Voi juma, että meinasin kuristaa vieraan ämmän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fiksu äiti;24261092:
Jos mä lähtisin "käymään" 20 km:n päässä sijaitsevalla kiskalla niin käyttäsin lapsen pissalla ennen lähtöä.

Lähteekö joku 20km päähän pelkästään kiskalle? Itse en ainakaan viitsisi vaan hoidettaisiin muitakin asioita samalla reissulla ja silloin voi hätä tullakin.

[QUOTE="www";24262380]Itse asiassa toisten virheistä huomauttelu on HUONOA käytöstä.[/QUOTE]

Aika hassu tämä lausahduksesi, mites sitten, kun pitäisi opettaa lapsille, että jokin on väärin ja että ovat tehneet virheen - väitteesi mukaan käyttäydyt siis huonosti. Opettaja huomauttaa oppilaalle virheestä - hän siis käyttäytyy huonosti.. Right..

[QUOTE="Vieras";24262387]Siis eihän siitä pissistä nyt maailma kaadu, mutta kun yksityisalue on yksityisalue. Veikkaan, että nämä samat rääväsuiset äidit, joiden mielestä tämä muiden pihoilla pissiminen (hätätilanteessa) on ok, karjuvat sitten, jos naapuritalon lapset tulevat HEIDÄN taloyhtiönsä hiekkalaatikkoon leikkimään. Näin karkeasti ottaen. Hyvät tavat pitää olla ja lapsille pitää näyttää hyvää esimerkkiä, ei tämän ap:n käytös ollut mitenkään hyvä esimerkki. Mistä se pissapaikka mahtoi sitten lopulta löytyä? Eikö tien viereen olisi ollut kuitenkin kaikkein järkevintä hoitaa se asia, ns. ei kenenkään maalla?[/QUOTE]

Kyse oli hädästä, eikä vain huvikseen pissailuista. Esimerkkinä voisi olla vaikka sekin, että en tykkäisi, että ohikulkijat tulisivat pihalleni hengailemaan, mutta jos naapurin kissa on vaikka kiivennyt puuhuni, niin toki voi tulla pihalleni sen hakemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja fiksu äiti;24261202:
Eikä käynyt MIELESSÄKÄÄN pysähtyä jollekkin huoltsikalle sitten tekemään ne namiostokset ja käymään samalla vessassa???? Meillä ei oo koskaan tullut tommosta ongelmaa kun olen osannut ennakoida noi vessassakäynnit, tottakai jos lapsi käy vessassa ennen lähtöä mutta matkaa on 100 km niin ilman muuta se vessahätä tulee matkan aikana, siispä suunnataan huoltsikalle jä köydään vessassa, ilman että lapselle tulee niin iso hätä että täytyy itkua tuhertaa.

No voi kun kiva, me eletään paljolti suunnittelematta etukäteen jokaista tauon tarvetta, sillä olemme terveitä liikkuvaisia ihmisillä, joilla on vain mielikuvitus rajana reissatessa ja toimiva suu, joilla tarpeistaan kukin osaa ilmoittaa. Ei tule niin ressattua kusitauoista etukäteen, pitämällä kirjaa kenenkin vessakäynneistä tai näläntarpeista. Pissataan kun on hätä ja syödään kun on nälkä. Me ylipäätään emme edes suunnittele reissuja koskaan etukäteen, vaan lähdemme ajelemaan ja käydään paikoissa minne saattaa tehdä mieli mennä =) Ajella maisemareittejä, joissa ei ole vessaa mailla eikä halmeilla. Meillä lapset ovat oppineet ilmoittamaan 2vuotiaasta alkaen vessahätänsä ja pidättelemään, joten mun ei tarvitse ennakoida mitään pissauspausseja, vaan etsin sitten paikan kun jollakulla on hätä. Ja saattaahan se olla, että tulee syötyä ja juotua matkalla senverran, että tulee yllättävä hätä ihan piankin edellisestä käynnistä. Ja mähän pissatan lapseni taikka itseni tasan tarkkaan sinne metsään jos siltä tuntuu . Hygieenisempää sekin kuin mennä yleisiin käymälöihin , itse kartan niitä :X

Luulis joka ainoan aikuisen ihmisen käsittävän, että 4 vuotias ei välttis pysty pidättämään pissaa. Olkoon vaan väärin ja inhottavaa ja mitä vaan, että pissa paikka nyt sattui olemaan autokatoksen takana. Pakko se pissa on päästä jonnekkin lorottamaan.

se huomautteleva akka olis voinu päästää lapsen kotiinsa pissalle.

Kyse oli hädästä, eikä vain huvikseen pissailuista. Esimerkkinä voisi olla vaikka sekin, että en tykkäisi, että ohikulkijat tulisivat pihalleni hengailemaan, mutta jos naapurin kissa on vaikka kiivennyt puuhuni, niin toki voi tulla pihalleni sen hakemaan.

No totta kai oli hätä, mutta edelleen tuntuu oudolta, että juuri yksityiselle pihalle mennään ne tarpeet tekemään, joten ymmärrän sen rouvan reaktion. Kuten joku kuitenkin totesi, olisin saattanut rouvana avata kotioveni ja päästää lapsen omaan vessaani tekemään tarpeensa. AP:n rähjääminen ei ollut kuitenkaan asiallista.

[QUOTE="tirppa";24262438]Luulis joka ainoan aikuisen ihmisen käsittävän, että 4 vuotias ei välttis pysty pidättämään pissaa. Olkoon vaan väärin ja inhottavaa ja mitä vaan, että pissa paikka nyt sattui olemaan autokatoksen takana. Pakko se pissa on päästä jonnekkin lorottamaan.

se huomautteleva akka olis voinu päästää lapsen kotiinsa pissalle.[/QUOTE]

Niin tai sitten ap olisi voinut pahoitella hätätilannetta ja vaikkapa todeta, että ei ole yleensä tapana toimia niin...pikemminkin kuin räyhätä ja käyttäytyä huonosti. Vai eikö kohteliaisuus ole enää optio?

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
No oisko teistä hauskaa jos tuo ois ihan yleinen tapa? Siis kukaan äiti ei ennakois reissuissa tai muutenkaan mitään, vaan ois ihan tavallista että kaikki alle kouluikäiset pissailis tuolla milloin minnekkin silloin kun hätä yllättää?

Tytön ollessa pienempi, meillä oli potta aina autossa mukana ja toinen pystyi näppärästi autossa tekemään tarpeensa ja saatoin vain viskata pelkät pisut toisten pihoille;) Mutta kyllä, poikien kohdalla varmasti jokainen on joskus pissannut johonkin puskaan hädän tullen. Siltikään se ei ole meillä ollut yleinen tapa, joskus on ollut vain tarpeen.

Niin tai sitten ap olisi voinut pahoitella hätätilannetta ja vaikkapa todeta, että ei ole yleensä tapana toimia niin...pikemminkin kuin räyhätä ja käyttäytyä huonosti. Vai eikö kohteliaisuus ole enää optio?

Totta, monesti pahoittelemalla tilannetta, saattaa saada anteeksi. Toisaalta me ei tiedetä millä äänensävyllä talon rouvakaan puhui.

Alkuperäinen kirjoittaja fiksu äiti;24261202:
Eikä käynyt MIELESSÄKÄÄN pysähtyä jollekkin huoltsikalle sitten tekemään ne namiostokset ja käymään samalla vessassa???? Meillä ei oo koskaan tullut tommosta ongelmaa kun olen osannut ennakoida noi vessassakäynnit, tottakai jos lapsi käy vessassa ennen lähtöä mutta matkaa on 100 km niin ilman muuta se vessahätä tulee matkan aikana, siispä suunnataan huoltsikalle jä köydään vessassa, ilman että lapselle tulee niin iso hätä että täytyy itkua tuhertaa.

Tälle ei voi kuin nauraa...

No miks ap:n piti pysähtyä kiskalle? Se lapsi varmaan oli jo aikaisemmin sanonut että olis pissahätä, joten miksei ne menneet sit sinne huoltsikalle?????

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi kun ihmetellä;24262560:
No miks ap:n piti pysähtyä kiskalle? Se lapsi varmaan oli jo aikaisemmin sanonut että olis pissahätä, joten miksei ne menneet sit sinne huoltsikalle?????

Sillä taisi olla kiirus saada röökiä tai karkkia..

Koirat sais kusta siihenkin kohtaan, mutta lapsi ei. Ollaan yleisesti huolissaan jostain yleistyvästä ilm,iöstä, että pikkulapset alkaa kuseksimaan nurkissa, ajattelematta että koirat tekevät sitä jo nyt sankoin joukoin.

Jos kyseinen paikka oli nurmikkoa/pensaikkoa, niin en voi ymmärtää että se jotakin riikinkukkoa häiritsee! Kuseskeleehan ne piskitkin kaikkialle ja taatusti haisevat enemmän kuin yhden pikkupojan pissa!

Jos taas kyse oli asfaltista tms niin ymmärrän häntä edes vähän. Minua se tosin ei olisi haitannut siinäkään tapauksessa. Mutta joillakin ihmisillä ei elämässään ole ollut suurempia murheita kuin lapsen pissa...

[QUOTE="Vieras";24262519]Ai kun kivasti tehty, ja vielä hymiön kera.[/QUOTE]

Kerran ainakin heitin kaupan pihaan kukkaruukkuun (kaupassa ei asiaksa vessaa) ja kerran huoltoaseman pihaan (oli joku lakko ja huoltoasema kiinni, poika pissi puskaan ja tytön pisut heitin samaan puskaan. Mutta saatoin vaikka jonkun pihaankin joskus heittää, kun en muista.

Koirat sais kusta siihenkin kohtaan, mutta lapsi ei. Ollaan yleisesti huolissaan jostain yleistyvästä ilm,iöstä, että pikkulapset alkaa kuseksimaan nurkissa, ajattelematta että koirat tekevät sitä jo nyt sankoin joukoin.

Edelleen kysyn samaa: kuka muka hyväksyy, että koirat päästetään pissaamaan omalle, yksityiselle alueelle? Se, että jotkut idiootit antavat koiriensa tehdä näin, ei tarkoita sitä, että alueen asukkaat katsovat sitä hyvällä.

Ja sitä paitsi ap:han joutui lopulta menemään autolla pisutukselle sopivamapaan paikkaan. Eikö olisi kannattanut tehdä se heti?
Varmaan mä olen nipo ja tiukkapipo, mutta ihan oikeesti rasittaa ihmiset, jotka alkavat rähistä jos heille jostain huomauttaa. Kai se hyökkäys sitten on paras puolustus?
Ja että ihan pitää ottaa itseensä niinkin paljon, että jaksaa kirjoittaa mammapalstalle kuinka olis voinut kuristaa vieraan ämmän. Ja mitä se vieras ämmä sitten teki...oho, se kysy, että siihenkö aiot lapsesi pissattaa. Voi juku, kyllä siitä jo ansaitsee tulla kuristetuksi.

Jotkut mammat onkin niin itsekkäitä, millään muulla ei ole väliä kuin itsellä ja omilla lapsilla. Ne muut ihmiset saa vaikka kuristaa jos ne häiritsee itsen ja omien lasten elämää

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
No tuota niin se vaan on, että jokaisen mielestä oman kakaran kusihätä on tärkeä. Mutta harva on laittanut omalle pihalle kylttejä, että kuskaa tähän, olkaa hyvä!!!

Asumistiheys kasvaa suomessa kaupungeissa ja silti mentaliteetti on metsäläisen: minä teen mitä haluan, minä minä minä. Eli kyllä mielestäni teit väärin. Parempi kusta housuun kuin toisten autokatokseen.

Yhteistyössä