Voi kettu että mulla meinas palaa tänään miehen siskoon käämit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kauhee anoppi jos paskaa lapselle syöttää. Kannattasko ilmottaa jonnekkin lastensuojeluun tai jotain? Ja minkähän takia se mieskin vaan nauro!?? (vittu mikä äijäki viel...)

:D
sä taidat olla aika herkällä tuulella?

Sitäkin ehkä. Mutta alkaa vaan oikeesti kyllästyttää, kun noitten kahden ihmisen kanssa on aina samanlaisia juttuja. Nuo siis vaan muutama esimerkki. Aina niiltä tulee jotain vastaavia.
Ja ei, en tarkota, että mun lapsi ois jotenkin eriarvoinen ku muut, ihan yhtälailla mä sanon tota välillä kakraksi, kun muitakin, jne.
Ja mun miehelle ne ei todella oo ollenkaan tollasia. Mun miehessähän siis ei oo vikaa, vaikka samallailla toimitaan molemmat, ja ihan molempien päätöksestä, ei todellakaan yksin mun. Mutta mä se tässä silti oon se paska.

[QUOTE="vieras";22098270]Kerroppa sitten ihan itse mikä siinä nukkumisessa sitten on ongelma, jos ongelma ei ole se että nukkuu tarpeeksi vuorokaudessa vaikka vähän myöhempään menisikin nukkumaan?[/QUOTE]

Jaa kuule, se kun tiedettäisiin. Ei, kyse ei ole siitä, että nukkuisi paljon. Nukkuu yössä n. 10h, päiväunia 30min-2h päivästä riippuen, nukkuu siis ihan sen verran, kun itse haluaa nukkua, ja nukkumaan laitetaan, kun on väsynyt.

Oikeesti, teen kaikkienko mielestä jotkut helvetin suolaset suolakeksit on ihan ok antaa noin pienelle?? Ok, mä oon tosi tiukkis. Heittäkää vaan paskaa niskaan, mä oon paska äiti, kun en anna niitä lapselleni.

Et sä niiden mielestä oo mikään paska! Sä vaan otat liian herkästi nokkiisi! Ihan totta!

Jotkut ihmiset ovat kärkkäitä antamaan neuvoja. Joskus ne on sellaista joita kannattaa kuunnella joskus ei. Lapsen täti ja isoäiti varmasti tykkäävät lapsesta eivätkä ilkeyttään toimi noin. Mietis nyt itsekin...

[QUOTE="pypylleröinen";22098296]Oikeesti, teen kaikkienko mielestä jotkut helvetin suolaset suolakeksit on ihan ok antaa noin pienelle?? Ok, mä oon tosi tiukkis. Heittäkää vaan paskaa niskaan, mä oon paska äiti, kun en anna niitä lapselleni.[/QUOTE]

Oikeasti - mitä se nyt haittaa jos maistaa sai? Totta on että vanhempien päätöksiä noissa asioissa pitäisi noudattaa. Suolakeksi ei kuitenkaan sitä pahinta p*aa ole. 1vuotias saa syödä ihan sitä samaa ruokaa kuin muutkin. Söitkö itse keksejä ;) :saint:?

Minusta 1-2 suolakeksiä satunnaisesti ei ole paha asia 1 v lapselle.

Kun ei niitä joka päivä syödä, vaan korkeintaan kerran kuussa, tms (ainakin meillä oli niin).

Et ole paska äiti, kukaan sulle tuskin on sellaista sanonutkaan. Mutta otat ehkä liian herkästi nokkiisi, äksyilet, ja esität marttyyriä - ainakin näin virtuaalisesti, sitä en tiedä toimitko samoin oikeassa elämässä.

Et sä niiden mielestä oo mikään paska! Sä vaan otat liian herkästi nokkiisi! Ihan totta!

Jotkut ihmiset ovat kärkkäitä antamaan neuvoja. Joskus ne on sellaista joita kannattaa kuunnella joskus ei. Lapsen täti ja isoäiti varmasti tykkäävät lapsesta eivätkä ilkeyttään toimi noin. Mietis nyt itsekin...

Peesi. Ja :hug: ap:lle. Mä oikeesti ymmärrän sua. Meilläkin oltiin tarkkoja enkä tykännyt siitä, kun vauvalle yritettiin tuputtaa ja salaa syöttää sitä sun tätä. Ja ilmeisesti miehen sisko on sinua melkoisesti vanhempi, toinen anoppi tavallaan. Ymmärrän tunteen, jos niitä neuvoja tulee jatkuvalla syötöllä. Meillä on välillä sama asia miehen siskon kanssa. Lähes äidillisesti paapoo veljeään ja ojentaa minua.

Mutta hei. Ei sitä kannata ottaa niin vakavasti ;) Yritä tosiaan relata hiukan. On hyvä juttu, ettette itse vielä syötä lapselle tarpeettomia herkkuja. Jos se kylässä silloin tällöin saa palan jotain luvatonta, ei se kaada maailmaa. Se on kuitenkin jo 1-vuotias eli suositustenkin mukaan suolaakin saa jo antaa.

Joo, mä tiedän ja uskon kyllä, etteivät tee tota ilkeyttään. Mutta mua nyt vaan ihan oikeesti ärsyttää toi niiten touhu ihan suunnattomasti. Muutenkin koittavat meen elämään puuttua tollasilla ihmeellisillä pikkujutuilla, ja niitten pitäis esimerkiks tietää ihan kaikki asiat meen elämästä, jne.
Ja kun kerran tietävät, että mä en haluu antaa tolle lapselle hirveesti mitään tollasia vielä, niin miks niitä pitää joka kerta tyrkyyttä, tai syöttää salaa? Ihan oikeesti, mun mielestä myös heidän osaltaan lapsellista.

Joo, ehkä mä oon sitten paska äiti ja tosi niuho, jne. jos nuo asiat nyt sitten musta sellasen tekee, mutta voi voi. Mä oon mä, ja näin eletään meillä, ihan mun mieheni ja mun päätöksestä, ei anopin tai muitten sukulaisten.

Me on mun miehen kanssa puhuttu jo monta vuotta sitten, että kun meille joskus tulee lapsia, ne saa tollasia herkkuja vasta siinä vaiheessa, kun itse osaavat sellasia pyytää ja niitä tahtovat. Ja näin mennään.
Kyllä tuo on saanut maistaa ihan kaikkea, mitä mekin syödään, ja on saanut maistaa myös epäterveellisiä ruokia.
Mutta se, että niitä pitää sukulaista tyrkyttää salaa tolle, ni siitä mä en tykkää. Tai se, että tuo lapsi ei saa syödä niin kun on tottunut ja niin kuin suostuu syömään, vaan pitää syödä lusikalla niinkun anoppi tahtoo.

Jep, munkin mielestä noit kommentteja ei tarvi ottaa niin vakavasti. Eihän ne tarkoita loppujen lopuksi juuri mitään.. varsinkaan negatiivista. Toihan on tavallaan keskustelua, ajatusten vaihtoa. Ootte vain joistain asioista eri mieltä. Kyl määkin äitini, anoppini, kälyjen ja mummunkin kans aina paaplaan lapsista ja muista arkisista asioista, josku vähän leikillisesti väitellään. Mut ei se oo vakavaa :D Hyvä vaan kun on keskusteluseuraa ja ihmisiä joita kiinnostaa. Jos ei kiinnostais niin eiköhän ne vaihtais pian jutun aihetta tai vaan hymähtäis ongelmille tai kuulumisille. Ehkä musta vain on tullut niin vanha, etten paljon jaksa välittää muiden höpötyksistä, annan mennä korvien ohi jos musta tuntuu, et toi nyt on tommosta mummeleiden jorinaa.

Oikeasti - mitä se nyt haittaa jos maistaa sai? Totta on että vanhempien päätöksiä noissa asioissa pitäisi noudattaa. Suolakeksi ei kuitenkaan sitä pahinta p*aa ole. 1vuotias saa syödä ihan sitä samaa ruokaa kuin muutkin. Söitkö itse keksejä ;) :saint:?

Eihän se haittaakkaan, että saa maistaa, annanhan mäki sen maistaa, mutta niinku jo tossa aikasemmin kirjotin, ni minkä ihmeen takia sukulaisten pitää tyrkyttää ja painostaa ja syöttää salaa?
Ja joo, oon varmaan saanutki saman ikäsenä keksiä.

[QUOTE="vieras";22098310]Peesi. Ja :hug: ap:lle. Mä oikeesti ymmärrän sua. Meilläkin oltiin tarkkoja enkä tykännyt siitä, kun vauvalle yritettiin tuputtaa ja salaa syöttää sitä sun tätä. Ja ilmeisesti miehen sisko on sinua melkoisesti vanhempi, toinen anoppi tavallaan. Ymmärrän tunteen, jos niitä neuvoja tulee jatkuvalla syötöllä. Meillä on välillä sama asia miehen siskon kanssa. Lähes äidillisesti paapoo veljeään ja ojentaa minua.

Mutta hei. Ei sitä kannata ottaa niin vakavasti ;) Yritä tosiaan relata hiukan. On hyvä juttu, ettette itse vielä syötä lapselle tarpeettomia herkkuja. Jos se kylässä silloin tällöin saa palan jotain luvatonta, ei se kaada maailmaa. Se on kuitenkin jo 1-vuotias eli suositustenkin mukaan suolaakin saa jo antaa.[/QUOTE]

Joo, mä oon tähän asti saanut sinniteltyä, ja antanut mennä ohi nuo jutut. Mutta nyt vaan tuli mitta täyteen tota ainaista samaa noilta sukulaisilta.
Tuo miehen sisko on vähän reilu 10v mua vanhempi.

Tavallaan mä ymmärrän sua mutta tavallaan kuitenkaan en. Mun mielestä ylireagoit ja pahasti, mutta toisaalta suutuin itsekkin isälleni kun tyrkytti esikoiselleni jatkuvasti suklaata kun lapsi oli 8kk ja ei uskonut kun kielsin.

Ja jälleen kerran tulee mieleen, ettei haittaa, vaikka pojastani tulisikin homo :D

Mutta joo... kyllä mä ymmärrän, että sua harmittaa. Mäkin sain aikoinaan vaikka mitä neuvoja omalta äidiltäni, mutta annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Uskalsin myös antaa lapseni mummille hoitoon, vaikka tiesin, että herkkujahan lapset siellä saa. Ja elossa on edelleen kumpikin lapsi. Mutta meillä oli kyllä äitini kanssa ihan reilu peli: jos mummi ei saa hoitaa lasta omalla tavallaan, voin hoitaa lapseni ihan itse.

[QUOTE="pypylleröinen";22098315]

Joo, ehkä mä oon sitten paska äiti ja tosi niuho, jne. jos nuo asiat nyt sitten musta sellasen tekee, mutta voi voi. Mä oon mä, ja näin eletään meillä, ihan mun mieheni ja mun päätöksestä, ei anopin tai muitten sukulaisten.

.[/QUOTE]

huomaatko itse miten käännät asiat ihan nurinpäin? ;) Kuka sua täällä p*ksi äidiksi kutsui? Ootko nyt vaan vähän epävarma kaikesta mitä sulle sanotaan tai kehotetaan?

P*ska äiti et ole mutta pipo löysemmälle - ei lasten kasvatus ja sukulaisten kanssa erimieltä oleminen oo niin vakavaa. Jos ihan oikeasti ärsyttää noin kovasti kannattaa jättää vierailutkin sikseen. Tee nyt kuitenkin selväksi tuo asia ettei lapselle saa herkkuja syöttää jos ette niin halua tehtävän. Kai miehesikin voi asiasta mainita jos sinua ei uskota? Tuo lapselle lässytys sallittakoon isoäidille, eikä tuo lusikalla syöttäminenkään ole millään tavalla lapselle vahingollista. Ja hyvä se on lapsi siihen lusikkaankin joskus totuttaa! ;)

Tuli muuten mieleen yksi juttu ajalta, kun oma lapsi aloitti hoidossa päiväkodissa. Oli silloin juuri 3v. täyttänyt ja meni vielä pienten puolelle. No, päiväkodissahan on tarkkaan mietitty lasten kaikki ruuat, että ovat mahdollisimman monipuolisia ja terveellisiä. Siksi olinkin aika järkyttynyt, kun eräänä päivänä kuulin lapsen aamupalalla maistaneen TEETÄ!

Eka reaktio oli, että ei kai. Kas kun ei kahvia. Ja auta armias, jos tuon olisi tehnyt joku sukulainen eikä niin "virallinen" taho kuin päiväkoti :laugh: Kummastelin sitä kovin, mutta kun hoitoura oli alussa, en kovin kehdannut haukkumaan ruveta.

huomaatko itse miten käännät asiat ihan nurinpäin? ;) Kuka sua täällä p*ksi äidiksi kutsui? Ootko nyt vaan vähän epävarma kaikesta mitä sulle sanotaan tai kehotetaan?

P*ska äiti et ole mutta pipo löysemmälle - ei lasten kasvatus ja sukulaisten kanssa erimieltä oleminen oo niin vakavaa. Jos ihan oikeasti ärsyttää noin kovasti kannattaa jättää vierailutkin sikseen. Tee nyt kuitenkin selväksi tuo asia ettei lapselle saa herkkuja syöttää jos ette niin halua tehtävän. Kai miehesikin voi asiasta mainita jos sinua ei uskota? Tuo lapselle lässytys sallittakoon isoäidille, eikä tuo lusikalla syöttäminenkään ole millään tavalla lapselle vahingollista. Ja hyvä se on lapsi siihen lusikkaankin joskus totuttaa! ;)

Ei kukaan sanokaan paskaksi äidiksi, enkä mä niin oikeesti väitä itekään. Mutta tuli ihan sellanen tunne, kun kaikki oli mua vastaan täällä :P
Se, että nää kaks ihmistä on täysin erilaisia toiselle vastaavasti sukua olevalle ihmiselle, jolla myös esikoinen. Ja aikalailla samalla tavalla se asiat hoitaa kun mekin. Mutta ei sille kukaan mee sanomaan, että älä nyt syötä lastas haarukalla, tai tunge sille suuhun jotain mitä äiti ei anna lupaa... Ja on vielä mua nuorempi äiti tää toinen.

Ja joo, mies sanoo kyllä kanssa, että ei tarvi antaa tollasia syötäväksi.

Vierailut on kyllä minimoitu, mutta kaikkia ei voi ohittaa, kun on esim. juhlia ja muita.

Ja siis se, miks me myös halutaan pitää nuo ylimääräset syömiset minimissä, on tuon lapsen muutenkin huono ruokahalu. Sen syömät annokset on jo nyt minimaalisia, ja syömiset välillä taistelua. Saati sitten, että se saisi ruokailujen välissä syödä jotain näläntappajia. Ei se söis senkään vertaa enää niinä päivinä, kun anoppi ja täti sais sen tupata täyteen herkkuja.
Eli mieluummin mä annan sille ihan kunnon ruokaa sen mitä se syö, enkä mitään ylimääräsiä.
Ruoan jälkeen on ihan ok jos antaa jotain tollasia maistaa, mutta ei ennen ruokaa, tai vaikka niinku tänään, just ennen iltapalaa.

[QUOTE="vieras";22098341]Tuli muuten mieleen yksi juttu ajalta, kun oma lapsi aloitti hoidossa päiväkodissa. Oli silloin juuri 3v. täyttänyt ja meni vielä pienten puolelle. No, päiväkodissahan on tarkkaan mietitty lasten kaikki ruuat, että ovat mahdollisimman monipuolisia ja terveellisiä. Siksi olinkin aika järkyttynyt, kun eräänä päivänä kuulin lapsen aamupalalla maistaneen TEETÄ!

Eka reaktio oli, että ei kai. Kas kun ei kahvia. Ja auta armias, jos tuon olisi tehnyt joku sukulainen eikä niin "virallinen" taho kuin päiväkoti :laugh: Kummastelin sitä kovin, mutta kun hoitoura oli alussa, en kovin kehdannut haukkumaan ruveta.[/QUOTE]
Mun kuopus meni kans 3-vuotiaana päiväkotiin ja joskus oli siellä klo 6:30 ainoana lapsena. Päiväkodissa oli usein juuri niinä aamuina eräs vanhempi lastenhoitaja, jonka kanssa kuopus joi kaikessa rauhassa kupillisen kahvia :D Kun eskari loppui, tämä hoitaja sanoi, että ei taida enää hänen urallaan tulla lasta, jonka kanssa voisi aamukahvit juoda. Mä olin niitä viimeisiä fossiileja, jotka oli omassa lapsuudessaan saanut useinkin pullamössöä.

[QUOTE="pypylleröinen";22098349]Ja siis se, miks me myös halutaan pitää nuo ylimääräset syömiset minimissä, on tuon lapsen muutenkin huono ruokahalu. Sen syömät annokset on jo nyt minimaalisia, ja syömiset välillä taistelua. Saati sitten, että se saisi ruokailujen välissä syödä jotain näläntappajia. Ei se söis senkään vertaa enää niinä päivinä, kun anoppi ja täti sais sen tupata täyteen herkkuja.
Eli mieluummin mä annan sille ihan kunnon ruokaa sen mitä se syö, enkä mitään ylimääräsiä.
Ruoan jälkeen on ihan ok jos antaa jotain tollasia maistaa, mutta ei ennen ruokaa, tai vaikka niinku tänään, just ennen iltapalaa.[/QUOTE]

Ymmärrän ihan hyvin. Tosin lapsi ei siitä mitenkään vahingoitu, jos on välillä päiviä, ettei syö juuri mitään tai syö vain herkkuja. Varsinkaan, kun jo mainitsit, että ette vieraile ko paikassa usein. Silti tietysti sulla on oikeus päättää, mitä lapsesi syö tai on syömättä. Suosittelen kuitenkin sitä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos -keinoa.

Jopa herkkänahkaisia äitejä. Kyllä se elämä hellanteltun ympärillä tasottuu, koittakaahan nyt höllätä vähän.

Vai että oikein lättyyn vedellään, jos joku sattuu jotain epätoivottua syöttämään vauvalle :laugh:

Olette te herkkiä.

Viimeksi muokattu:
Jopa herkkänahkaisia äitejä. Kyllä se elämä hellanteltun ympärillä tasottuu, koittakaahan nyt höllätä vähän.

Vai että oikein lättyyn vedellään, jos joku sattuu jotain epätoivottua syöttämään vauvalle :laugh:

Olette te herkkiä.

No kuka on sanonut ketään lyövänsä? En ainakaan minä tietääkseni.

Ilmeisesti mä siis oon todellakin outo, kunnen tahdo tolle vielä syöttää turhia...

Mä en ymmärrä miks ap:ta pitää alkaa tiukkapipoks sanomaan vaan sen takia ettei hän halua lapselleen keksejä tungettavan suuhun :o ja kyllä meidän muksu sai kahvia varmaan yks veenä mut oli niitä harvoja juttuja mitä sai ylimäärästä maistella. Mä olen varmaan teidän mielestä ihan skitson tarkka sitten lapsen syömisistä ollu teidän mielestä mut meillä ei todellakaan syötetty ylimääräsiä keksejä tai mitään muutakaan, mentiin niin tarkasti yksi ruoka-aine kerrallaan ja kait sen innokkaat iso-vanhemmatkin joutu nielemään ettei lapselle noin vaan keksejä syötellä.

[QUOTE="pypylleröinen";22098291]Jaa kuule, se kun tiedettäisiin. Ei, kyse ei ole siitä, että nukkuisi paljon. Nukkuu yössä n. 10h, päiväunia 30min-2h päivästä riippuen, nukkuu siis ihan sen verran, kun itse haluaa nukkua, ja nukkumaan laitetaan, kun on väsynyt.[/QUOTE]

Tähän toisen unikuikelon äidin hyväätarkoittava neuvo: Lapset laitetaan nukkumaan just ennen kuin ne on väsyneitä.

Ja oikeasti: napsipas tää keskustelu itselles talteen. Saat hyvät naurut näistä viiden vuoden päästä :) Mä tiedän, kun mä olin itsekin vähän samaa tiukkuuskaliiberia sun kanssas esikoisen ensi vuosina.

Yhteistyössä