H
"Harmaa"
Vieras
Ekaks, ostin netistä rattaat joltakin yksityiseltä myyjältä. Sovittiin hinnaksi 25 sis. postikulut. Siirsin rahat myyjän tilille ja myyjä vei paketin postiin. Tämän jälkeen hän ilmotti, että maksan sitten viellä 6 postiin kun noudan paketin, koska postikulut olivatkin enemmän kun mitä hän oli ajatellut. Seuraavaksi myin tavaraa kotoo. Tavarat olivan yhteensä 509. Ostaja tuli ja antoi tasan 500. Ei riittänyt pokka alkaa kinuamaan puuttuvaa 9 euroa. Kovasti vaan mietin, että kuinka kukaan kehtaa tehdä tolla tavalla. Itse olisin maksanu 510 ja sanonut, että pitää sen yhden ylimääräsenkin euron. Ja tämän jälkeen tuli ilmi, että auto, jonka ostin tuttavaltani, onkin kolaroitu oikein huolella aikanaan. Ilmi kävi myös, että myyjä on ollut tietoinen kolaroinnista. Katsastuksessa tuli ilmi muitakin vikoja, jotka on täytynyt olla myyjän tiedossa jo ennen auton myyntiä, mutta jotka hän on jättänyt kertomatta mulle. Autosta on viellä maksettavaa, koska osissa lupasin maksaa, mutta myyjä on sitä mieltä, että mä maksan joka ainoon sentin, koska sopimus on sopimus.
En oikein tiedä mitä tässä pitäis ajatella. Ainakin sitä, että maailmassa todellakin on epärehellisiä ja itsekkäitä ihmisiä!
En oikein tiedä mitä tässä pitäis ajatella. Ainakin sitä, että maailmassa todellakin on epärehellisiä ja itsekkäitä ihmisiä!