Voi kun tuo tyttöjen elämä on vaikeeta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
:/

Likalla on ollut nyt syksystä asti bestis, ja eilen niillä oli sit tullu riitaa, tuo yritti aamupäivällä pistää kaverille viestiä ja kun ei vastausta kuulunut, niin lähti tätä kaveria ettimään..Tuli sitten itkien kotiin kun kaveri oli jollekkin muulle sanonut et tuon kanssa ei sit enää kannata olla ja sanonut likalle, et hän ei enää saa olla sun kaveri :/

Kun vaan tietäis mitä ne on eilen riidellyt, niin olis helpompaa toista auttaa..

(kun tunnetusti tämä oma on sitä mieltä ettei hän oo mitään tehny, mut..joo, kai se siitä..)

Pari päivää olis aikaa sopia, maanantaina lähtevät leirille, eikä oo kyllä kivaa jos riidoissa ovat..

No nyt Likka lähti hakemaan toista kaveriaan ja tää bestis oli toisen tytön kanssa tuossa meidän pihassa, niin ei edes moikannut likalle :/

*harmittaa*

Mut, eipä sitä pakottaakkaan voi,(siis noita sopimaan) saa nähdä nyt millä mielellä sinne leirille menevät (onneks on muitakin tuttuja molemmille tulossa mukaan) Toivottavasti eivät sit siellä pistä sotaa pystyyn..

Kokemuksen syvällä rintaäänellä olen sitä mieltä, että tyttöjen välisiin riitoihin liittyy aina se kolmas osapuoli. Joka on puhunut jotain sille toiselle bestikselle, ja mustamaalannut ja kertoillut satuja. Yleensä tämä kolmas osapuoli on se kolmas pyörä, kaveriton joka "bongailee" näillä konsteilla itselleen kavereita.

Omalla jälkikasvulla oli kaksi tälläistä kaverisuhdetta, jotka tämä sama kolmas pyörä aina hajoitti. Nyt tytöllä on kolmas hyvä ystävyyssuhde, jota tää kolmas pyörä ei enää onnistu pilaamaan, koska tää bestis on kokenut yhtä paljon pahaa tämän samaisen pahanpuhujan taholta.

Öhh olipas sekavaa tekstiä, mutten osannut paremmin tuoda julki.

Alkuperäinen kirjoittaja KÖYHÄ:
Kokemuksen syvällä rintaäänellä olen sitä mieltä, että tyttöjen välisiin riitoihin liittyy aina se kolmas osapuoli. Joka on puhunut jotain sille toiselle bestikselle, ja mustamaalannut ja kertoillut satuja. Yleensä tämä kolmas osapuoli on se kolmas pyörä, kaveriton joka "bongailee" näillä konsteilla itselleen kavereita.

Omalla jälkikasvulla oli kaksi tälläistä kaverisuhdetta, jotka tämä sama kolmas pyörä aina hajoitti. Nyt tytöllä on kolmas hyvä ystävyyssuhde, jota tää kolmas pyörä ei enää onnistu pilaamaan, koska tää bestis on kokenut yhtä paljon pahaa tämän samaisen pahanpuhujan taholta.

Juu, näillä oli tuossa pari päivää kaks muuta tyttöä leikeissään mukana, ja siitä se sitten lähtikin..
(en usko et ne kaks tätä mitenkään tahallisesti aiheutti, mut välillisesti :/ )

muutamaan kertaan olen jo noille tytöille puhunut, kun loukkaantuvat siitä kun toinen onkin jonkun muun kanssa, et eivät voi vaatia sellaista toiselta mitä eivät itsekkään pysty lupaamaan (vuoropäivinä vetelevät herneitä nenään ku kaverilla onkin toinen kaveri)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja KÖYHÄ:

Juu, näillä oli tuossa pari päivää kaks muuta tyttöä leikeissään mukana, ja siitä se sitten lähtikin..
(en usko et ne kaks tätä mitenkään tahallisesti aiheutti, mut välillisesti :/ )

muutamaan kertaan olen jo noille tytöille puhunut, kun loukkaantuvat siitä kun toinen onkin jonkun muun kanssa, et eivät voi vaatia sellaista toiselta mitä eivät itsekkään pysty lupaamaan (vuoropäivinä vetelevät herneitä nenään ku kaverilla onkin toinen kaveri)

Näitä tyttöjen juttuja ei ymmärtäisi, jos ei olis joskus ennenmuinoin ollut kanssa tyttö. Tyttönä olemiseen kuului että tyttöjä piti olla aina pariluku, ei koskaan paritonta määrää. Ja bestikset halus aina olla kahdestaan, siihen sekaan ei koskaan mahtunut lisää porukkaa. Ja sitä vehkeilyä ja pahanpuhumista ja arvostelua. Ja aina luokassa oli joku ylityttö jonka seuraan kaikki haikaili, ja se joku hajotti monta kaverisuhdetta.

Ja tytöt on niin herkkiä, loukkaannutaan niin pienistä, että. Ja totta se on, se oma kaveri ei sais olla kenenkään muun kanssa.

Siinä sitten äiti saa olla hyvänä korvana, mutta neuvoja ei aina oteta vastaan eikä kuunnella, kun etsä kuitenkaan mitään ymmärrä. Mutta sitten saa olla korvana ja lohduttajana, jos kaverisuhteeseen tulee pahakin ryppy. Se tunne kyllä on niin monivivahteinen, ihan itkusta nauruun, ja siltä väliltä.

Omasta lapsuudestani muistan tuollaisia tapauksia meidän tyttöjen kesken. Tottahan ne olivat ikäviä kokemuksia, mutta taitavat kuulua joka tytön elämään. Varmasti raastaa äidin sydäntä nähdä oma lapsi tuossa tilanteessa, eikä oiken pysty auttamaan. Kyllä se pikkuisen mietityttää ainakin minua itseäni, että omat lapset joutuvat käymään läpi samanlaista elämänkoulua iloineen ja suruineen, kuin itsekin aikoinaan. Haluaisi toisaalta monelta asialta säästää omat lapsensa, jos pystyisi.

Se on tässä nyt harmillista, että leiri on tulossa niin pian, että voi olla ettei tilanne ehdi siihen mennessä muuttua. Mutta varmasti jossain vaiheessa sopivat ja ovat taas sydänystäviä! Varmasti!

Muistan kyllä itsekkin noita tilanteita, ja onhan noita muiden kanssa tuolla Likallakin ollut, et tuttua on.
turhauttavaa vaan, kun moneen kertaan on sanottu et riitoja tulee ja niistä pitää vaan päästä yli, ja sit unohtaa..
Likka pisti viestin silloin päivällä et tää kaveri oli sanonu xx.lle et mun kanssa ei kannata leikkiä, no se tuli kotiin, ni jo se tuolla pihalla sano jollekin et sen kanssa ei sit kannata olla (eli Likka sano siis kaveristaan) no, saipa sit taas ripityksen..
Moneenkohan kertaan mä olen muistuttanut et jos joku tekee jotain mikä itseä loukkaa, niin siitä pitää pitää sit itse huoli, ettei itse tee samoin..

Mut niinkuin joku tuolla aluks jo sanoi, se on sitä elämää..

Kummallista, kun en muista tuollaisista mitään. Muistan, että naapurukset leikimme aina kaikki porukassa 10 tikkua laudalla ja rosvoa ja poliisia. Siis maalla.

Nyt asumme kaupungissa, ja on ollut yllätys, miten vaikeaita ja ilkeitä monet lapset ja heidän vanhemmat ovat. Joukkoon on vaikea päästä jos tulee ulkopuolelta. Kummallista. Eikö maailmassa ole tarpeeksi ihmisiä, että kaikille riittää kavereita. Eikö kaikkien kanssa voi olla?

Taidan olla aika epäsosiaalinen erakkoluonne, kun en todellakaan ymmärrä mitään tuollaisesta. Eikä lapseni. Höh. Onneksi on sisko, jonka kanssa voi leikkiä. Omalle lapselle on joidenkin äidit tehneet tosi ilkeitä temppuja. Ja lapseni on ainoa, jonka kanssa aina voi leikkiä, vaikka hänellä olisi jo kaveri, aina mahtuu mukaan. Ei ymmärrä kieroiluista, enkä valitettavasti minäkään, joten en voi auttaa...

Do dii..

Eli illalla sit sopivat riitansa, aamulla kaikki oli ok.Likkaa tuli yks tyttö hakemaan ulos ja noin 15min päästä se tuli takas..Oli tää tyttö sitten halunnutkin leikkiä tuon "bestiksen" kanssa, mut kaikki ei voineet sit olla yhdessä, kun Bestiksen isä oli kieltänyt Likan kanssa leikkimästä..
huoh..
No, äsken soitin Likalle, niin nyt ovat (taas) sopineet riitansa ja isäkin oli sanonut et saavat yhdessä leikkiä..sanoin niille, et nyt kunnolla sit loppu päivä, et on kiva sitten aamulla lähteä leirille..onhan tässä vielä aikaa riitaantua ja sopiakkin :whistle:

Eli loppu hyvin, kaikki hyvin (toistaiseksi :D )

Yhteistyössä