Voi kamala, olenko mä nyt kamala pirttihirmu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Metis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen saanut WoWiin kulutettua aikanaan kolmisen vuotta elämästäni. Enemmän tai vähemmän. Toisinaan tuli pelattua oikeasti 15-20h per päivä (osan tästä ajasta opiskelin, osan olin sairaslomalla). Toisinaan taas pelasin muutaman tunnin silloin tällöin. Olin tuohon aikaan parisuhteessa miehen kanssa, joka pelasi itsekin eikä kyllä voi sanoa, että olisimme paljon muuta yhdessä tehneetkään. Luojan kiitos lapsia ei siihen suhteeseen tullut.

Kun tapasin nykyisen mieheni, pelasin enää harvoin ja tällöinkin pidin oikeastaan "pelipäiviä" eli mieskin tiesi keksiä itselleen muuta tekemistä siksi ajaksi. Äitiyslomalla ollessani, ennen vauvan syntymää pelasin vielä harvakseltaan. Eihän sen mahan kanssa paljon muuta jaksanutkaan tehdä. Pojan synnyttyä en ole kyllä peliaikaa edes harkinnut ostavani. Oikeastaan siksi, että tiedän etten osaisi pelata "vain vähän" eikä todellakaan ole nykyään aikaa eikä jaksamista siihen kokoaikaiseen pelaamiseen.

Komppaan kyllä muutamaa edellistä vastaajaa siinä, että ihmistä ei oikein voi pakottaa pelaamista lopettamaan, tai edes rajoittamaan. Sen on lähdettävä ihmisestä itsestään ja tosiaan ymmärrettävä, että vaakakupissa on tärkeämpiä asioita. Yksi tuttavani erosi miehestään lapsen ollessa alta vuoden, sillä pelaaminen yksinkertaisesti meni kaiken edelle. Jos olen oikein ymmärtänyt, tämä mies pelaa edelleen eikä tapaa lastaan juuri ollenkaan.

[QUOTE="erkki";26312397]Mitäs itse teet päivisin kun mies on töissä?
Mitkä ovat hyväksyttyjä harrastuksia joita saa harrastaa aikuisena vapaa-ajallaan?[/QUOTE]

Näin juuri. Ärsyttää kun jokaisella on nykypäivänä ns. oma annos, omaa juttua. Vaimo on kotona lasten kanssa ja siinä ohessa käy facebookissa, pelaa niitä pelejä, kaverit käy kahvilla, hän käy kahvilla. Katselee elokuvaa tai sarjaa jne.Tottakai hän siivoaa ja tekee ruokaa, sekä tärkeintä hoitaa lapset.

Itse teen töitä tyrannin alla, missä taukojen pituutta vahditaan ja nettiä tai puhelinta ei voi käyttää. 8h olet eristettynä omasta elämästäsi per päivä. Sitten kotona odottaa lapset, jotka saavat huomiota nukkumaan menoon asti.

Tämän jälkeen olisi aikaa "omille jutuille", mutta ei. Koska vaimo on saanut tehdä omat jutut jo päivällä, niin hän haluaa nyt minun huomioni. Olen sanonut, että katso vaikka sarjaa tai jotain, mutta hän on katsonut ne kaikki jo. En kuulema välitä, koska haluan pelata, surffata tai tavata ystäviä.

Vapaalla taas minun pitäisi kuulema osallistua kotitöihin kun kerran olen paikalla! Hän saa aina tehdä kaikki ja minä en auta. Vaikeata auttaa kun olen töissä yleensä. No jos näihin ei pidä osallistua, niin sitten on sovittu joku kyläily, IKEA tms. Mihin pitää lähteä ajamaan ja viettää siellä rattoissaa "perhe elämää".

Eli tämäkö on lapsi perheen arkea kun äiti on kotona? Mies käy töissä, viihdyttää lapset, tyydyttää vaimon ja menee nukkumaan. Kun hän oli töissä, niin illalla hän keitti kahvit, haistatti pitkät maailmalle ja kävi juorut läpi facebookissa.

Katsokaa itkijät peiliin ja miettikää, joskus omaa napaa pidemmälle. Yli 4+ tuntia päivässä pelaava on varmasti ongelma. Ehkä syy on jossakin muussa kuin pelissä. Enkä todellakaan tarkoita, että ukko ei rakasta tai välitä. Ehkä vaimo ei välitä tai arvosta.

Itse siis tosiaan pelaan ja tämä sama keskustelu on käyty monta kertaa.
Nyt kun 3. lapsi tulee maailmaan (juu, minä tyydytin hänet), niin hän menee töihin sen 9kk. jälkeen, minä jään kotiin ja pääsen huonosta työstä irti kivuttomasti.

Aivan varmasti vedän samaa linjaa. Hän ei mene facebookkii kuin ½ tunniksi kerrallaan tai saa kaksi vaihtoehtoa... no ei vaiskaan. Kiusaan aluksi ja annan maistaa omaa lääkettä. Sitten tulevaisuudessa asioita ymmärretään paremmin.

Hoidan kodin kaikki hommat (ne "miesten" jututkin) ja lapset miehen ollessa töissä ja vielä sen jälkeenkin kun tulee kotiin.
Olen kyllä koneellakin mutta en ole mieheltäkään kokonaan pelaamista kieltämässä niinkuin jo aiemmin sanoin, harrastuksia saa ja pitää olla mutta ei siihen voi mennä keskimääräisesti kuutta tuntia päivässä. Ei mulla ainakaan mene.

Näin juuri. Ärsyttää kun jokaisella on nykypäivänä ns. oma annos, omaa juttua. Vaimo on kotona lasten kanssa ja siinä ohessa käy facebookissa, pelaa niitä pelejä, kaverit käy kahvilla, hän käy kahvilla. Katselee elokuvaa tai sarjaa jne.Tottakai hän siivoaa ja tekee ruokaa, sekä tärkeintä hoitaa lapset.

Itse teen töitä tyrannin alla, missä taukojen pituutta vahditaan ja nettiä tai puhelinta ei voi käyttää. 8h olet eristettynä omasta elämästäsi per päivä. Sitten kotona odottaa lapset, jotka saavat huomiota nukkumaan menoon asti.

Tämän jälkeen olisi aikaa "omille jutuille", mutta ei. Koska vaimo on saanut tehdä omat jutut jo päivällä, niin hän haluaa nyt minun huomioni. Olen sanonut, että katso vaikka sarjaa tai jotain, mutta hän on katsonut ne kaikki jo. En kuulema välitä, koska haluan pelata, surffata tai tavata ystäviä.

Vapaalla taas minun pitäisi kuulema osallistua kotitöihin kun kerran olen paikalla! Hän saa aina tehdä kaikki ja minä en auta. Vaikeata auttaa kun olen töissä yleensä. No jos näihin ei pidä osallistua, niin sitten on sovittu joku kyläily, IKEA tms. Mihin pitää lähteä ajamaan ja viettää siellä rattoissaa "perhe elämää".

Eli tämäkö on lapsi perheen arkea kun äiti on kotona? Mies käy töissä, viihdyttää lapset, tyydyttää vaimon ja menee nukkumaan. Kun hän oli töissä, niin illalla hän keitti kahvit, haistatti pitkät maailmalle ja kävi juorut läpi facebookissa.

Katsokaa itkijät peiliin ja miettikää, joskus omaa napaa pidemmälle. Yli 4+ tuntia päivässä pelaava on varmasti ongelma. Ehkä syy on jossakin muussa kuin pelissä. Enkä todellakaan tarkoita, että ukko ei rakasta tai välitä. Ehkä vaimo ei välitä tai arvosta.

Itse siis tosiaan pelaan ja tämä sama keskustelu on käyty monta kertaa.
Nyt kun 3. lapsi tulee maailmaan (juu, minä tyydytin hänet), niin hän menee töihin sen 9kk. jälkeen, minä jään kotiin ja pääsen huonosta työstä irti kivuttomasti.

Aivan varmasti vedän samaa linjaa. Hän ei mene facebookkii kuin ½ tunniksi kerrallaan tai saa kaksi vaihtoehtoa... no ei vaiskaan. Kiusaan aluksi ja annan maistaa omaa lääkettä. Sitten tulevaisuudessa asioita ymmärretään paremmin.

Tässäpä tulikin totuus monen palstamamman motkotuksesta. Eivät vaan tajua että kyllä se mieskin kaipaa jotain omaa.

No niin, te herneet neniinne vetäneet miehet. Lukekaapa aloitus uudelleen ja huolella, niin ymmärrätte, että ap ei motkota tässä mistään päivittäisesti 1-2 tunnin pelaamisesta, vaan kyse on aivan muusta. :) Eli turhaan auotte päätänne.

Yhteistyössä