakoi.
 

Yhteistyössä