Voi ku olis rahaa ostaa tämä talo ja remontoida se talon tyylillle sopivasti

Hinnasta en sano mitään, kun en alueen hintatasoa tunne, mutta talo näyttää työleiriltä. Joku taisi puhua 80ke summasta remonttiin. No joo, kyllähän sillä alkuun pääsee...

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28911997:
Hinnasta en sano mitään, kun en alueen hintatasoa tunne, mutta talo näyttää työleiriltä.

Miksi ihmeessä sille pitäisi välttämättä tehdä mitään? Suomessa taitaa asua kymmeniä- tai satoja tuhansia ihmisiä vastaanvankuntoisissa tölleissä ihan tyytyväistä elämää.
Itse en oikein ymmärrä, kun palstalla useinkin törmää asenteisiin, joissa on ihan pakko vaihtaa vähintään keittiö ja saniteettitilat uusiin, vaikka talo olisi pari kolmevuotias. Saahan tuohon hakattua vaikka miljoonan, mutta ei siihen välttämättä ole pakko tehdä mitään. Askeettisemmin ja vaatimattomastikin voi edelleen elää.

[QUOTE="vieras";28911905]Hei! Oisko sulla heittää linkkiä joihinkin kyseisiin blogeihin? Ois aivan ihana seurata! Ei ois väliä että millasta rakennusta kunnostetaan. Eikä haittais vaikka projekti ois jo ohi. Ois vaan hauska nähdä tollasen prokkiksen vaiheita.[/QUOTE]
Tässä joitakin:

Vanhan navetan kunnostus asunnoksi. Sitä ennen oli käytössä tilausravintolana
Ihanasti kotona

Taiteilijan kotina entinen kyläkauppa
elsa-maarit

Vanhan rautatieaseman remontointi kodiksi
Voikukkapelto

Tässäkin rautatieasema tehty hienoksi kodiksi
Varpasen asema

Tämän talon kunnostusta olen kanssa seurannut alusta saakka
Ruusutapetilla

Olen nyt työharjoittelussa paikkakuntamme perinnerakentamiskeskuksessa. Ennen olin näitä vanha nurin ja uutta tilalle tyyppejä, mutta nyt silmäni ovat avautuneet vanhan ajan puutaloille.
Olen alkanut haaveilemaan vanhan tönön ostamisesta, jonka saisi rempattua vanhanajan hengessä jossa on ripaus uutta mukana. Esim lämmön eristystä voisi yrittää parantaa talvea ajatellen, mutta pintamateriaalit olisivat ajan hengen mukaisia.

[QUOTE="sasa";28912054]Miksi ihmeessä sille pitäisi välttämättä tehdä mitään? Suomessa taitaa asua kymmeniä- tai satoja tuhansia ihmisiä vastaanvankuntoisissa tölleissä ihan tyytyväistä elämää.
Itse en oikein ymmärrä, kun palstalla useinkin törmää asenteisiin, joissa on ihan pakko vaihtaa vähintään keittiö ja saniteettitilat uusiin, vaikka talo olisi pari kolmevuotias. Saahan tuohon hakattua vaikka miljoonan, mutta ei siihen välttämättä ole pakko tehdä mitään. Askeettisemmin ja vaatimattomastikin voi edelleen elää.[/QUOTE]

Asuahan voi vaikka teltassa ja pakkohan ei ole kuin köyhän kuolla, mutta jos 115m2 talo hörppää jo välittäjän ilmoituksen mukaan 3000 litraa ölppää vuodessa (eli todellisuudessa jtn 3500 ja 4000 litran välillä, kun oikeasti asumaan ruvetaan), niin tuosta voi jo päätellä jotain siitä, että tarvitseeko sisällä tassutella ilman villasukkia muulloin kuin heinäkuussa. Mutta jos tämä ja kosteista rakenteista johtuva ummehtunut haju on ihan jees, niin be my guest.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28912089:
Asuahan voi vaikka teltassa ja pakkohan ei ole kuin köyhän kuolla, mutta jos 115m2 talo hörppää jo välittäjän ilmoituksen mukaan 3000 litraa ölppää vuodessa (eli todellisuudessa jtn 3500 ja 4000 litran välillä, kun oikeasti asumaan ruvetaan), niin tuosta voi jo päätellä jotain siitä, että tarvitseeko sisällä tassutella ilman villasukkia muulloin kuin heinäkuussa. Mutta jos tämä ja kosteista rakenteista johtuva ummehtunut haju on ihan jees, niin be my guest.

No energian kulutus on todella kyllä huikea, mutta minun koneeni ei välitä kuvista mitää hajuja.

Lähinnä kritisoin sitä, että nykyään kun palstalla tulee vastaavia ketjuja, niin pari- kolmevuotiaatkin talot tuntuvat vaativan viidenkympin rempan, kun ei keittiön vetimet natsaa makuun ja kylppärin laatat ovat edellisen kauden mallistoa. ei minusta talon osto automaagisesti tarkoita remontointia. Liikaa katsottu Innoja ym. koska velkarahallahan niitä remontteja tehdään vaikka ei oikein tarvetta ja varakaan taitaisi keskivertopalstalaisilla olla.

[QUOTE="sasa";28912119]No energian kulutus on todella kyllä huikea, mutta minun koneeni ei välitä kuvista mitää hajuja.[/QUOTE]

Kuvatkin kertovat paljon sille, joka noita taloja on riittävästi kolunnut. Mikäli käy ilmi, että tuossa torpassa ei ole yhtään kosteusvauriota, niin myönnän olevani enemmän kuin lievästi yllättynyt.

[QUOTE="sasa";28912119]Lähinnä kritisoin sitä, että nykyään kun palstalla tulee vastaavia ketjuja, niin pari- kolmevuotiaatkin talot tuntuvat vaativan viidenkympin rempan, kun ei keittiön vetimet natsaa makuun ja kylppärin laatat ovat edellisen kauden mallistoa. ei minusta talon osto automaagisesti tarkoita remontointia. Liikaa katsottu Innoja ym. koska velkarahallahan niitä remontteja tehdään vaikka ei oikein tarvetta ja varakaan taitaisi keskivertopalstalaisilla olla.[/QUOTE]

Tästä olen kyllä täysin samaa mieltä. Jokaisen muotioikun perässä juokseminen kun käy ennenpitkää taloudellisesti tosi raskaaksi.

Myytävät Asunnot, omakotitalo, 4 huonetta, Keskusta, Teuva, Etelä-Pohjanmaa, 9785155 - Etuovi.com

Mä oon tuota taloa ihastellu ulkoa päin jo lapsena. Ku tuo talo tuli myyntiin ekan kerran usiempi kuukausi sitte niin ihmiset rupes linkittämään sitä faceen ja siinä selvis, että on ollu monen unelma jo lapsesta asti tuo talo.

Silloon ekan myynnin aikaan kaveripariskunta kävi tuota taloa kattomas ja totesivat, että remonttiin saa varata vähintään sen verran mikä on talon myyntihinta joka tais silloon olla 80 000. Mä tiän joitaki ihmisiä jotka on käyny tuos talos sisällä muista syistä ja he sanovat, että remonttia kyllä vaatii ja paljo.

Mutta oikiasti ku olis rahaa niin tuostahan sais aiva unelman! No joku onnellinen tuon ostaa ja kunnostaa.

Onko teillä muilla unelmia joiden esteenä on sellaanen pieni ikävä juttu ku raha. :D

Ei saa tuollasia linkittää! heti tahtois :p Raha yksi todella suuri este muiden rinnalla.

Kyllä niitten kerrosten alta löytyy ihan sitä itteensä, usko pois. :D
Jos sanot, että remppaan on mennyt 10 tonnia niin valehtelet, tai et ole koskaan oikeasti rempannut vanhaa taloa. Meillä maksoi uusi kylppäri lähemmäs 20t.
Jo vanhaan taloon sopivat maalit ja materiaalit on kalliimpia kuin lateksit muovit. :)

se nyt riippuu ihan mitä tekee. Meillä ei ole kylppäriä vaan pesutilat on ulkorakennuksessa. Mut sisäpintoihin käytetty ihan perinnemateriaaleja, pinkkaria, paperitapetteja, temperamaaleja, öljymaaleja, ekovillaa yms yms. Ulkoremontti oli vanhan maalinpoisto ja uudelleen maalaus, lahonneen hirren korjaus ja siitä syntyneiden laudoitusvaurioiden paikkaus - 200€ (maalit ja puutavara), ikkunoiden kunnostus 30€ (maali ja kitti), sisällä ulkoseiniin laitettu puukuitulevyt, pinkopahvit ja tapetit - 200€ per huone, kahteen huoneeseen vaihdettu lattialaudat -150€ per huone. keittikalusteet tehty itse. Puuhellan uudelleen muutaus oli 1500€. vessan pönttö 550€ - kuivakäymälä ni ei tartte viemäröintejä ja saostuskaivoja tms. putkityöt muutaman satasen kun mies ne teki samoin sähköt. sit jottain muutamia eristepaaleja ja puhallussäkkejä. mut ei todellakaan mikään kallis homma.

kyl siitä kalliin saa jos kaikki pinnat reviään auki ja kaikki tehdään uudestaan. mut kannattaako. meillä esim kaikki lattiat on aukatu mut niitä ei ole tyhjennetty vaan eristtetä on lisätty tarpeen mukaan ja se vanha lattai takas.

kun on ammattilainen korjaamassa ja suunnittelemassa ni säästyy kaiken maailman remonttireiskojen ns pakollisilta koolauksilta.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28909999:
Voi tuo keittiö on ihana! Tottahan tuonkin joku modernisoi pilalle ja vetää sellaiseksi kliinisen valkoiseksi ja heittää sinne rosteriset kodinkoneet.

Niinpä! Kamalaa kun pilataan tuolla tavoin ihania vanhoja taloja.

Yhteistyössä