Voi jumaliste!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kun ei vaan jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kun ei vaan jaksa

Vieras
Että menee hermot.
EKaluokkalainen sairastui eilen, kuumetta ja päänsärkyä. Enpä sitten tietenkään tänään laittanut lasta kouluun, kun vielä yölläkin oli kuumeessa. Mutta tänään ei jälkeäkään mistään sairaudesta. Hyvä toisaalta, mutta toisaalta ihan jatkuvaa vinkumista kaikesta. Mun pitäis olla ihan koko ajan sen vieressä ja jutella ja leikkiä ja touhuta ja puuhata. Ja kun en ole, niin se hakee huomion sitten vaikka väkisin. Ja jankuttaa koko ajan että pitäis päästä ulos, miksei saa mennä, haluu. Vaikka mä oon sanonut jo sata kertaa, että sillon kun on kipeenä, ulos ei mennä. Ei ole koskaan menty ennenkään, eikä mennä tänäänkään. Piste.

Mut ei.
Mä en jaksa.
Mä oon ollut tuon lapsen seuraneitinä viimeiset kahdeksan tuntia kohta, ei hetken rauhaa. Ei sekuntiakaan.

Uaaaaaaaah.
*hiuksia repivä hymiö*

Meillä oli perjantaina kolme neljästä kotona... Sen verran lämpöä ettei kouluun voinut mennä, mutta niin terveitä, että jaksoivat nahistella. Koko päivän. Ja seuraavan. Ja sitä seuraavan...

Onneksi tänään aamulla ei ollut enää lämpöä tai pahempia vatsavaivoja. *huokaus*

Mä oon yrittänyt vaikka ja mitä. Pelaa jotain, kato leffaa, lue kirjaa, tee palapeliä, jne jne jne, mutei. Jos mä oon koneella, se tulee tuohon viereen härhyämään ja kinuamaan ja vinkumaan. Jos mä nostan takamukseni tästä ja koitan tehdä jotain hyödyllistä, se alkaa huitomaan lastalla (=leikkii Donatelloa) tai menee sotkemaan tän koneen tai käy mun lompakolle laskemaan rahoja tai ihan mitä vaan, minkä tietää olevan kiellettyä.
Mä oon tänään sanonut varmaan tuhat kertaa "ei", eikä loppua näy :(

Meillä sairastettiin 8vkoa niin, että itse olin siitä 5vkoa kipeä ja joku lapsista koko tuon ajan. Viikko, ja nyt jyllää oksennustauti. Pinna on kuin viulunkieli, ja vaikka tiedän ettei näiltä voi välttyä, niin kohta loppuu ymmärrys.. Toiset pirteenä tappelee ja kinastelee ja marisee, kun yks oksentaa ja pa**oo jokapaikkaa...

Koetetaan yhdessä jaksaa!!

Näinpä. Milhän veti illalla sitten kunnon kuumeet taas vaik päivä oli sitten kuumeetonta aikaa....menikin sitten viikko ettei kouluun ollu asiaa.

Oikeesti?
Mä jo elättelin toivoa, että tää olis ollut tässä ja huomenna oltais voitu palata takas normaali arkeen. Mitä muita oireita tuohon tautiin kuului?
Lapsi itki eilen hirveän kovaa päänsärkyä, oksensikin kerran, sitten tuli kuume. Tänään kurkku kipeä ja peitteinen, vatsa löysällä mutta ei mitään mahakipua.

Näinpä. Milhän veti illalla sitten kunnon kuumeet taas vaik päivä oli sitten kuumeetonta aikaa....menikin sitten viikko ettei kouluun ollu asiaa.

Tämän talven suurimpia tuskia oli jokin ihmeen virustauti, joka pomppi muksusta toiseen ja muutti hieman muotoaan ja tarttui uudestaan... Jos neljä epeliä sairastaa kukin vajaa 2 vkoa, kuka millaisissakin pätkissä, ja tietenkin limittäin ja lomittain, menee siinä kiitettävän paljon aikaa ennen kuin kaikki ovat jälleen koulussa.

Mutta melkein kaikesta selviää! Ja jos ei selviä, ei ole itse sitä todistamassa.

Meillä joskus angiina-kierre perheessä, ja lapsilla siihen liittyi usein kurkkukivun (ja ehkä pienen kuumeen lisäksi) vatsakipua ja päänsärkyä, taisi joku joskus oksentaakin. Ja peitteet taisi olla kurkussa, koska välillä olivat nihkeitä antamaan lähetteitä nielunviljelyyn kun ei ollut peitteitä eikä karmeeta kurkkukipua.

Kun tauti oli kiertänyt koko perheen nelisen kertaa (+ muutaman kerran pari läheistä kaveria/perhettä), leikattiin yhdeltä lapsistamme nielurisat. Siihen loppui.

Mutta voi olla ihan tavis flunssaa tms. mitä nyt kiertää varmaan kaikkina mahdollisina variaatioina.

Yhteistyössä