Voi mitä teit, espoonkruunu!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Eli, espoonkruunu vaihtaa kaikki asunnot kaapeliverkkoon, ja alkaa myös tarjota ilmaisen huoneistokohtaisen internetin. Mutta se mikä nyt kiukuttaa, on kun joudun hankkimaan uuden ja kalliin modeemin. Mulla siis ennenstäänkin saunalahden netti, mutta ilmeisesti toi vanha boksi ei enää käy :/

Ei tässä muuta, mutta kun auto pitää katsastaa ja korjata ennen sitä, tuli iso sairaalalasku ja muitakin menoja olis. Harmittaa siis laittaa 100e boksiin kiinni.

[QUOTE="vieras";27446698]No eihän sinun pakko sitä ole käyttää. Tosin muutaman kuukauden nettiin haaskatuilla rahoilla sen boksin jo ostaisi eli en kehtaisi valittaa.[/QUOTE]

Ei tietenkään ole pakko. Mutta saa kai se harmittaa, jos yhtäkkiä joutuukin laittamaan sen 100 kun ei ollut sitä budjetoinut? Kyllä mä sen pystyn maksamaan, se ei ole ongelma.

Eli, espoonkruunu vaihtaa kaikki asunnot kaapeliverkkoon, ja alkaa myös tarjota ilmaisen huoneistokohtaisen internetin. Mutta se mikä nyt kiukuttaa, on kun joudun hankkimaan uuden ja kalliin modeemin. Mulla siis ennenstäänkin saunalahden netti, mutta ilmeisesti toi vanha boksi ei enää käy :/

Ei tässä muuta, mutta kun auto pitää katsastaa ja korjata ennen sitä, tuli iso sairaalalasku ja muitakin menoja olis. Harmittaa siis laittaa 100e boksiin kiinni.

Menet töihin ja ostat asunnon.

Mikään asia ei joidenkin mielestä saisi mennä eteenpäin. Aikanaan ei ollut televisiotakaan, mutta kun taloyhtiö hankki antennin, niin piti ostaa televisio, vaikka ei ollut rahaa. Taloon tuli laajakaista, niin joutui ottamaan sen, vaikka oli vanha lankayhteys.

[QUOTE="vieras";27446761]No sinullehan tuosta tulee pelkkää säästöä. Olisiko se pitänyt ilmoittaa vuosi sitten kun ilmeisesti löit silloin budjettisi lukkoon?[/QUOTE]

Ei, mutta sen ois voinu varmaan ilmottaa silloin kuukausi sitten kun ensimmäistä kertaa asiasta tiedotettiin. Mulla on kyllä rahaa siihen boksiin, ja sen olen jo tilannut. Mutta saa kai yllättävät menot silti kiukuttaa?

Ei voi ymmärtää. Säästön tuottavan boksin voi ostaa vaikka ensi kuussa, jos haluaa. Toiset tarjoavat ilmaisen palvelun ja sinä napiset siitä, että et ole voinut budjetoida boksia vaikka sinulla on silti siihen varaa. Että asiasta tiedottavan pitäisi tajuta, että erittäin tuottava satanen on jollekin kynnyskysymys tai ei siis ole tai on harmitus tai miten vaan..

[QUOTE="vieras";27446800]Ei voi ymmärtää. Säästön tuottavan boksin voi ostaa vaikka ensi kuussa, jos haluaa. Toiset tarjoavat ilmaisen palvelun ja sinä napiset siitä, että et ole voinut budjetoida boksia vaikka sinulla on silti siihen varaa. Että asiasta tiedottavan pitäisi tajuta, että erittäin tuottava satanen on jollekin kynnyskysymys tai ei siis ole tai on harmitus tai miten vaan..[/QUOTE]
Mutta kyllä kai valittamistakin voi ajatella harrastuksena. Olisit mieluummin iloinen, että tulevaisuudessa säästät muutaman kympin joka kuu.

Sinähän säästät nyt kun ei tarvitse siitä Saunalahden netistä maksaa. Oletko ihana varma ettei nykyinen modeemisi käy? Niitä uusiakin saa kyllä halvemmalla kuin 100 eurolla. Ja joihinkin taloyhtiön netteihin saa ilmaisen modeemin käytön ajaksi, muuttaessa täytyy palauttaa modeemi.

[QUOTE="vieras";27446800]Ei voi ymmärtää. Säästön tuottavan boksin voi ostaa vaikka ensi kuussa, jos haluaa. Toiset tarjoavat ilmaisen palvelun ja sinä napiset siitä, että et ole voinut budjetoida boksia vaikka sinulla on silti siihen varaa. Että asiasta tiedottavan pitäisi tajuta, että erittäin tuottava satanen on jollekin kynnyskysymys tai ei siis ole tai on harmitus tai miten vaan..[/QUOTE]

Niin no, mä oon ihan tyytyväinen kun mun harmituksen aiheet on näin pieniä tällä hetkellä.

Mutta kun monta vuotta on ollut työttömänä ja vasta hiljattain päässyt töihin, niin aina iskee se perustavaa laatua oleva pelko että miten me selvitään, kun tulee yhtäkkiä joku odottamaton meno. Ei oo vielä tottunut siihen että rahaa on enempi.

Eli oikeasti on kyseessä tosi hyvä juttu, mutta sinusta vaan tuntuu, ettei ole. Kannattaa alkaa ajattelemaan taloutta nyt vähän useamman kuun näkökulmasta, kun siihen on varaa.

[QUOTE="vieras";27446845]Eli oikeasti on kyseessä tosi hyvä juttu, mutta sinusta vaan tuntuu, ettei ole. Kannattaa alkaa ajattelemaan taloutta nyt vähän useamman kuun näkökulmasta, kun siihen on varaa.[/QUOTE]
Ja onnea työpaikasta! :)

[QUOTE="vieras";27446849]Ja onnea työpaikasta! :)[/QUOTE]

Kiitos. Rahaa on jo säästössä ja tuntuu hyvälle kun "pikkumenot" ei kaada taloutta, ei edes useampi lasku. Ja nyt ei enää edes harmita toi modeemi, kun on saanut hetken ajatella.

mikä hemmetin modeemi? ole onnellinen, tästä lähtien nettisi tulee ilmaista kanavaa pitkin. onhan teillä sentään siellä seinässä pistorasiat valmiina?

ei perusliittymään mitään modeemia tarvii.

Yhteistyössä