voi kun on tylsää olla äiti näillä keleillä:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sähläri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sähläri

Jäsen
18.06.2005
876
0
16
ois niin ihana vaan olla,käydä rannalla,kaupungilla jätskillä yms...

mut ei,aina jää joku homma kotona tekemättä :(

mies oli edellisen viikon yksin kotona eikä ollu kertaakaan siivonnu,minä kun tulin kotiin niin eikun pyykin pesuun ja siivoomaan
ruuanlaittoon ja pölyjen pyyhkimiseen :(
kiva kökkii sisällä vaan

Joo, siis mitä tapahtuu, jos lähdet kaupungille ja piitsille?
Niin just, ei yhtään mitään kamalaa, sulle vaan tulee hyvä mieli B)
Siivota ehtii aina ja kotityöt ei tekemäällä lopu!

no miestä en saa muutettua,luovuttanu kaikki hommat mulle
yksin asu ennen minua ja oli kova siivoomaan ja kokkaamaan nykyään kaikki mun hommia

aamulla käytiin jo uimassa :D
tosin sit siivous jäi :ashamed:
ja nyt mies varmaan urputtaa mut urputtakoon :kieh:
aattelin viel illalla karata rantsuun mut taitaa kyl jäädä väliin,pyykkiä niin turkasesti

Alkuperäinen kirjoittaja sähläri:
yksin asu ennen minua ja oli kova siivoomaan ja kokkaamaan nykyään kaikki mun hommia

aattelin viel illalla karata rantsuun mut taitaa kyl jäädä väliin,pyykkiä niin turkasesti

Pyykkikone päälle ja sit rantsuun! Ei se kone käy nopeemmin, vaikka seisot vieressä vahtimassa ;)

en mä oo mitään tyytyny :kieh:
eihän sitä pyykkiä voi jättää pesemättä,vaatteet loppuu
ja ruokakin on tehtävä,nälkä tulee muuten,mies töissä ja pittäähän lasten syödä

No, jos peset tänään urakalla, niin ei huomenna ole sitä hommaa ja voit loikoilla rantsussa lasten kanssa pidempään :) .

ois niin ihana vaan olla,käydä rannalla,kaupungilla jätskillä yms...

mut ei,aina jää joku homma kotona tekemättä :(

mies oli edellisen viikon yksin kotona eikä ollu kertaakaan siivonnu,minä kun tulin kotiin niin eikun pyykin pesuun ja siivoomaan
ruuanlaittoon ja pölyjen pyyhkimiseen :(
kiva kökkii sisällä vaan

Niinpä, mutta nuoret ihmiset eivät ymmärrä, että jos äiti on kotona lasten kanssa, ei ole ihan sama asia kuin olla kotona lapsettomana. Inhottavaa, kun kadehditaan. Kyllä tämä on samanlaista työtä jollei raskaampaa kuin kaupan kassana tai siivoajana. Koko ajan pitää toimia samalla viihdyttäjänä ja lastenvahtina ja kotitöitä ja ruoanlaittoa taukoamatta, kun lapset ovat kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Pyykkikone päälle ja sit rantsuun! Ei se kone käy nopeemmin, vaikka seisot vieressä vahtimassa ;)

Enpä suosittele että pyykkikone yksin päälle.
Pyykkikone päälle ja sinä aikana imuroidaan ja siivotaan.
Jotain pikaruokaa lapsille ja itselle.
Ja sitten pihalle ja rantsuun tms.

Jos mies valittaa, vois sanoa että tee itse.
Jos ei tee itse, ei ole vara valittaakaan.

Meillä ongelma on se, että mies muuttuu joka toinen vkl kun etälapset tulee tapaamiselle. Kun lapset lähtee, minulle jää siivottavaa: lasten hiuspinnejä, vaatteita, sotkuinen huone jne jne. viikonloppuna on tuplatyö minulle, MIes ei huomaa mitään.
Samoista asioista olen etälapsille ja miehelle valittanut jo monta vuotta. Miehen elämä ikään kuin pysähtyy ja hän jättää tekemättä asioita, joita normaalisti tekee ihan normaalisti.
Nyt olen nakellut kaikki kamat pihalle. Siivotkoon. Liittyvät tapaamisviikonlopun sotkuihin. En korjaa. Olkoot.
Etälasten hiuspinnit menee niinikään pihamaalle tai roskiin, jos eivät ole lasten päässä tai paikoillaan vaan pyörivät lattialla. Pitkin lattioita pyörivistä vaatteista on sanottu, ei mene perille. Kerätkööt pihamaalta. JUlma kamala äitipuoli, mutta kun sitten ne unohtuu tänne meille ja lasten oma äiti alkaa valittaa MEILLE että ne on hävinnyt ja unohtunut. Etälapset on ISOJA KOULULAISIA; joiden pitäisi osata huolehtia jo koulukamoistakin, miksi sitten eivät osaa laittaa likaista paitaa tai sukkia siihen pussiin edes silloin kun lähdön hetki on.. ??? !! :o

ihanat pilvet,ihanat pilvet :D
mustat pilvet vyöryy taivaalle,tänään sit siivoon kunnolla teen kauppareissun,ostan viikon ruuat yms yms :D
paljon kivempi mieli nyt,ukkosella paha mennä uimaan
ja ilkee syyä jäätelöö :D

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
jo oishan mullakin hommaa vaikka kuinka, mutta silti aattelin iltapäivällä rentoutua ja mennä kalaan.
kukaan ei kuole jos pyykit jää pesemättä

Mut huomattavasti kivempi pukee puhtaat ylle :whistle:

no mut varmaan teilläkin on niitä vaatteita enemmä kuin ne yhdet tai kahdet.

Minä ainaki luuseroin näin kesällä.
Matot on läjätty pyykkäystä odottamaan (wow, olen jopa muutaman saanu pestyä)
Ruoanlaitossa koitan päästä niin vähällä ku suinkin.

Ja kun oven kiinni laitan niin en näe että on mökki kuin pommin jäljiltä. :laugh:

Heh.. mulla lapset herää aina viiden jälkeen, niin hyvin on ehtinyt enne aamu ysiä siivoamaan ja pesemään pyykit :) tykkään tehdä nuo alta pois aamulla, päivällä ei tartte ku tehdä ruoka yms :)

no mulla on ollut vähän samallaisia fiiliksiä ku ap:lla. tosin käynhän mä lasten kans yms. mutta mua ehkä harmittaakin se kun ikinä saa vaan olla, siis yksin tehdä asioita SPONTAANISTI (ja on mulla omaa aikaa, joten älkää tarttuko siihen!!). haluis vaan hetken unohtaa että mitään lapsia on koskaan ollutkaan ja elää hetken vaan sitä yhtä hetkeä itsensä kanssa.

no onneks syksy tulee ja koulu alkaa, saa lapset muiden hoidettavaksi tarhaan :xmas:

No ton siivoomisen suhteen mä oon jo luovuttanut, mut mä ymmärrän tuos ruuanlaitos ja kaupas käymises sua, meinaan vaan et ku lojuu piitsil niin ei oo vaoimia enää kauppaan raahautua saatikka ruokaa laittaa...mut onneksi on leikkipuistoruokailu ja eilen tein keittoa joka riittää vielä muutaman päivän! Mut maito on aina loppu! |O

jo oishan mullakin hommaa vaikka kuinka, mutta silti aattelin iltapäivällä rentoutua ja mennä kalaan.

Mielenkiintoista. Minusta on kaikkea muuta kuin rentoutumista lähteä lasten kanssa kalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:

Mut huomattavasti kivempi pukee puhtaat ylle :whistle:

no mut varmaan teilläkin on niitä vaatteita enemmä kuin ne yhdet tai kahdet.

Onhan toki, mut tuota ap:n tekstiä kun luin niin ymmärsin ettei sitä pyykkiäkään ollut mies viikkoon pessy ja kyllä siinä ajassa ehtii aika paljon näillä keleillä likaantumaan.

Meillä saa pyykit ja siivoukset odottaa, mutta haluaisin mennä sinne rannalle YKSIN. Jättää miehen ja lapsen kotiin ja vain ihan nauttia auringosta ja yksin olosta. Eihän siitä pienen lapsen kanssa tule mitn... Mutta ehkä sitten rupsahtaneena 50-vuotiaana mummelina on aikaa mennä yksin...:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mielenkiintoista. Minusta on kaikkea muuta kuin rentoutumista lähteä lasten kanssa kalaan.

ja lasten kanssa rannalle lähtö yksin on mielestäni kovaa työtä. Kauheat pakkaamiset, rasvaamiset, eväiden teko. rannalla kova vahtiminen ja lapset hyppivät rannan ja viltin väliä ja ensimmäisen sekunnin aikana viltti on hiekassa. Yhden lapsen kanssa ehkä vielä jaksoi lähteä, mutta aika harvoin tulee käytyä nykyään.

Yhteistyössä