Voi p*ska... Mies lähti lapsen kanssa ensiapuun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Meidän pitäis lähteä tunnin sisällä reissuun ja lapset piti viedä mummolaan. Nyt sitten mies jotain hömpöttelin 2veen kanssa ja nostelin sitä ranteista ylös ja alas. Yllättäen lapsi alkoi sitten itkeä ja valitti, että käteen sattuu. 5 min myöhemmin ei saanut enää kättä nostettua ylös ilman itkua. Eipä siis muuta kuin ensiapuun mars... Tunnetusti tämän kylän ensiavusta ei alle 2 tunnin selviä pois. Taisi jäädä meidän laivareissu tekemättä. Prkl...

Oisko mennyt olkapää sijoiltaan.. Se kyllä nypätään nopeasti paikoilleen, jos vähänkään asiantuntevaa väkeä on liikenteessä. Pienillä lapsilla nivelet on tosi löysät, siksi kannattaa aika varovasti käsistäkin nostella, kun joillain ne nivelet on hieman yliliikkuvat ja menevät herkästi sijoiltaan.

Luulen, että yrittävät kyllä aika nopsaan sen laittaa paikalleen, sillä jos pääsee turpoamaan, niin se on aina hankalampaa. Voi tosin olla, että ottavat kuvan vielä sen jälkeen, että on varmasti paikallaan.

Kiitos vastanneille! Toivottavasti ei ole mitään tuon vakavampaa. Siis mies nosteli sitä lasta käsistä ja mä olen monesti aiemminkin sanonut, että nostaisi ihan kunnolla eikä roikottaisi, mutta kun se on kuulemma lapsista hauskempaa noin... Hmph. Harmittaa ja ottaa päähän sekä lapsen kipu että oman reissun pilalle meneminen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulen, että yrittävät kyllä aika nopsaan sen laittaa paikalleen, sillä jos pääsee turpoamaan, niin se on aina hankalampaa. Voi tosin olla, että ottavat kuvan vielä sen jälkeen, että on varmasti paikallaan.

Ei ne välttämättä kuvaa, kun kädestä kyllä näkee koska se on paikoillaan ja kättä pystyy taas liikuttamaan. Ja tossa tapaturmassa ei ollyt mitään murtuma-vaaraakaan. Tuskin ne turhaan lasta säteilyttää. Sitten tietysti joutuvat kuvaamaan, jos paikoilleen laittamisessa viivytellään ja nivel turpoaa, niin että ei olla ihan varmoja menikö paikoilleen. Ja mahdollista on myös, että nivelel joudutaan laittamaan paikoilleen nukutuksessa, jos lapsi on kovin tuskainen.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
ap. voi käydä niinkin, että joudut syytteeseen lapsesi pahoinpitelystä

Ja mitenköhän ap joutuis syytteeseen jos isä kerran nosteli? Ja muutenkin oot ihan pöllö kun toista tuolla tavalla kiusaat.

Jokainen vähänkään aiheesta tietävä hoitaja, lääkäri ja ylipäänsä ihminen tietää, että lasten kanssa sattuu ja tapahtuu. Ja sijoiltaan menot on yllättävän yleisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:

Ja mitenköhän ap joutuis syytteeseen jos isä kerran nosteli? Ja muutenkin oot ihan pöllö kun toista tuolla tavalla kiusaat.

Lukihäiriö, no mieshän lasta käsistä ravisteli, joten ukko syytteeseen.

Aivan takuulla. Ja lastensuojeluviranomaiset vie lapset kokonaan ja sitten mä alkoholisoidun ja joudun mielisairaalaan kun työntelen kylillä tyhjiä lastenrattaita päivät pitkät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Aivan takuulla. Ja lastensuojeluviranomaiset vie lapset kokonaan ja sitten mä alkoholisoidun ja joudun mielisairaalaan kun työntelen kylillä tyhjiä lastenrattaita päivät pitkät.

Onneksi jaksat ottaa huumorilla turhat kommentit. Tsemppiä, ja toivottavasti pääsette reissullenne? Jos ei nyt niin ehkä joskus toiste! :hug:

Harmillinen juttu. Toivottavasti ei käynyt kovin pahasti.
Tohon pahoinpitelysyytejuttuun, ei se ihan tuulesta temmattu ole. Yksi tuttu sai aika lailla selitellä lapsen leikiessä tullutta mustelmaa nuorelle virkaintoiselle lääkärille.

Onpa kurjaa! Ei varmaan juuri lohduta kun sanon että vakuutus ilmeisesti korvaa teille jos matkanne tuon takia peruuntuu?

Voin vain kuvitella miehesi olotilaa ja sitä syyllisyyden määrää mitä tuntee kun tuollainen tapahtui. Jos tarvitsee lapsesi lohdutusta niin sitä tarvitsee kyllä miehesikin. =)

Jospa olisi vain venähdys. Lapsilla kun nivelen sijoiltaanmeno on kuitenkin paljon harvinaisempaa kuin aikuisilla. Jakselehan!

Toi on aika yleinen lapsella: Miksi lapsi ei käytä kättään?

Pienellä lapsella erikoinen mutta tavallinen syy siihen, että hän ei käytä toista kättään, on kyynärluun osittainen sijoiltaanmeno kyynärpäässä. Tyypillisesti vamma syntyy, kun lasta roikotetaan käsistä tai nykäistään kädestä. Kyynärluu liukuu tällöin nivelsiteen alta. Seurauksena on itku, joka kuitenkin rauhoittuu nopeasti. Kyynärpää voi tapahtuman jälkeen näyttää normaalilta ja ainoana ongelma on se, että lapsi roikottaa kättään. Mikäli epäily kyynärpään vammasta herää, tulee kääntyä lääkärin puoleen. Asiansa osaava lääkäri hoitaa sijoiltaanmenon kirjaimellisesti käden käänteessä eikä esimerkiksi kipsausta tarvita.

Mun siskolta lähti myös käsi pois paikoiltaan ja mun vanhemmilta kyseltiin tarkkaan kuinka tuo tapahtui.
Epäily pahoinpitelystä.
Ei ole tuulesta tempastu tuo pahoinpitelyn epäily....
Toiv ei ole mitään pahempaa.

Kuopuksen koulukaverin perheessä kävi samanlailla ja ne sai yli vuodeksi perhetyöntekijän kun isää syytettiin tahallisesta pahoinpitelystä.Ettei ole ihan tuulestatemmattua tuo että voi joutua lastensuojelun asiakkaaksi tuon perusteella.

Nää lasten pahoinpitelysyytteet, menee kyllä välillä niin lujaa yli, etten perässä pysy! Tietysti tärkeetä, että otetaan tosissaan,mut joku roti. :o

ap:lle, toivottavasti käsi tulee kuntoon, ja pääsette matkaan! Varmaan voitte kuitenkin saada matkan peruttua, kun tollanen tilanne, tai siis siirrettyä. Ettette rahoja menetä.

Yhteistyössä