Voi kun väsyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venetsia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venetsia

Vieras
Voi tätä ihanuutta kun on yksin kotona ja saa rauhassa juoda aamukahvit. On ollut hulinaa koko viikko (töitä, lasten harrastuksia illalla, viime viikonloppuna olimme reissussa)... viime yönä lapsi vähän valvotti, että väsyttää, mutta silti tämä rauha on taivaallista. Lapset on hoidossa ja tarkoitus olisi siivota koko koti kunnolla, pestä pyykkiä, käydä kaupassa ja laittaa kaikki kuntoon pitkää perheviikonloppua varten... tämä on ehkä rentouttavin hetki koko viikkoon minulle. Kotona ja aivan yksin. Kukaan ei vaadi mitään. Ainoastaan pölynimuri tuijottaa vaativana tuolla nurkassa....

Nyt vaan valtasi suunnaton levollisuus ja väsymys kun ei ole saanut olla rauhassa pitkään aikaan. Kohta se on pakko tästä nousta. Pyykkikone jyllää jo täysillä. Ei muuta kuin tavaroiden siivontaan, imurointiin, mattojen pudisteluun, kauppalistan tekoon, pölyjen pyyhintään.... ja plääh! Kyllä tätä omaa aikaa (heh, siivouspäiviä) kaipaa tässä oravanpyörässä ja vilkkaiden lasten kanssa.....

Kateellinen olen. Itsellä sama edessä tälle päivälle, eli siivousta. Ainut että kaksi lasta huollettavana siinä sivussa sekä mies tulee kotiin vasta illalla. Huoh jo valmiiksi.

Onneksi olkoon, tuo tilanteesi on taivaallista ja osaat selkeästi arvostaa sitä.

Itselläni on tuo sama edessä, mutta oma päiväni menee näin:

- Aamulla herätys, melkoinen kiire, lapsi hoitoon (oli onneksi reipas tänään aamulla), itse töihin.
- Töitä töitä töitä..
- Ruokatauolla pitänee skipata kunnon syöminen ja korvata se hotkaisemalla leipä, jotta ehtii käydä hoitamassa erään pakollisen asian (töiden jälkeen ei ehdi)
- Töitä töitä töitä ja 16:30 hakemaan nälkäinen lapsi hoidosta pois.
- Kotona pitis ruokkia lapsi, siivota kämppä, pakata laukut huomista reissua varten ja koittaa laittaa itsensä siihen kuntoon, että olisi valmis klo.19 lähtemään illalliselle (työpaikan pikkujoulusapuskat)
- Joskin edelleen on epäselvää onnistuuko lapsenvahdin saanti vai ei, joten voi olla etten pääse koko hommaan.
- 21:00 olisi tarkoitus olla kotona ja alkaa laittaa lasta unille.
- 22:00 mies tulee sitten töistä ja laitetaan nukkumaan että jaksaa huomenna lähteä aamusta ajelemaan v-lopuksi kotopuoleen.

Eli imurointi, vessojen pesu, pyykkien viikkaus, lapsen kanssa oleminen, mahdollinen meikkaus+muu laittautuminen ja ruuan teko pitäisi saada suoritettua kahdessa tunnissa lapsi jaloissa pyörien. :)

Ja lisäjännitystä tähän kaikkeen antaa se, että olen tukevasti raskaana joten vauhti ja energia ei ole normaalitasossa.. :)