Voi perse, leikkasin liikaa koiran kynnestä ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

haaveilija87

Jäsen
29.06.2010
817
0
16
varsinais-suomi
Ja nyt mua harmittaa ihan sikana!!!!

Oli vaikka kuinka kivaa ulkona..Koiruli kävi uimassa ja kaivo mutakuoppaa. Sit ku oltii suihkusta tultu ja kuivattelin ni huomasin, että takatassujen kynnet vois leikata. Muutama meni ihan hyvin ja sit yhtäkkiä päättiki repästä tassun pois ja mä samaan aikaa naksasin sit ihan kunnon palan pois :'(:'( Ulvahti ja verta alko vuotamaan..
Ite yritin olla ihan rauhallinen ja jatkoin vielä muutaman kynnen, samalla ku painoin pyyhkeen kanssa kynttä.
Ei tyrehtyny millää, oltii vaikka kuinka kauan kylppärissä (noin 10min). Sit palkitsin hänet ku päästii sieltä pois siis annoin namuja. Ja aloin leikkimään (heittelin palloa). No olin niin vidun tyhmä etten ees aatellu, et sehän saa sen vuotamaan uudelleen. PRKL. No sit meniki toiset 10min ennenku tyrehty, välillä ihan pulppus..Petadinella onneks tyrehty.
Nyt koira meni makuuhuoneeseen ja mää melkee parun täällä ku harmittaa niin paljon..Koira ihan täris ja huohotti ku yritin sitä tyrehdyttää (ei tykkää et tassuihin kosketaan)..
On taas semmonen olo etten ikinä enää leikkaa noita kynsiä..tää oli nyt toinen kerta ku noin kävi...:'(

tuohon verikynteen leikkaamiseen on muuten myös perunajauho, sillä tyrehtyy äkkiä. Ja jospa koira ei kantaisi kaunaa, muistat vaan nyt koskea tassuihin paljon ja totuttaa taas leikkaamiseen :)

enskerralla sitten perunajauhoja. mutta älä huoli, tuo kynnen liikaleikkaaminen ei ole mikään raajankatkaisu koiralle. kyllä se vähän sattuu mutta samallalailla tai enemmänkin sattuvat jotkut eläinlääkärin toimet yms.

No ihan aluksi lopeta tuo hysterisointi, sillä saat koiran vain epäluuloiseksi. Minä leikkaan vähän väliä suoneen enkä ota siitä mitään ongelmaa. Jos kynnet on kovin pitkät niin leikkaat sen mitä uskallat ja sitten vaikka jalkahöylällä höyläät kynttä lyhyemmäksi ja jatkat höyläämistä päivittäin niin suoni alkaa pakenemaan ja saat kynnet lyhyeksi.

Mie leikkasin vahingossa koiraltamme liikaa takajalan kynnestä jokunen vuosi sitten ja siitäkin tuli aika paljon verta. Onneksi leikkaamisen aikana mieheni syötti koiralle herkkuja, niin se ei edes huomannut koko hommaa. Miekin huomasin vasta, kun näin verta sohvalla. Sekään vuoto ei meinannut millään tyrehtyä ja kun koira kipitti käytävää pitkin, menin perässä ja siivosin niitä veri tippoja. Onneksi se ajan kanssa rauhottui, eikä koiralle tullut mitään kammoa kynsien leikkauksesta. Toivottavasti sunkin koira loppujen lopuksi unohtaa tuon tapauksen ja kynsien leikkaus taas onnistuu. :)

No enhän mä koiran edessä hysterisoi vaan täällä (laitetaan raskaushormonien piikkiin, heh)

Joo, eiköhä se koira sen unohda, itteäni vaa ottaa päähän ja kun ton kynsien leikkaaminen muutenkin nii vaikeeta..Ja just ku oli vähä helpompaa ni sit mää mokasin...

Yhteistyössä