Voi jumalauta että ärsyttää KÄMPPIS!!! (Älä avaa jos et jaksa purnausta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kansi kattilan päälle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kansi kattilan päälle

Vieras
Joo, jouduin vähän olosuhteiden pakosta (=raha) muuttamaan ihan vieraan ihmisen kanssa yhteen kun aloitin vielä "kypsällä" iällä opiskelun, eikä kukaan ystävistä ollut sellaisessa tilanteessa että olisi voitu kimppaan muuttaa.

Ihan hyvin kämppiksen (Sanotaan häntä nyt tässä vaikka "Maijaksi") kanssa toimeen tullaan sinänsä, ei mitään kädenvääntöä ole ollut, mutta tuo on niin h*lvetin uusavuton, sotkuinen ja meluinen!

Meillä on omat huoneet, yhteinen keittiö. Huoneemme ovat eri puolilla asuntoa, ei siis edes mitenkään vierekkäin, mutta silti kuulen selvästi joka ikinen kerta kun "Maija" tulee huoneestaan keittiöön: TÖMPS TÖMPS TÖMPS TÖMPS TÖMPS *RYSK* (avaa oven) TÖMPS TÖMPS *FWOP* (riuhtaisee jääkaapin oven auki) jne jne. Kävelee aivan jumalattomalla voimalla ja aukoo/varsinkin sulkee ovia niin että varmasti kuuluu. Varsinkin iltaisin aloittaa sen edestakaisin juoksemisen, ravaa huoneensa ja keittiön väliä koko ajan ja kävelee voluumista päätellen kantapäillään, ja jokainen ovi täytyy joka kerta avata ja sulkea LUJAA.
Helvetti alkaa kunnolla varsinkin sitten kun hänen tietty ystävänsä tulee käymään, mistään päiväunista tai muusta hiljaisuutta vaativasta on turha haaveillakkaan kun nämä kaksi huutavat kuin eläintarhasta karanneet "HIIIIIIIIHIIIIHIIIIIIHAAAAHAAHHHHAAAA *KOLINKOLINTUMPSTUMPS*"

Ja se sotkuisuus. Hänen huoneensa on asunnon peräpuolella, ja ravaa jatkuvasti kengät jalassa asunnossa, ihania kurajälkiä kaikkialla. Roskapussi nostetaan sen täytyttyä vain keskelle lattiaa odottamaan ihmettä joka leijuttaisi sen ulos. Syödessään keittiössä pöytä ja lattia on aina ties missä p*skassa. Mainokset on aina heitelty ympäri keittiötä.

Uusavuttomuudesta en jaksa edes aloittaa kuin sen verran, että joka kerta hänen tehdessään jotain pitäisi jo valmiiksi soittaa myrkytyskeskukseen ja armeijan verran pelastushenkilökuntaa pihaan (huomatkaa sarkastinen dramatisointi)

Ja vielä se, kun hän tervehtii minua JATKUVASTI! Aamulla ensimmäisenä "moi moi", päivällä kun tulen asunnolle "moi moi", tulen kaupasta "moi moi", olen hetken ollut huoneessani "moi moi" MOIMOIMOIMOIMOIMOI, aina se hemmetin moi moi!

AAAAAAAARGGGHHH!!! Kiitos ja anteeksi

Kuulostaa kovasti nuorelta minältä :D Koeta kestää, taisin olla hieman rasittava.
Mutta ei tuo nyt kovin pahalta kuulosta minun korviini, en ehkä kykene suhtautumaan asiaan täysin objektiivisesti.

se on iloinen. olis kiva kun toinen tervehtis ja huomais. kurjaa tuo sotkeminen kylläkin. tömistelystä en osaa sanoa, sain itse tietää vasta murrosikäisen äitinä, että mässytän, maiskutan, nauran tyhmästi, puhun tyhmästi... you name it. Todennäköisesti myös kantapääkävelen.

Hyi kamala mikä flashback opiskeluvuosilta. Kestin sitä paskaa 5 vuotta, kämppikset vaihtui mutta mä pysyin. Kaikenlaista hiihtäjää siinä ehti pyörimään. En voisi enää asua edes rivarissa, saati sitten kerrostalossa. Omakotitalo on ainut vaihtoehto, jotta vieraat naamat pysyy tarpeeksi etäällä. Nyt lähin naapuri kilometrin päässä ja näin on hyvä. :D

Oi kamala...minusta ei olis tuohon. Voin vaan kuvitella mitä mun ylihygieeninen järjestyksenrakastaja-serkkuni mahtoikaan hiljaa mielessään aatella kun asuttiin saman katon alla....en nimittäin ole itsekään siitä siistimmästä päästä...:ashamed:

Mies tuli juuri ovesta ja huikkasi MOI :D
Juttelethan sinä kämppiksellesi? Kerro hänelle suoraan kauniisti, että keittiön voi siivota tehtyään ruokaa, kengät kannattaa riisua ulko-ovella, ettei koko kämppä ole kurassa jne. En usko hänen tulleen ajatelleeksi koko asiaa.
Älä tyrehdytä kämppiksesi iloisuutta käyttäytymällä häntä kohtaan töykeästi. Ehkä hän kaipaa "isosiskoa", mistäs sen tietää :)?

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
noita kaapinovien paukautuksia ei välttämättä osaa varoa, kun eihän ne samalla tavalla paukahda omiin korviin miltä sitten kuulostaa kun kantautuu rakenteita yms myöten.
ole aikuinen ja sano asiallisesti kämppikselle tästä.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Melkein vois olla mun näppikseltä toi teksti :D
Itseänikin risoo oman kämppikseni uusavuttomuus, voi jestas, en tiedä edes mistä aloittaa... hänkin jättää roskapussit viemättä (minä saan yleensä viedä ne kun alkaa haisemaan pahalle ;s) kämppis ei veisi niitä siitä huolimatta. tai jos sattumoisin veisikin, niin oikein ilmoittaa ylpeänä vievänsä sen. :O
viime aikoina hän on alkanu vuoraamaan tiskipöydän seinustaa tyhjillä maitotölkeillä ja muilla roskilla, ei osaa laittaa niitä suoraan roskiin vaan mä oon saanu monesti ne poistaa pikaisesti, jos on vieraita tullu yllättäin käymään. luonnollisestihan hän tiskaa kaikki käyttämänsä astiat about kerran kuukaudessa, ja vain sen takia jos informoin vanhempieni tulevan käymään (jos kuulee et kaveri tulee niin tuskin viitsii vaivautua).

Hän ei osaa ottaa hiuksiaan pois lattiakaivosta (hänellä pitkät ruskeet hiukset, jotka varisee), minunko ne pitäisi ottaa, itselläni lyhyet vaaleat hiukset? :O kerran kehtasi talsia sisään kuraisine kenkineen, vaikka olin juuri mopannut lattian, jäin vaa tuijottaa monttu auki. hän ei paljoakaan viitsi omatoimisesti vaivautua yhteisten tilojen siivoamiseen. hänen huone näyttäisi nytkin olevan hyrskyn myrskyn.

sitten hän on usein kipeänä (kuumeessa/oksutaudissa) enkä ihmettele. hän saattaa avata jauheliha/kanansuikalepaketin (suojakaasuun pakattu) ja paistaa vain osan lihoista ja laittaa loput jääkaappiin happanemaan moneksi päivää kunnes paistaa :O
tiskailusta olikin jo puhetta, mutta hän saattaa tosiaan syödä tiskaamattomista astioistaan ruokaa. :x lisäksi hän saattaa yön yli pitää pöydällä vaikka jotain kalaruokaa ja sitten saattaa päivällä sitä silti syödä (aamulla kun oven avaa niin kauhee löyhkä tulee :x)

mutta kamalinta on se, että tämä punkero munii kokonaisen TUNNIN pelkässä suihkussa!!! mut kai se niin on että isossa ihmisessä on enemmän pestävää.. :) ja muutenkin kun se on joka asiassa niin SAATANAN HIDAS niin vituttaa... rassailee aknenaamaansakin 0,5-1h vessan peilin edessä. on varmaan niin vitun kaunis kraaterinaama että kelpaa ihailla? :x

mutta kamalinta on se, että tämä punkero munii kokonaisen TUNNIN pelkässä suihkussa!!! mut kai se niin on että isossa ihmisessä on enemmän pestävää.. :) ja muutenkin kun se on joka asiassa niin SAATANAN HIDAS niin vituttaa... rassailee aknenaamaansakin 0,5-1h vessan peilin edessä. on varmaan niin vitun kaunis kraaterinaama että kelpaa ihailla? :x

Kämppiksesi voi olla sottainen ja hidas, mutta et säkään kovin mairittelevalta kuulosta.

Voimia sulle ap!

Mä oon kans erään kantapääkävelijäkämppiksen ex-uhri ja tähän mennessä luulin olevani vaan turhan herkkä sen paukkeen suhteen. Onneks päädyin tänne! Kantapääkävely on ärsyttävintä IKINÄ, *tumpstumpstumps* AAARRGGH! Miten voikaan yhden ihmisen kävelystä lähteä niin jumalaton mekkala?

Mitä toi kantapääkävely tarkottaa? :D Mä en tajuu. Miten sitten kuuluis kävellä, jos ei saa kantapäät osua lattiaan? Vai pitääkö joka askeleella jotenkin varovasti asetella se jalka lattiaan, ettei vain tömähdä liian lujaa? Vai meinaako tää nyt semmosta, että oikein tahallaan tömäyttää sen jalan siihen lattiaan.. Eikö semmosesta nyt tuu kantapäät kipeeks? :D

Kyllä mä oon täysin ap:n ja kohtalotoverin puolella, toi kuulostaa ihan hirveeltä kun täytyy asuu tollasten ihmisten kanssa.. Mä ainakin (varmaan monen mielestä hyvin kypsymättömänä ihmisenä) tekisin sellasia temppuja kostoks mistä se kämppis ärsyyntyis yhtä pahasti ku mä sen sotkuista yms. tavoista.. :D Sit saatais kunnon riita pystyyn kun luonnollisesti molemmat olis v**tuuntuneita toisiinsa ja siinä vois sitten avautua kaikesta itseään häiritsevistä asioista..

No joo, oikeesti toi on tosi lapsellista, tiedän, mutta joihinki ihmisiin toi on tehonnu ihan älyttömän hyvin, ja onpa käyny niinki et vastaavat tapaukset on parantaneet ainakin osan ärsyttävistä tavoistaan..

Heh, eipä ollut omakaan kämppis aikoinaan siistimmästä päästä. Keittiö oli pitkään mielenkiintoisen näköinen, kun hän leipoi jotain. Ihmettelin aina, että miten jonkun taikinan tekeminen voi sotkea KOKO keittiön niin perusteellisesti... :D
Juu, mut silti hän oli mulle tärkee, yksin ois ollu ankeeta.

Olen asunut puoli vuotta yhdessä kaverini kanssa uudessa kolmiossa vuokralla ja täytyy sanoa, että pinna on ollut todella kireällä juuri siivoamisen suhteen. Itse haluaisin pitää paikat edes jotenkin siistinä jotta molemmilla olisi hyvä asua. Voisi tuoda sitä tyttöystävää, kaveria tai muita tuttuja tänne ilman, että tarvitsisi hävetä silmiä päästään. Siksi olenkin ehdottanut, että siivottaisiin edes kerran viikossa (astiat koneeseen, imuroidaan ja pyyhitään tasoilta pölyt). Tämä veisi noin tunnin päivästä mutta kun ei niin ei.

Jokainen kattila on hellalla "likoamassa" vaikka siinä olisi keitetty kanamunia, roskia ei viedä vaan livahdetaan ovesta huomaamatta, kahvin purut ovat aina kahvikoneessa märässä suodatinpusissa siten, että kahvipannu on puolillaan vettä (no likoamisen vuoksi tietenkin..). Lisäksi roskat viedään välillä parvekkeelle, wc:n pyttyyn ei tulisi mieleenkää koskea ja ne huuhdeltavat vessapaperihylsyt vierivät lattialla, koska ei jaksa laittaa niitä vessaan asti. Myös siellä astianpesukoneessa näyttää piileskelevän joku v*tun mörkö kun tuntuu niin vaikeelta täyttää, laittaa päälle tai tyhjentää ellei muuten sano.
Suoraan sanottuna huvittavan näköistä, kun kaveri tulee kotiin ja huomaa että olen siivoamassa. Sitten vaan äkkiä kamat kassiin ja tyttöystävän luokse tai salille postiluukusta huutaen, että tulee vasta myöhään takaisin.

Sinällään tylsä juttu, koska hän on hyvä kaverini eikä mikään ventovieras solu- asukki. Lisäksi, koska maisterivaiheen opinnot, nykyinen työ, uuden työn haku, tyttöystäväni ja harrastukseni vievät jo suuren osan ajastani niin toivoisin, että työssäkäyvä ystäväni voisi osallistua yhteisen asunnon ylläpitämiseen. Itselleni tekisi pahaa katsoa sivusta kun kaverini siivoaisi jälkiäni k*rpä otsassa polvet lattiassa. Jotenkin vain aina omaksunut mentaliteetin, että kaveria ei jätetä.

Lopuksi en voi kuin esittää kysymyksen siitä, että kuinka kauan tällaista pakkiin kusemista jaksaa oikein tuijottaa? Onko tunti viikosta todella liikaa vaadittu vai tyydytänkö mielenrauhan jatkossakin hieromalla ahteriani hänen tyynyynsä?

Olen asunut puoli vuotta yhdessä kaverini kanssa uudessa kolmiossa vuokralla ja täytyy sanoa, että pinna on ollut todella kireällä juuri siivoamisen suhteen. Itse haluaisin pitää paikat edes jotenkin siistinä jotta molemmilla olisi hyvä asua. Voisi tuoda sitä tyttöystävää, kaveria tai muita tuttuja tänne ilman, että tarvitsisi hävetä silmiä päästään. Siksi olenkin ehdottanut, että siivottaisiin edes kerran viikossa (astiat koneeseen, imuroidaan ja pyyhitään tasoilta pölyt). Tämä veisi noin tunnin päivästä mutta kun ei niin ei.

Jokainen kattila on hellalla "likoamassa" vaikka siinä olisi keitetty kanamunia, roskia ei viedä vaan livahdetaan ovesta huomaamatta, kahvin purut ovat aina kahvikoneessa märässä suodatinpusissa siten, että kahvipannu on puolillaan vettä (no likoamisen vuoksi tietenkin..). Lisäksi roskat viedään välillä parvekkeelle, wc:n pyttyyn ei tulisi mieleenkää koskea ja ne huuhdeltavat vessapaperihylsyt vierivät lattialla, koska ei jaksa laittaa niitä vessaan asti. Myös siellä astianpesukoneessa näyttää piileskelevän joku v*tun mörkö kun tuntuu niin vaikeelta täyttää, laittaa päälle tai tyhjentää ellei muuten sano.
Suoraan sanottuna huvittavan näköistä, kun kaveri tulee kotiin ja huomaa että olen siivoamassa. Sitten vaan äkkiä kamat kassiin ja tyttöystävän luokse tai salille postiluukusta huutaen, että tulee vasta myöhään takaisin.

Sinällään tylsä juttu, koska hän on hyvä kaverini eikä mikään ventovieras solu- asukki. Lisäksi, koska maisterivaiheen opinnot, nykyinen työ, uuden työn haku, tyttöystäväni ja harrastukseni vievät jo suuren osan ajastani niin toivoisin, että työssäkäyvä ystäväni voisi osallistua yhteisen asunnon ylläpitämiseen. Itselleni tekisi pahaa katsoa sivusta kun kaverini siivoaisi jälkiäni k*rpä otsassa polvet lattiassa. Jotenkin vain aina omaksunut mentaliteetin, että kaveria ei jätetä.

Lopuksi en voi kuin esittää kysymyksen siitä, että kuinka kauan tällaista pakkiin kusemista jaksaa oikein tuijottaa? Onko tunti viikosta todella liikaa vaadittu vai tyydytänkö mielenrauhan jatkossakin hieromalla ahteriani hänen tyynyynsä?

*repesin* :laugh:

Yhteistyössä