Voi paska! Joulu pilalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pienet lapset tuskin hirveitä toivovat, eivät tarvitse vielä kalliita kännyköitä tai läppäreitä tai harrasta mahdottoman kalliita kilpalajeja joihin pitäisi ostaa uusia varusteita.
ja kun palkka on tulossa sitte joskus.

Minä sanoisin, että ap saisi katsoa peiliin. Minä kykenen ostamaan meidän 5-henkiselle perheelle viikon sapuskat 70 eurolla, jos on pakko. Ja mukaan tulee kasviksia ja hedelmiä. On vain katsottava kaikkien tavaroiden kilohintoja, ja valittava edullisia tavaroita. Jouluruokiin olen ajatellut menevän maksimissaan 150 euroa, ja siinä on kyllä viikonruuat. Siis mukana myös tavalliset jauhelihat yms. ruuat ja hygieniatuotteet. Tuolla 150 eurolla saa herkkujakin, esim. savukalaa ja erilaisia juustoja, runsaasti hedelmiä jne.

Jos rahaa on vähemmän ei kaikkea tarvitse saada sinne joulupöytäänkään.

Ja kun rahaa käyttää säästeliäämmin ja rahaa myös niihin lasten lahjoihin.

Itse en ottaisi pikavippiä - sitä ei tiedä, koska se pomo kykenee niitä palkkoja maksamaan. Sen sijaan kysyisin, josko pomo pystyisi maksamaan edes pari kolme satasta palkkaa, että saisi lapsille lahjoja ja autoon bensaa.

Pankin puoleen huomenna käännytään ja jos aikaa ei saada enää ennen joulua niin sitten vippejä kehiin. Mutta kyllä Visa otetaan joka tapauksessa, en halua ikinä enää olla vastaavanlaisessa tilanteessa! Ja tosiaan aina kuluu useampi kuukausi kun säästöön kertyy rahaa enempi, nykyään kaikki maksaa niin paljon ja menojakin on. Mutta jos joku ihana vielä haluaa mielläni ottaisin vastaan vinkkejä miten halvalla jouluruuat saisi kasaan? :) Kiitos kaikille auttaneille! Itsekkin joskus ollut arvostelemassa muita kun viime tipassa ovat ehkä joutuneet ikävään tilanteeseen mutta kyllä mieli nyt muuttui. Ja lasten takiahan sitä on paha olo ollutkin, ettei pysty joulua tarjoamaan.Ikävää se eskariin olisi mennä kertomaan että meidän joulu siirtyi... On vaan stressaava päivä ollut! Mutta totta sekin että asioilla tapana järjestyä!

Voi harmi, ette just välttämättä saa aikaa pankista ja varsinkaan, jos niiden pitää tehdä lainahakemus yms. Niin ei varmaan ehdi tähän hätään ja Visakaan ei tule hetkessä. Mutta "kaikki" kaupathan nyt mainostaa, että maksa vasta helmikuussa.

Ja jollekin aiemmalle "auttajalle": itse syön vaina kinkkua ja laatikoita jouluna...

Tässäpä vielä yksi vinkki. Älä osta enempää ruokaa kuin te syötte. Moni ostaa varsinkin juhlapöytään valtavasti kaikenlaista, ja siitä menee puolet biojätteeseen. Se on kallista ja epäekologista. Mieti, mitä oikeasti haluatte syödä ja minkä verran sitä menee, niin että hukkaan menisi mahdollisimman vähän.

Tuollaisessa tilanteessa ottaisin varmaan pikavipin tai sitten pyytäisin lainaa vanhemmilta, onhan se ikävää pyytää lainaa mutta vielä kurjempaa on jos lapset jää ilman joululahjoja ja muuta...

kaupan laatikot taatusti onnistuvat itse tehdyt eivät vältämättä onnistu. vaikka olenkin kokki ostan valmiit laatikot, mielestäni ne ei ole niin äyttämän kalliita ja ne ovat erittäin hyvän makuisakin . ja graavikala kannattaa tehdä itse ei ostaa valmiikis graavattuna.

:laugh: Olet kokki ja ostat valmislaatikoita!

Miten niin itsetehdyt ei välttämättä onnistu? Kyllä mulla vaan on aina onnistunu, vaikka en hirveesti ruokaa muuten laita. Netistä löytyy hyviä ja helppoja ohjeita. Itsetehdyt laatikot on todella edullisia (just oli cittarissa rosamunda perunat tarjouksessa 0,49 e/kg)

Hei! Itsekin ns pienessä rakennus/remonttifirmassa töissä,ja tiedän aika hyvin näistä palkan myöhästymisistä,syy ei tod ole työantajan,vaan meidän alalla aika paljon siitä,ettei esim taloyhtiöt maksa ajallaan niitä laskuja,ja sitä kautta tulee ongelmia sitten k.o työantajalle. jos työntekijät ei saa ku osan palkastaan,nii ei saa myöskään työantaja.. karua,mutta totta.. ihminen se työantajakin kuitenkin on,oli se vihattu tai rakastettu..

aika köyhä joulu,jos pelkkää laatikkoa ja kinkkua pitää syödä...

Missä niin luki? Kinkku ja laatikot n 45 euroa. Siihen kun lisää joulutortut, piparit, riisipuuron, leivän, rosollin,kalan, juustot ja salaatit niin ei maksa 150 euroa.
Kinkusta syö vielä pitkään alkuvuodestakin kun pakastaa osan eikä kaikkea tarvi olla tuhotonta määrää, ei se maha vedä jouluna yhtään sen enempää ruokaa kun arkenakaan.

En jaksanut koko ketjua läpi lukea, joten joku voi jo tänkin vinkin olla antanut. Avatkaa tili johonkin ruokakauppaan tai jos isompi market lähellä niin sinne ja ostatte safkat ja lahjat ym.tilille ja maksatte sitten palkan tultua(olettaen ettei oo luottotiedoissa häikkää). Olettaisin, että onnistuu pienestä k-kaupasta prismaan asti tuo tilin avaus. Mut joka tapauksessa halvin ratkaisu. JOustoluottojen ym. perustamis maksukin on jotain 150 €.

Luottokortti?

Luottokortin saa mielestäni hyvinkin nopealla aikataululla. Mene pankkiin! Ja hyvähän sellainen on muutenkin olla olemassa hätävarana, vaikkei käyttäisikään koko korttia.

Yhteistyössä