Voi itku, toivottavasti tämä ei ole sinun lapsesi perhepäivähoitajalla

Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Huhuu, Kiusattu, missä se Ritva sitten oli? Mikä oli hänen puolustuksensa?

Meidän poika vaan ei kuulema vielä ollut sopeutunut päivähoitoon ja siksi oli niin itkuinen. En kuitenkaan usko sitä, sillä pojalla ei tällä toisella hoitajalla ole ollut koskaan mitään ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Kauheeta miten voi olla kylmiä ja itserakkaita ihmisiä... :(

Mutta muistetaan se fakta että on myös niitä ihania ja lapsirakkaita hoitajia... :)

Niinpä! Meidän lasten pph on mieletön pakkaus.

T:joka kertoi syvältä olevasta ryhmiksestä

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Mites ne ryhmäperhepäivähoidon hoitajat, ovatko he oma-aloitteisesti ryhmissä vaiko näitä jotka eivät kykene sitä kotonaan tekemään? :whistle:

Aloitus on ihan asiaa, mutta tämä oli mun mielesta hiukan kökkö kommentti, tai kysymys. :/ Niin, ja itse en ole pph. Ihan siitä syystä ettei minusta ole siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja ai vai:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Kauheeta miten voi olla kylmiä ja itserakkaita ihmisiä... :(

Mutta muistetaan se fakta että on myös niitä ihania ja lapsirakkaita hoitajia... :)

MISSÄ????

on ihana perhepäivähoitaja. Osti muksuille joululahjatki, pienet vaan mut kyllä se sydäntä lämmitti... Ja mistä muista on täällä päin kuullu niin ei täällä tommosia kauhu-hoitajia onneks ole...

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Monet kerrat mitä tuolla leikkipuistossa olen noita hoitajia seuraillut, olen miettinyt että kamalaa millaisia he ovat. Toivottavasti erilaisiakin on. Olen saanut monien lasten perheoloista, vanhemmista, kehityksestä jne kuulla tosi paljon negatiivista juoruilua jne.. Mut tuo oli miusta jo tosi kamalaa katseltavaa. :/ :/ :/

Mä olen nähnyt ja kuullut puistossa ihan samaa perhepäivähoitajien suusta.
Ja me asutaan ihan eri puolella Suomea kuin te. Toivon, ettei tuo ole oikeasti kovinkaan yleistä :/

MEIJÄN PIHAN "IHANA" PERHEPÄIVÄHOITAJA ON LASTEN KANSSA PIHALLA JA OIKEESTI SEISOO SIEL KÄNNY KOURASSA KOKO AJAN!!! JOS EI PUHU NIIN NÄPYTTÄÄ. MONET KERRAT OON MIETTINY ET PITÄISKÖ SOITTAA KUNNALLE ET MILLASIA HOITAJIA SIEL ON :(

Meillä oli myös talonpihassa eräs pph joka sanoi yhdestä hoidettavastaan tytöstä ettei sille kannata puhua kun se on niin yksinkertainen ja jälkeen jäänyt.
Huusi vain tytölle että nyt heti pois sieltä kiikusta, kun tyttö olisi tahtonut kiikkua. Hänen olisi pitänyt viitsiä jättää juorurinki ja antaa tytölle vauhtia, niin eihän se nyt käy!
Siellä se sai tyttö yksin seistä pihassa, mikäli se oli tästä pph:sta kiinni.
Kehui sitten vielä vanhemmille kuinka tyttö oli muka leikkinyt ja ulkoillut ja käynyt muka kävelylläkin... just!
Sanoipa vielä minullekkin että hänellä olisi yksi vapaa paikka kun olin maininnut hakevani meidän tytölle hoitopaikkaa.
Arvatkaapa menikö meidän neiti tälle pph:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerronpa teille...:
...asian, minkä olen kertonut täällä ennenkin: jos lapsesi on Oulunsalossa keskustan kieppeillä pph:lla, tarkkailkaa tilannetta. Kun olin kotiäitinä, ulkoilin joka päivä lapseni kanssa yhtä aikaa leikkipuistossa pp-hoitajien kanssa.

Siellä ne kurpat seisoi ringissä, aina oli 2-4 hoitajaa kerralla lapsilauman kanssa, eikä kukaan niistä korvaansa lotkauttanut lapsille tai yrittänyt touhuta jotain lasten kanssa. Monet kerrat huusin hoitajille, että tulkaas ottaan tuo pikkuinen (1-vuotiaan näköinen) pois täältä isosta mäestä, sattuu pian jotain tai että onko teillä nenäliinoja, kun joka lapsella valuu räkä.... kinttaat oli just noilla pikkasilla tungettu väärinpäin, kaula saattoi olla paljaana, korva näkyä löysästi sidotun lakin alta, räkä valui lähes aina, eikä sitä kukaan pyyhkinyt... ne ei varmaan tykännyt oikeen musta, mutta mua niin ärsytti ne ämmät, kun niille ulkoilu näytti olevan päivän juoruhetki hoitajien kesken ja lapset sai tulla toimeen omillaan. :(

Minunkin esimerkkini oli Oulunsalosta

Siellä ne kurpat seisoi ringissä, aina oli 2-4 hoitajaa kerralla lapsilauman kanssa, eikä kukaan niistä korvaansa lotkauttanut lapsille tai yrittänyt touhuta jotain lasten kanssa. Monet kerrat huusin hoitajille, että tulkaas ottaan tuo pikkuinen (1-vuotiaan näköinen) pois täältä isosta mäestä, sattuu pian jotain tai että onko teillä nenäliinoja, kun joka lapsella valuu räkä.... kinttaat oli just noilla pikkasilla tungettu väärinpäin, kaula saattoi olla paljaana, korva näkyä löysästi sidotun lakin alta, räkä valui lähes aina, eikä sitä kukaan pyyhkinyt... ne ei varmaan tykännyt oikeen musta, mutta mua niin ärsytti ne ämmät, kun niille ulkoilu näytti olevan päivän juoruhetki hoitajien kesken ja lapset sai tulla toimeen omillaan. :([/quote]

Ja mitäs ne räkäiset lapset sitten hoidossa tekivät? Jos lapsi on kipeä niin hän kuuluu kotihoitoon! Lörpät pipot ovat ihan vanhempien valinta. Niitä saa eurolla lähimarketista.

Ärsyttää enemmän vanhemmat, jotka tuo kipeitä lapsia hoitoon huutamaan ja huonoissa vaatteissa... En ole pph, mutta pk:ssa ollut töissä, joten tiedän kyllä nämä jutut...

Pakko heittää lusikka soppaan, vaikka ensin ajattelin, että en... Minulla on ollut hoidossa yksi vastaavanlainen lapsi. Ei ollut tyytyväinen ULKONA mihinkään, itki tumput suorana koti-ikäväänsä, ei lähtenyt kavereiden leikkiin, ei yhteisiin leikkeihin, vaikka houkuttelin. Hänelle ei siis oikeasti kelvannut mikään. Kerroin vanhemmillekin ja pyysin, että harjoittelisivat ulkoilua myös kotona... Syy selvisi: tyttö 3v. ei ollut koskaan ennen ollut leikkipuistossa ennen hoitoon tuloa :-O Olin aivan pöyristynyt kuullessani tämän. Kysyin, että miten he ulkoilivat: no, tyttö rattaisiin ja isä ja äiti juoksulenkille.... Ei ihme, että tyttö ei osannut tehdä ulkona mitään. Sisällä osasi leikkiä eikä itkeskellyt. Itselleni meinasi tulla jo uskonpuute ja uskoinkin vian olevan minussa.

Eli aina asiat eivät ole niin mustavalkoisia, kuin miltä ne ulkopuolisten silmissä näyttävät.

Nyt tuo tyttö on jo eskarissa ja on iloinen ja mukava tyttö, joka rakastaa ulkoilua :)

Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja moikkis:
Siellä ne kurpat seisoi ringissä, aina oli 2-4 hoitajaa kerralla lapsilauman kanssa, eikä kukaan niistä korvaansa lotkauttanut lapsille tai yrittänyt touhuta jotain lasten kanssa. Monet kerrat huusin hoitajille, että tulkaas ottaan tuo pikkuinen (1-vuotiaan näköinen) pois täältä isosta mäestä, sattuu pian jotain tai että onko teillä nenäliinoja, kun joka lapsella valuu räkä.... kinttaat oli just noilla pikkasilla tungettu väärinpäin, kaula saattoi olla paljaana, korva näkyä löysästi sidotun lakin alta, räkä valui lähes aina, eikä sitä kukaan pyyhkinyt... ne ei varmaan tykännyt oikeen musta, mutta mua niin ärsytti ne ämmät, kun niille ulkoilu näytti olevan päivän juoruhetki hoitajien kesken ja lapset sai tulla toimeen omillaan. :(

Ja mitäs ne räkäiset lapset sitten hoidossa tekivät? Jos lapsi on kipeä niin hän kuuluu kotihoitoon! Lörpät pipot ovat ihan vanhempien valinta. Niitä saa eurolla lähimarketista.

Ärsyttää enemmän vanhemmat, jotka tuo kipeitä lapsia hoitoon huutamaan ja huonoissa vaatteissa... En ole pph, mutta pk:ssa ollut töissä, joten tiedän kyllä nämä jutut...

[/quote]

Jaa, no kyllä se räkä valuu talvella ulkona vaikkei olis kipeekään.

pph:n työ on aika yksinäistä, joten sallittakoon heille juttutuokio aamuisin työkavereiden kanssa. Itse olen kuunnellut pph:ien juttuja ja aika monesti vinkkaavat toisilleen ruokareseptejä (ja meille mammoille myös...), juttelevat palkkauksestaan, koulutuksista, lomien hoitojärjestelyistä yms. TYÖASIOISTA. Juoruilevia akkoja ei ainakaan meidän puistossa ole. Ja kyllä - he katsovat myös lasten perään, kun lapset touhuavat omiaan. Lainaavat meillä mammoille lelujaan ja juttelevat myös meille. Ei mulla ole mitään pahaa sanottavaa alueemme hoitajista, joita on ainakin 10 tällä suunnalla.

:( Surullisena luen tekstejänne. Olen pahoillani ja kauhistunut. Ottakaa ihmeessä aina yhteys päivähoidon esimiehiin noissa tapauksissa. Tuollaiset hoitajat on karsittava porukasta.

Yhteistyössä