Voi kamala, olenko mä nyt kamala pirttihirmu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Metis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Metis

Aktiivinen jäsen
18.04.2012
3 096
24
38
Mies on saanut pelata ihan omassa rauhassa tota hemmetin wot peliä about kolme kuukautta, siis ilman että mä olisin juur sanaakaan siitä sanonut. Nyt viimeisen kahden viikon aikana mulla on alkanu menee totaalisesti hermo siihen KOSKA tuo lähtee aamulla töihin, tulee kotiin, syö (jos ehtii), käy suihkussa ja ehkä leikkii 10-15min lasten kanssa ja sitten istuu koneelle eikä persettään siitä ennen nukkumaan menoa nosta.. Multa kysyy mitä ruokaa mutta ei edes nykyään kysy mitä mulle kuuluu.

Alkuunsa sanoin siitä kivasti, sitten vähän kovan kivasti, sitten pikkusen vähemmän kivasti ja nyt viime lauantaina "juhlisti" synttäreitään koneella muutaman olusen juoden ja pelaten (suprise!!) ei siinä mitään, annoin pelata kun kerta synttäritki oli ja kaikkea...
NO miehellä nousee volyymi (ei mitään paljoa mutta makuuhuoneessa on kone ni pieniki meteli riittää kun pelikavereitten kanssa on pakko juoruta) enkä sitten saanut nukuttua käytännössä ollenkaan. Puoli kolmeen asti valvoin ja koitin sitten saada nukuttua ja nukahdinkin ja heräsin ihan kauheeseen naurumetakkaan klo.04.00.
Sitten vaan jossakin napsahti ja mä tiuskin, että mä menen sohvalle ja huomenna pistän sen koneen pil*unpäreiks.

Aamulla mä sit ehkä kaks tuntia nukkuneena nousin lasten kanssa (ihmeen pirteenä kuitenkin) ja tämä yks nousi joskus puolenpäivän aikaa. Mitään ei olla sen sunnuntai aamupäivän jälkeen puhuttu paitsi se, että ilmotin miehelle että se alkaa nyt tästä hetkestä miettimään haluaako olla sen koneensa kanssa vai meidän kanssa ja että aina kun avaa koneen ja pelaa, ni mä en puhu sille yhtään mitään ja nukun sohvalla.

Tiedä sitten pitäiskö tässä kattoa vähän peiliinkin kun en aiemmin ole märissy vaan antanu sen koukuttua tohon peliin ihan rauhassa... Ja kun tietääkseni mä en ole ollut mikään nalkuttava ämmä vaan erittäin ymmärtäväinen sitä kohtaan, että haluaa vähän olla rauhassakin työpäivän päätteeksi mut nyt tulee sellanen fiilis että mä olen kuitenkin tietämättäni tehny jotain mikä saa ton ennemmin istumaan koneella, eikä mun kanssa.

Puuh, mitä mä teen ton kanssa!? Olenko mä ihan kamala nyt sitten kun tuo kerran on kamalan loukkaantunut?
Hermot tässä menee, jos ei olis elukoita hoidettavana ni lähtisin isukille (600km päähän) loimailemaan lasten kanssa ja tuo sais miettiä elämänsä uudelleen... :kieh:

Aiai, kylläpä helpotti purkaa tää vitutus jonnekkin.. Kitoos :)

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26308035:
tee salaa joku vakavampi yhteyshäiriö nettiin.

jaa mutta joutusit itekkin olemaan ilman palstaa. :laugh:

Mulla on erillinen nettitikku että ei vaikuta mulle, jos katkasen sen nettitikun? :whistle:

Muoks. Ja sit liimailen sen kasaan niin että näyttää ehjältä.. "eemmmä tiiä mikä siinä on, kai siellä netti pätkii, vooi voooi" :kieh:

Ihan kuin minun suustani tämä kirjoitus! Meillä oli samantapainen episoodi eilen ja nyt tänään kun tulin töistä ukko sanoi ettei halua olla mun kanssa missään tekemisissä! Siis kun valitin tietokone-addiktiosta!! Voi jumankauta....... Mutta olen kyllä sitä mieltä että kyllä saa ja pitää mielipiteensä suhteessa ilmaista. Tykkäsi se toinen siitä tai ei.

Olen pahoillani, mutta kerroitko nyt todellakin omasta miehestäsi, vai loitko ainoastaan tuollaisen stereotypian ikään kuin keskustelun pohjaksi? On nimittäin todella vaikea uskoa, että tuollaisia on ihan oikeasti olemassa ja että olet vieläpä tuota hommaa katsellut kuukausikaupalla!

Kuulostaa siltä että olette perustaneet perheen teini-ikään jämähtäneiden pikkupoikien, eikä miesten kanssa. Ja eihän tollasta pitäisi katsoa montaa kuukautta tai edes viikkoa... voisi vaan herroilta kysyä että mitäs jos heidän vuoro pyörittää huushollia ja sitten ostatte vaikka sims kolmosen ja pelaatte sitä saman verran kuin herrat on pelanneet omia pelejään. Sittenhän voitte sanoa että pelivuorot on nyt jaettu. Mitään normaalia perhe-elämäähän se ei tietenkään ole, että yks vaihtoehtohan olis mennä johonkin perheterapiaan vähän juttelemaan.

Aika epäreilua jos toinen vaan pelaa koko ajan. Ei perheellisellä ihmisellä yleensä pitäisi olla semmoiseen mahdollisuutta silloin kun lapset ovat pieniä....

koittakaa takoa järkeä ukkojen kalloon, kun ei siellä kerran mitään muuta ole kuin sahanpurua...

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26308055:
Olen pahoillani, mutta kerroitko nyt todellakin omasta miehestäsi, vai loitko ainoastaan tuollaisen stereotypian ikään kuin keskustelun pohjaksi? On nimittäin todella vaikea uskoa, että tuollaisia on ihan oikeasti olemassa ja että olet vieläpä tuota hommaa katsellut kuukausikaupalla!

Siis kun ei tää alkanut tällä systeemillä vaan tunnit lisääntyi pikku hiljaa. Ikävä kyllä puhun ihan omasta miehestä.. Voi kun en puhuisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26308055:

On niitä olemassa ja on olemassa sellaisia pelejäkin jotka on luotu koukuttamaan. Hatun nosto pelin tekijöille.
Ap tarkoititko WoW peliä? Sen vois laukaista vaikkapa Marsiin.:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;26308172:
On niitä olemassa ja on olemassa sellaisia pelejäkin jotka on luotu koukuttamaan. Hatun nosto pelin tekijöille.
Ap tarkoititko WoW peliä? Sen vois laukaista vaikkapa Marsiin.:kieh:

Ei vaan World Of Tanks. Käytännössä yhtä koukuttava... Ainakin siltä tuntuu.

Eikö tossa WoW pelissä ole ihan porukkaa palkattu pelaamaan sitä tai tämmöstä mä olen kuullut. Jossain kiinassa tai jossain..

[QUOTE="povia";26308043]Ihan kuin minun suustani tämä kirjoitus! Meillä oli samantapainen episoodi eilen ja nyt tänään kun tulin töistä ukko sanoi ettei halua olla mun kanssa missään tekemisissä! Siis kun valitin tietokone-addiktiosta!! Voi jumankauta....... Mutta olen kyllä sitä mieltä että kyllä saa ja pitää mielipiteensä suhteessa ilmaista. Tykkäsi se toinen siitä tai ei.[/QUOTE]

Meillä sentään ei ole vielä tollasta sanottu : /

sitä mieltä mäkin olen että saa mielipiteen ilmaista ja ihan molemmin päin. Kertois sit jumalauta mikä mättää että siinä koneella on pakko koko aika pelata...

(hermostuneena tulee kokoajan kolme pistettä joka lauseen väliin... )

En ap usko, että olet tehnyt mitään sen kummempaa väärin. Ko. peli on todella koukuttava (kuten kirjoitit, luokkaa WoW).

Peliriippuvuus on ihan todellinen addiktion muoto ja kirjoittamasi perusteella vaikuttaa siltä, että miehesi on todella addiktoitunut WoT:iin. Ja sen mukaisesti raivoamisella ja vihjailulla et viestiäsi saa läpi, vaan sinun täytyy puhua asiasta miehesi kanssa aivan tikkusuoraan: että miehesi pelaaminen on kaukana normaalista ja se vaarantaa koko perheesi hyvinvoinnin.

Mun mies ei leiki lasten kans edes sitä 10-15min vaan melkein tulee juoksujalkaa töistä koneelle ja istuu siinä noin klo 12 asti yöllä. Herää aamulla noin viideltä et ehtii pelata pelata puoltoista tuntia ennen töihin menoa.

Meillä miehellä on tuo xbox 360...jos pelaamisesta sais rahaa niin oltais miljonäärejä..parhaillaan menee pelikoneen ääressä joku 17h...nyt onneksi on vähentynyt kun on töissä ja tainnut vihdoin mennä jakeluun että oikeesti muksun kanssa lähdetään jos muutosta ei tule..
mulle ei ollu se pelaaminen niin iso juttu ennen ku muksu synty mut nyt..
meillä siis pelaamista jatkunut vuodesta 2009..
ja juu omaa tyhmyyttänihän ton miehen kanssa olen, mutta minkäs sille tunteilleen mahtaa, ja tosiaan onneksi on pelailu vähentynyt. :)

Niin tuttua.ensin oli juuri tuo world of tanks.nyt tuli diablo 3!perse liimattuna istuu koneella ja jos mainitsen asiasta niin hermostuu heti.olemme kokeilleet ns pelittömiä päiviä mutta miehestä näkee heti kuinka tuskainen on kun ei pääse pelaamaan.olen antanut koko asian olla.senkus pelaa..jääpähän kaikesta kivasta paitsi ns oikeassa elämässä.senkun uppoutuu virtuaali maailmaan..

En ap usko, että olet tehnyt mitään sen kummempaa väärin. Ko. peli on todella koukuttava (kuten kirjoitit, luokkaa WoW).

Peliriippuvuus on ihan todellinen addiktion muoto ja kirjoittamasi perusteella vaikuttaa siltä, että miehesi on todella addiktoitunut WoT:iin. Ja sen mukaisesti raivoamisella ja vihjailulla et viestiäsi saa läpi, vaan sinun täytyy puhua asiasta miehesi kanssa aivan tikkusuoraan: että miehesi pelaaminen on kaukana normaalista ja se vaarantaa koko perheesi hyvinvoinnin.

Olen mä kokeillut sitäkin, mutta ei siitä mitään hyötyä ole. Mä en tosin ymmärrä mitä koukuttavaa voi olla siinä että tankeilla pyöritään jotain kenttää ympäri ja ammutaan toisia.. Tai sitten siinä on juuri se ongelma kun en tajua mihin tarttua ja miksi se on niin koukuttavaa.. ota siitä sit selvää.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;26309190:
huomaako teillä jos poistut penskojen kanssa johonkin? vaikka ovelta huikkaat mihin menette? kysyykö kun palaatte missä olitte?...

En ole testannut... Kyllä se yleensä kysyy mihin mennään mutta se siitä.

[QUOTE="mies";26309234]Itse varmaan löhöät soffalla katsellen miljonääri-äitejä. Onko ihme jos miestäsi ei kiinnosta viettää aikaa kanssasi?[/QUOTE]

:laugh: En taida ihan olla niitä ihmisiä. :D

Nuo pelit (netti"roolipelit") kun on sellaisia että jos siinä haluaa olla hyvä ja omata hyvät varusteet, niin niihin uppoaa massiivisesti aikaa. Kyl ne sitten joku vuosi siitä herää ja tajuaa että ei taida olla ihan sen arvosta että joka vuosi menee siihen että aloitat samaa varusteiden keräämisen alusta kun tulee uusi päivitys ja lisää pelattavaa. Se ei lopu koskaan niin kauan kun on maksavia pelaajia.

Se on vain yksilöstä kiinni missä vaiheessa sen tajuaa.

Eipä tuo mies edes huomaa vaikka tukkani värjäisin..on vain tyytyväinen jos saa yksin kotona istua ja pelata.jos pyytää vaikka vaipanvaihtoon ei ota kuuleville korville.joskus saattaa tokaista että kohta nyt on bossi kesken..huooh.mutta kyllä sitten lässytellään ja halitaan ym kun pelit pelattu.jos itse haluan hieman edes huomiota en sitä saa ennenkuin mies on vapaa pelistä.että tämmöstä.monesti olen sanonut että valitse peli tai perhe.silloin on vähentynyt mutta pian se on ollut samaa jatkuvaa näpytystä.mutta ennemmin pelaa kuin juoksee baareissa.tulee halvemmaksi :D

Nuo pelit (netti"roolipelit") kun on sellaisia että jos siinä haluaa olla hyvä ja omata hyvät varusteet, niin niihin uppoaa massiivisesti aikaa. Kyl ne sitten joku vuosi siitä herää ja tajuaa että ei taida olla ihan sen arvosta että joka vuosi menee siihen että aloitat samaa varusteiden keräämisen alusta kun tulee uusi päivitys ja lisää pelattavaa. Se ei lopu koskaan niin kauan kun on maksavia pelaajia.

Se on vain yksilöstä kiinni missä vaiheessa sen tajuaa.

mmm.. toivottavasti ei tajua liian myöhään.. Mietin juuri että kuukausi on ihan maksimi mitä tätä enää jaksaa.. Jos ei tajua niin löytyy niitä parempiakin jostain, ketä kiinnostaa muutkin kun kone.

Eipä tuo mies edes huomaa vaikka tukkani värjäisin..on vain tyytyväinen jos saa yksin kotona istua ja pelata.jos pyytää vaikka vaipanvaihtoon ei ota kuuleville korville.joskus saattaa tokaista että kohta nyt on bossi kesken..huooh.mutta kyllä sitten lässytellään ja halitaan ym kun pelit pelattu.jos itse haluan hieman edes huomiota en sitä saa ennenkuin mies on vapaa pelistä.että tämmöstä.monesti olen sanonut että valitse peli tai perhe.silloin on vähentynyt mutta pian se on ollut samaa jatkuvaa näpytystä.mutta ennemmin pelaa kuin juoksee baareissa.tulee halvemmaksi :D

Meillä mies ostaa jotain kultaa siellä että saa jotain, eli en tiedä.. Tosin tuo ei ole baareissa ollutkaan juuri koskaan. Samaa täälläkin, pelien jälkeen koitetaan tulla kiehnäämään.. Eipähän tartte tulla lähellekään, vituttaa tuommonen.

Yhteistyössä