voi helvetti, olenko nyt kamalan itsekeskeinen vai saanko tehdä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veetuuntunut.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"voi helvetti, olenko nyt kamalan itsekeskeinen vai saanko tehdä näin?".

Voi hyvä tavaton ap, ITSE kysyit ihmisten mielipiteitä ja nyt olet ihan raivona ja marttaviitta lepattaen, kun saat rehellisiä vastauksia. Omakin suhtautumisesi vaivannee sinua jonkin verran, koska kyselet täällä mielipiteitä. Seiso ratkaisusi takana, sinulla lienee oikeus siihen. Itse suhtautuisin toisin, mutta it`s not my party...teet miten haluat!?

mä itse ajattelisin asiaa siltä kantilta et kumpi olis mulle isompi asia, se et yksi ylimääräinen lapsi on juhlissa, vai se,et kyseinen perhe jää kokonaan pois.
itse osaisin kyllä vastaavassa tilanteessa juhlien järjestäjältä kysyä et saanko tuoda lapsen mukanani, mut jos se ei kävisi, jätettäis siis juhlat väliin.Jos läheiseni tarvitsisi lapsenvahti apua syystä tai toisesta, useammaksi päiväksi, ottaisin kyllä lapsen hoitoon vaikka sit juhlat jäis väliin.

No et erityisen kivalta ihmisenä kyllä kuulosta...

Soita sille sukulaiselle ja kerro, että nyt on murot märkinä. Puhu ihan miten haluat viettää juhlasi ja kenen kanssa niin ei jää epäselvyyksiä mistä pitää sitten kiukutella.

niin ja olis reilua sit ilmoittaa jos ei vierasta halua juhliin, ei olis kiva et sanotaan et kai se voi tulla, ja sit ollaan naama norsun veellä juhlien ajan, ja pahimmassa tapauksessa se asia kalvais molempia osapuolia pitkään.
sun juhlat, sinä päätät.

[QUOTE="vieras";26458722]No et erityisen kivalta ihmisenä kyllä kuulosta...

Soita sille sukulaiselle ja kerro, että nyt on murot märkinä. Puhu ihan miten haluat viettää juhlasi ja kenen kanssa niin ei jää epäselvyyksiä mistä pitää sitten kiukutella.[/QUOTE]

:D *kopsaa tiimarinvihkoon ottaakseen käyttöön*

Ymmärrän täysin aloittajaa.
musta noin ei vaan voi toimia että ei kunnioita toisten toiveita.
Meillä anoppi just tuollainen. Ei voi kuulemma sanoa ei jos lapsenlapsi haluaa tulla. Musta vähän tyhmää että meidän lapset odottavat saavansa joskus harvoin huomiota ja sitten anoppi tuo serkkuja joita pitää tietysti paapoa kun heidän vanhempi ei ole paikalla, meidän lapsethan sitten pärjää ilman huomiota kun me olemme paikalla.

sama juttu jos ollaan mökillä.
sanot vaan sitten ystävällisesti että ei sovi.

[QUOTE="jep";26461440]en osaa mieltää lasta kuokkavieraaksi.[/QUOTE]

ok. laitan meidän pennut sitten teille jos lapsen tittelillä kulkeva voi mennä minne vaan ja tehdä mitä vaan.

Minä kyllä ymmärrän ap:ta! Meillä oli häät, joihin oli kutsuttu vain vanhemmat, sisarukset puolisoineen ja parhaat ystävämme. Moni hyväkin kaveri jäi kutsumatta resurssipulan takia. Sitten anoppi päättää mennä kutsumaan tyttärensä ex-miehen meiltä kysymättä! :O Juhla oli vain kaikista läheisimmille eikä tuo inhoamani kälyn exä todellakaan kuulunut heihin! Minusta tuo oli väärin kavereitamme kohtaan, jotka ovat tuhat kertaa tärkeämpiä kuin tuo henkilö.

minusta on kuitenkin kohteliasta että he ovat kysyneet sopiiko tuoda joku ylimääräinen.

eikä vaan ajeta pihaan ylimääräisten kanssa.
(tämä on tuttua mulle)

Ja nyt aloittaja voi pohtia millainen tyyppi tuo ylimääräinen on ja haluaako häntä ja millä hinnalla, haluaako mieluummin pois koko poppoon. vai ottaako ylimääräisen.

No itse asiassa en ole ollenkaan yllättynyt näistä vastauksista "mitä se nyt haittaa", "sehän on vaan lapsi", "ootpa itsekäs". Tuntuu olevan suunnattoman yleistä tänä päivänä ihmisillä tuo asenne, että juuri heitä ei etiketit ja hyvät tavat koske tai ainakin juuri heidän tapauksessaan niistä tulisi joustaa.

Anteeksi vain, en voi tässä yhteydesä välttyä mielikuvaltani wt-mammasta: tukeva, äänekäs emäntä liian tiukassa t-paidassaan ja liian matalissa farkuissaan pyyhältää crocksit vinkuen perhejuhlaan, jonne ei ole kutsua saanut, kera viiden kurittoman kakaran kuraisissa kamppeissaan suoraan juhlapöydän antimien kimppuun kun "eihän se nyt haittaa jos me vaan vähän tässä"...