Voi juma, että meinasin kuristaa vieraan ämmän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup";24261139]Täytyy kyllä myöntää, että nyt kun suurin kiukku on laantunut, alkaa jo hävettää oma käytökseni! Kioski oli täynnä väkeä ja yksi myyjä muutenkin hätää kärsimässä ja siksi en kysynyt vessamahdollisuutta sieltä. Paikka, jonne mentiin, oli tosiaankin sillä tienoolla kaikista suojaisin paikka, enkä ajatellut, että siellä käynti voisi ketään häiritä... mutta väärässä olin! Ymmärrän kyllä, miten ällöä on, että aikuiset ihmiset kuseskelee kadunkulmiin, mutta mua ei kyllä haittaa, vaikka naapurin koira kusis mun pihalleni, saati sitten pieni lapsi autokatoksen taakse kovassa hädässä.. kuitenkin suhteellisen luonnollisesta tarpeesta kyse... mutta taidanpa olla ainut, joka näin ajattelee..[/QUOTE]

Se haju on kyllä myöskin luonnollinen, mutta koska en pidä siitä, niin en arvosta tarpeiden tekemistä muualle kun pönttöön.

(itse asumme omakotitalossa, enkä anna lasten, koiran taikka kissankaan kusta pihallemme, eikä kyllä muidenkaan pihoille)

Ehkä vähän liian kovasti suutuit, mutta pakkohan se lapsi on jossain pissattaa. Eli kyllä minäkin olisin samassa tilanteessa suuttunut, mutta asian olisi voinut yrittää rauhallisesti selittää tälle naiselle, eikä hermostua heti.

Meillä on autossa aina varalta potta. En ole opettanut nyt 4 vuotiasta tyttöä puskapissalle, tästä syystä potta mukana. Ikinä sitä ei ole vielä tarvittu, sen verran olen osannut ennakoida. Siksi en siis osaa vastata siihen että mihin sen potan sitten tyhjentäisin jos sitä keskellä kaupunkia tai asutusaluetta käytettäisiin :D

Eiks pojat voi aika helposti pissiä tyhjään pulloon tms. Eikö siinä ollut jotain mettää tai pusikkoo lähettyvillä? En kyllä pissittäis ketään minkään katoksen alle.

[QUOTE="alkup";24261139]Täytyy kyllä myöntää, että nyt kun suurin kiukku on laantunut, alkaa jo hävettää oma käytökseni! Kioski oli täynnä väkeä ja yksi myyjä muutenkin hätää kärsimässä ja siksi en kysynyt vessamahdollisuutta sieltä. Paikka, jonne mentiin, oli tosiaankin sillä tienoolla kaikista suojaisin paikka, enkä ajatellut, että siellä käynti voisi ketään häiritä... mutta väärässä olin! Ymmärrän kyllä, miten ällöä on, että aikuiset ihmiset kuseskelee kadunkulmiin, mutta mua ei kyllä haittaa, vaikka naapurin koira kusis mun pihalleni, saati sitten pieni lapsi autokatoksen taakse kovassa hädässä.. kuitenkin suhteellisen luonnollisesta tarpeesta kyse... mutta taidanpa olla ainut, joka näin ajattelee..[/QUOTE]

Yhtä luonnollista se on aikuisenkin virtsa, siinä missä lapsen ja koirankin!

[QUOTE="vieras";24261230]Eiks pojat voi aika helposti pissiä tyhjään pulloon tms. Eikö siinä ollut jotain mettää tai pusikkoo lähettyvillä? En kyllä pissittäis ketään minkään katoksen alle.[/QUOTE]

En todellakaan ollut kenenkään katoksessa vaan sen takana..mitään pusikkoa tai metsää ei ollut lähimaillakaan..

[QUOTE="elämä";24260899]Ei kerrostalonkaan piha ole "ei kenenkään"-maata. Onko mielestäsi OK, että porukat kuseksivat toisten pihoille? Minusta ei.
Kirjoituksestasi päätellen sinä olet se huonosti käyttäytyvä moukka.[/QUOTE]

Näin juuri!

Saattaisin itsekin ärähtää jos joku kusisi/kusettaisi lastaan/koiraansa/mitä vain tämän taloyhtiön pihalle... Voisin jopa todeta että ei ole minun päänsärkyni ettei lasta ole älytty käyttää vessassa ajoissa, yksityisalue on yksityisalue ja sinne ei kusta. Missä ovat hyvät tavat?! Saanko teidän pihalle tulla kuselle, paskalle tai vaikkapa runkulle? Luonnollisia tarpeitahan ne on hei eikä nyt kyllä yhtään kykene pidättämään!

Olisin pöyristynyt tällaisesta käytöksestä, oli pissailija sitten aikuinen tai lapsi. Sopii mennä jonnekin metsikköön/pusikkoon mutta pihamaille ei tasan kuseksita!

mua ei kyllä haittaa jos jonkun hätää kärsivä lapsi kävis meidän ulko-oven pielessä pissalla. Mutta en kyllä tosiaan tykkää siitä että naapurin kissa käyttää meidän takapihan puskaa vessanaan.HAISEE! Mutta sun tilanteessa olisin joko kysynyt tietoa paremmasta pissatus paikasta tai pyytänyt anteeksi ja häpeissäni poistunut paikalta enkä todellakaan alkanut kiroamaan.

Oisin tehny ihan samoin kun sä!! Ihme valittajia kyllä löytyy. Sitäpaitsi lapsen pissa on täysin harmitonta! Ja nimenomaan lapsen pissa on hyväksi maalle! Älä välitä. Se ämmä oli varmasti lapseton ja elämäänsä kyllästynyt kun ei muuta tekemistä ollu ku valittaa ja kyttää!

[QUOTE="plop";24260989]Minä en anna koiranikaan nostaa koipea talojen kivijalkoja vasten, autokatoksissa, kerrostalojen piha-alueella, portinpielissä, postilaatikoiden tolppiin tai sähkökaappeihin, miksi kusettaisin lapsen samaan paikkaan?

Kysyitkö kioskista olisitko voinut vessaa lainata? Minä olen vain kerran törmännyt tilanteeseen jossa ei päästetty lasta kaupan henkilökunnan vessaan (yleisövessaa ei ollut). 99% myyjät lapsen päästävät.[/QUOTE]

Suurin osa antaa koirien kusta noihin mainitsemiisi paikkoihin.

[QUOTE="elämä";24260899]Ei kerrostalonkaan piha ole "ei kenenkään"-maata. Onko mielestäsi OK, että porukat kuseksivat toisten pihoille? Minusta ei.
Kirjoituksestasi päätellen sinä olet se huonosti käyttäytyvä moukka.[/QUOTE]
jos LAPSI kusee, silä EI ole MITÄÄN väliä!

Oisin tehny ihan samoin kun sä!! Ihme valittajia kyllä löytyy. Sitäpaitsi lapsen pissa on täysin harmitonta! Ja nimenomaan lapsen pissa on hyväksi maalle! Älä välitä. Se ämmä oli varmasti lapseton ja elämäänsä kyllästynyt kun ei muuta tekemistä ollu ku valittaa ja kyttää!

Jaa, teillä sitten varmaan pissaa lapset sisällä? :) Ja huonekasveihin että ne kasvaa hyvin? :)

Kusta se on, ihan siinä missä aikuisenkin kusi. Millähän tavoin lapsen pissa olisi jotenkin parempaa maalle kun aikuisen? Hah, kaikkia harhaluuloja ihmisillä onkin :D

[QUOTE="jjj";24261409]jos LAPSI kusee, silä EI ole MITÄÄN väliä![/QUOTE]

Selvä, tuon meidän muksut sitten teidän pihalle pissaamaan joka päivä tästä lähtien.

Joo ei toisten pihojen ja autokatosten lähelle saa pissata, yäks. Lasten kanssa pitää osata ennakoida ja pyytää käymään varalta vessassa silloin kun vessa on lähellä niin ei tuu tuollaisia tilanteita. Just reissussakin voi pysähtyä huoltoasemalle silloin kun sellainen on lähistöllä, vaikkei oiskaan vielä hätä, jos tietää että sitten on pitkä matka ilman mahdollisuutta käydä vessassa. Jos on ihan älytön hätätilanne niin sitten voi mennä metsään, mutta ei muualle.

Kyllä se lapsella hätä tulee yllättäen, eikä aina etukäteen pissattaminenkaan auta. Olisin tehnyt kuten ap. Eli etsinyt lähimmän suojaisan ja harmittomimman näköisen paikan. Jos olisin ollut se pihan rouva, niin olisin tarjonnut omaa vessaani käyttöön jos lapsi jaksaisi vielä pidättää sinne saakka. En todellakaan pissata lapsia normaalisti nurmikoille tai puskiin, vaan aina meillä mennään vessan, mutta jos ihan oikeasti hätä yllättäisi tuollaisessa tilanteessa niin pakkohan se olisi.

Ei mua haittaa pätkän vertaa, jos alle kouluikäiset pissaavat vastaaviin paikkoihin. Sitä isommat osaavat varmasti pidätellä vähän kauemmin/ennakoida hädän. Aikuisten kuseskelua julkisilla paikoilla tai näköetäisyydellä edes metsiköissä en suvaitse. Mutta hei lapsi.... mitä kauheaa haittaa siitä on?! Mä olisin ap antanut lapseni siihen pissata ja pahoitellut asiaa, etten lapsen kovassa pissahädässä parempaa paikkaa ehtinyt löytää.

Ihme pissan pelkääjiä aikuisia täällä, huoh. Näköjään on sellainenkin fobia olemassa kuin pissafobia. Teidän lapset varmaan vielä 5 vuotiainakin vaipoissa ETTEI VAAN PISSAA TULE YHTÄÄN MAAHAN TAI MUUALLEKAAN. Tai jestas jos yksi pissatippa tippuisi päällesi. Ehkä kuolisit? Naurattaa lapselliset äidit.

No oisko teistä hauskaa jos tuo ois ihan yleinen tapa? Siis kukaan äiti ei ennakois reissuissa tai muutenkaan mitään, vaan ois ihan tavallista että kaikki alle kouluikäiset pissailis tuolla milloin minnekkin silloin kun hätä yllättää?

[QUOTE="jjj";24261540]Ihme pissan pelkääjiä aikuisia täällä, huoh. Näköjään on sellainenkin fobia olemassa kuin pissafobia. Teidän lapset varmaan vielä 5 vuotiainakin vaipoissa ETTEI VAAN PISSAA TULE YHTÄÄN MAAHAN TAI MUUALLEKAAN. Tai jestas jos yksi pissatippa tippuisi päällesi. Ehkä kuolisit? Naurattaa lapselliset äidit.[/QUOTE]

Henkilökohtaisesti mua ei pikku pisut haittaa pätkän vertaa, mutta on ikävää kun ihmiset eivät osaa asioista järkevästi keskustella vaan rupeavat käyttäytymään aggressiivisesti heti kun heille jostain huomauttaa, siis vaikka olisivat väärässäkin.
Loppujenlopuksi ap:llä ei tossa tilanteessa ollut varaa nimitellä yhtään ketään. Vieraille pihoille ei vaan yksinkertaisesti mennä kuseskelemaan. Mutta kai se on joku leijona-emo-hormoni joka laittaa mammat sekoilemaan näissä tilanteissa.

Yhteistyössä