Voi kamala, olenko mä nyt kamala pirttihirmu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Metis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä mies ostaa jotain kultaa siellä että saa jotain, eli en tiedä.. Tosin tuo ei ole baareissa ollutkaan juuri koskaan. Samaa täälläkin, pelien jälkeen koitetaan tulla kiehnäämään.. Eipähän tartte tulla lähellekään, vituttaa tuommonen.

Kutsu joku toinen mies kiehnäämään aina kun ukkosi pelaa. Luulisi harrastuksen loppuvan. Minun yhteystiedot saa tarvittaessa privaviestillä.

mmm.. toivottavasti ei tajua liian myöhään.. Mietin juuri että kuukausi on ihan maksimi mitä tätä enää jaksaa.. Jos ei tajua niin löytyy niitä parempiakin jostain, ketä kiinnostaa muutkin kun kone.

Löytyyhän niitä miehiä, monia kiinnosta tietokoneet ollenkaan. En kyllä osaa lohduttaa asian suhteen silleen kovinkaan koska se on vaan fakta että joko se tajuaa tai ei tajua, se että yrittää "kiristää" tai uhkailla jollain, ei kumminkaan muuta sitä äijän halua pelata, vaan se että se viisastuu ja tajuaa sen että järjettömät määrät aikaa tommoiseen on ajanhukkaa, sen kivan voi saada vähemmälläkin pelistä kun ymmärtää jonkun tolkun. Ei ikuisesti voi vaan olla kuin sinkkuteini joka on kytkenyt itsensä koneeseen ja havahtuu vaan kun mutsi huutaa syömään tai joutuu lähtemään kouluun... Tai voihan sitä olla mutta sitten pitäisi myöntää se puolisolle että tätä minä olen ja sinun pitää tehdä päätöksesi sillä perusteella.

Tiedä kuule vaikka sinun mies ja minun mies ovat pelituttuja...kysyin äsken että joko ruetaan katsomaan elokuvaa niin aluksi ei kuullut kun kysyin.no kysyin uudelleen sanoi"kehtaatko rakas keittää kahvit" ??!!?? No täytyyhän sitä kofeiinia tankata että jaksaa näpyttää.ja tuon elokuvan voin kyl unohtaa.

Löytyyhän niitä miehiä, monia kiinnosta tietokoneet ollenkaan. En kyllä osaa lohduttaa asian suhteen silleen kovinkaan koska se on vaan fakta että joko se tajuaa tai ei tajua, se että yrittää "kiristää" tai uhkailla jollain, ei kumminkaan muuta sitä äijän halua pelata, vaan se että se viisastuu ja tajuaa sen että järjettömät määrät aikaa tommoiseen on ajanhukkaa, sen kivan voi saada vähemmälläkin pelistä kun ymmärtää jonkun tolkun. Ei ikuisesti voi vaan olla kuin sinkkuteini joka on kytkenyt itsensä koneeseen ja havahtuu vaan kun mutsi huutaa syömään tai joutuu lähtemään kouluun... Tai voihan sitä olla mutta sitten pitäisi myöntää se puolisolle että tätä minä olen ja sinun pitää tehdä päätöksesi sillä perusteella.

Se siinä onkin kun ei tämä yksilö ole mikään "sinkkuteini" pitää huolen todella monesta asiasta ja sillä on järki muuten päässä ja älykäskin on. Mutta mä en ymmärrä mikä tossa pelissä/koneessa on niin kiehtovaa että sinne on joka päivä työpäivän päätteeks päästävä ja odottaa mun ymmärtävän sen täysin.. Ei vaan mene mun päähän vaikka mitä tekis : /

Vakavasta asiasta ei sopisi vitsailla, mutta

20120521.jpg

:hug:

Meillä siirryttiin Wotista Diabloon viime viikolla. :headwall:

Ei maar, meillä ukko ei ihan mahdottomia määriä pelaa. Hän halusi ihan itse siirtää koneensa olohuoneeseen -> taapero on koko ajan siinä kiehnäämässä. Muuten tilanne kyllä voisi olla toinen.

Tiedä kuule vaikka sinun mies ja minun mies ovat pelituttuja...kysyin äsken että joko ruetaan katsomaan elokuvaa niin aluksi ei kuullut kun kysyin.no kysyin uudelleen sanoi"kehtaatko rakas keittää kahvit" ??!!?? No täytyyhän sitä kofeiinia tankata että jaksaa näpyttää.ja tuon elokuvan voin kyl unohtaa.

Tämä taas häätää mut pois jos on "kierros" kesken.. Eikä edes rassu tiedä mitä suhteelleen tekee, tai sitten tietää ja sehän ei ole hyvä asia.

Se siinä onkin kun ei tämä yksilö ole mikään "sinkkuteini" pitää huolen todella monesta asiasta ja sillä on järki muuten päässä ja älykäskin on. Mutta mä en ymmärrä mikä tossa pelissä/koneessa on niin kiehtovaa että sinne on joka päivä työpäivän päätteeks päästävä ja odottaa mun ymmärtävän sen täysin.. Ei vaan mene mun päähän vaikka mitä tekis : /

No eihän se sitten ole täysin hukattu vielä. Yritä keskustella, mielummin rauhallisesti hammasta sitten vaikka purren :) Kompromissejä tuohonkin varmasti voi saada jos on itsekkin valmis niihin. Harrastuksia kun kumminkin pitää ihmisellä olla joilla saa nollattua arkea.

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26309354:
:hug:

Meillä siirryttiin Wotista Diabloon viime viikolla. :headwall:

Ei maar, meillä ukko ei ihan mahdottomia määriä pelaa. Hän halusi ihan itse siirtää koneensa olohuoneeseen -> taapero on koko ajan siinä kiehnäämässä. Muuten tilanne kyllä voisi olla toinen.

Meilla taapero jyrää isin tietokonepöydälle istumaan ja hakkaa näppistä, ihana otus :D jos keskittyy joskus liian kovasti johonkin niin karjastaan isille että se ymmärtää nostaa syliin :D

Ymmärrän tuon, meillä mies hankki just Diablo 3:n ja ei se varmaan muuta tekis ku pelais jos sen antais vaan olla..
Tosin itekin viimeks tänään jumitin kans siihen pelille niin etten tajunnut ajankulusta mitään(itelläni on muutenkin ongelmia ajankulun kans). Myöhästyttiin sit yhestä paikasta ja vattuunnuin niin että poistin hahmoni sieltä pelistä.
Tajuan tosin silti mitä ympärillä tapahtuu, lapset huutaa (kumma kyllä, yleensä aina äitiä vaikka isäkin olis paikalla) ja siitä joutuu käymään millon missäkin.

mun jakeluun vaan ei meinaa mennä, et aikuset perheelliset äijät pelaa, ku teini-ikäset... muutaman kaverin miehet on kans niin koukussa peleihin, ja vaimot ihan väsyneitä siihen. Meillä ei ukkoa onneks pelit kiinnosta ollenkaan.

Hankala tilanne teillä, pistä miehes koville. Ite varmasti antaisin vaihtoehdot, peli tai perhe. Jos ei siihen vastata osaisi tai muutosta pelaamiseen tulisi, alkaisin etsiä uutta kämppää tai ainaki miehelle näyttäisin, että tosissaan olen asuntoa etsimässä, jos se tehois.. voimia Ap.

[QUOTE="julie";26309436]mun jakeluun vaan ei meinaa mennä, et aikuset perheelliset äijät pelaa, ku teini-ikäset... muutaman kaverin miehet on kans niin koukussa peleihin, ja vaimot ihan väsyneitä siihen. Meillä ei ukkoa onneks pelit kiinnosta ollenkaan.

Hankala tilanne teillä, pistä miehes koville. Ite varmasti antaisin vaihtoehdot, peli tai perhe. Jos ei siihen vastata osaisi tai muutosta pelaamiseen tulisi, alkaisin etsiä uutta kämppää tai ainaki miehelle näyttäisin, että tosissaan olen asuntoa etsimässä, jos se tehois.. voimia Ap.[/QUOTE]

Itse pelaamisessa ei ole ikään katsomatta mitään vikaa, itsekurissa ja muiden huomioonottamisessa sen sijaan huomauttamisen varaa löytyy monesta.

Sama se loppujen lopuksi mikä on se harrastus mikä vie ihmisen mennessään, mikään ole hyvä liiallisissa määrin.

Ihanaa, täältä löytyy muitakin WoT-leskiä :D Meillä pelaaminen ei kyllä herätä kovin suuresti negatiivisia tunteita, itsekin kun kyseiseen syntiin välillä hairahdun.. Toki välillä pitää vähän antaa palautetta kun päivän yhteenlaskettu ammuskelu aika ylittää 8n tunnin maagisen rajan :p

Terveisiä vaan sinne Pop-ketjuun mussukat :D

Säätäkää niille pelihulluille miehillenne sallittu peliaika munakellolla pienissä pätkissä niinkuin lapsillekin tehdään ilmoittamaan milloin on toisen vuoro pelata :)

[QUOTE="vieras";26309565]Säätäkää niille pelihulluille miehillenne sallittu peliaika munakellolla pienissä pätkissä niinkuin lapsillekin tehdään ilmoittamaan milloin on toisen vuoro pelata :)[/QUOTE]

Holhoamalla saa kyllä nopeasti suhteen loppumaan, sen kai voi tehdä sitten suoraan ilman munakelloja jos sitä haluaa.

Mä kävin äsken sen kanssa siitä puhumassa ja minä herkkäperseinen käytännössä parkuen sille jo selitin, miten pilaa koko parisuhteen ja perheensä noin ja ilmoitin lähteväni jos ei meno muutu. Tämä lupas vähentää pelaamistaan ja antaa aikaa lapsille... Saapa nähä mitä siitäkin tulee, mutta mä taas jäin jotenkin ohi... Sanoi mulle että tule sänkyyn nukkumaan jo selkäs takia (mulla lukkiutuu välillä koko selkä ei voi liikkua) mutta jostain syystä en halua olla edes samassa huoneessa koko ihmisen kanssa.

Hormoonit ja pms varmaan vaikuttaa asiaan, mutta vaikeeta se on tommosta uskoa mikä on jo täysin sen koukussa. Tekis mieli iteki koittaa pelata tota mutta pelkään jo itsekin jääväni koukkuun tommoseen, joten parempi kun en edes alota.

Ja kun sanoin että oot riippuvainen, tämä totee olevansa, mä sanon että kannattaisko pistää kone sitten kokonaan kiinni hetkeksi mutta ei häntä kuulemma kiinnosta.

[QUOTE="julie";26309436]mun jakeluun vaan ei meinaa mennä, et aikuset perheelliset äijät pelaa, ku teini-ikäset... muutaman kaverin miehet on kans niin koukussa peleihin, ja vaimot ihan väsyneitä siihen. Meillä ei ukkoa onneks pelit kiinnosta ollenkaan.

Hankala tilanne teillä, pistä miehes koville. Ite varmasti antaisin vaihtoehdot, peli tai perhe. Jos ei siihen vastata osaisi tai muutosta pelaamiseen tulisi, alkaisin etsiä uutta kämppää tai ainaki miehelle näyttäisin, että tosissaan olen asuntoa etsimässä, jos se tehois.. voimia Ap.[/QUOTE]Ei jumalauta joidenkin naisten ajatusmaailmaa ja kontrollinhimoa. Mies voi hoitaa työnsä, pitää huolta perheestään, olla uskollinen, raitis mutta jos erehtyy naisen mielestä pelaamaan liikaa niin nainen on valmis rikkomaan perheen ja kodin. Sekin olisi varmaan hyväksyttävämpää että mies istuisi sohvalla, katselisi apaattisena tyhjyyteen ja tarvittaessa huomioisi puolisonsa puheripulin päännnyökäytyksin ja äännähdyksin mutta monet ämmät ottavat jonain käsittämättömänä loukkauksena sen kun miehen huomio keskittyy muualle.

Hauska muuten tämä perinteinen palstaämmän voimauho: "annan äijälle kaksi vaihtoehtoa". Ei ole yhtään mikään ihme miksi puolet liitoista päättyy eroon jos ajattelu on tuolla tasolla.

Millä nimimerkillä miehesi pelaa? Voin suht varmasti isomman voittoprosentin tuoman auktoriteetin voimin pitää miehelle pienen puhuttelun, ehkä sitten tajuaisi pelaavansa liikaa.

Millä nimimerkillä miehesi pelaa? Voin suht varmasti isomman voittoprosentin tuoman auktoriteetin voimin pitää miehelle pienen puhuttelun, ehkä sitten tajuaisi pelaavansa liikaa.

No en mä niin paljoa viitsi paljastaa. Tänään tuli halaamaan ja pyytämään eilistä anteeksi ja lupas ja vannoi ettei pelaa enää niin paljoa. Ja kuulemma pitää puhua siitä pelaamisesta illalla.

Katotaan nyt... voihan se vähäks aikaa rauhoittuakin mutta pelkään vaan että se lähtee pian uudelleen käsistä jos nyt saakin sen kasaan.

Meillä vaimo on reissuhommissa ja sen vähän kun on kotona, feisbuukkaa minkä ehtii kun on siellä chat ja miljoona kaveria. Sitten jos siitä jotain kuittaa niin vaimo erittäin äkäisenä väittää minun rajoittavan hänen sosiaalista elämäänsä ja että mikä nyt muka niin tärkeää on.

Ei tosin haittaa minua. Itsekin olen tuon Wotin löytänyt ja pari-kolme tuntia menee päivässä mukavasti. Tosin jonkun pitää pestä pyykit ja astiat ja se vie minuta aika paljon aikaa päivässä kans, mutta akka sentään tekee ruuan kun on kotona.

Minua kiinnosti jossain elämäni vaiheessa pelaaminen kovastikin, mutta vaimon jatkuva pahanilkinen kuittalu peleistä sai minut lopettamaan tahtomattani pelaamisen. Parempi henkinen rauha kuin jatkuva motkotus.

Tosin alkoi olla aika tylsää kun naisen takia luovuin harrastuksesta ja pihahommista se lähti: aina oliut tai pari kun teki perheen eteen hyödyllisiä asioita ja oli tarpeellinen. Vaimo oli tyytyväinen eikä motkottanut. Nyt olen sikäli täyspäiväinen alkoholisti, että joka päivä pitää se 6-9 kaljaa saada kiskottua... nyt jaksaa olla rentona sohvallakin perheen kesken, yhtään ei jaksa pelata. Pelaaminen kuitenkin on aivoja ja aktiivisuutta vaativaa toimintaa ja pikkupäissään se telkkari ja sohva sekä salkkarit on niin paljon helpompaa. Alkoholitoleranssikin on kasvanut niin suureksi että pystyy olemaan selvän oloinen 6 kaljan jälkeen.

Vaimo on onnellinen siitäkin että pelaamisen jätettyäni olen muuttunut, parempi ja seurallisempi mies. No daa, jos on kaljaa koneessa ja kyllähän sitä seurallisuutta löytyy. Tietäispä vaan.

Kyllä mies saisi harrastuksena tuota peliä pelata, ei se mua haittais mutta kun toi peli menee perhe-elämän edelle ja mies on kuin perhettä ei oliskaan. Tai siltä se tuntuu. Ja kun niitä tunteja on niin monta, ei vain kahta tai kolmea. Näytin tätä ketjua miehelle ja pyysin ihan tosissaan miettimään asioita.

Meillä mies pelas WoWia, mut pelaaminen loppui täysin, kun sen ranteet meni siitä rämpyttämisestä paskaksi :laugh: vaihtoi pelaamisen treenaamiseen ja nyt meillä onkin kiva yhteinen harrastus. Mutta kyllä meillä taisteltiin ton miehen pelaamisen kanssa pari vuotta, se oli aika masentavaa aikaa. Nettikaapeli hävisi kummallisesti, välillä tietokoneen virtajohto, hiiri tai näppis. Kerran mä lähdin jopa esikoisen kanssa pois viikoksi- sen jälkeen oli puolivuotta pelaamatta, kunnes aloitti taas.

Yhteistyössä