Voi prkl....Anoppiasiaa. Varoitus, jykevää tekstiä, k-18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin väsynyt äiti

Vieras
Pistetään alkutietoina lyhyesti, lapsen isä ja minä erottiin sen huumeongelmien takia kun vauva oli noin 7 kk. Tätä anoppi ei koskaan tienny, minäkin suojelin miestä ja otin syyt erosta niskoilleni.
Anoppi on aina ollut yli-innokas anoppi, kun vauva syntyi, hän totes minulle "kiitos kun teit tämän minulle".
Hän on mm pitänyt kaksivuotiasta lasta pakolla kotonaan (asui silloin minusta noin 200 km.n päässä). Puhe oli että lapsi on hänellä viikon, ja en kuullut haisuakaan lapsesta kuuteen viikkoon, puheluihin ei vastattu, soitin sossuun, ja ei mitään yhteistyötä. Poliisit haki lapsen pois.

Tuollaisia pieniä juttuja. Hän on aiemmin yrittänyt saada pojan minulta, hänen bravuuri on, että ottaisin mieheltä pois toisen huoltajuuden ja antaisin hänelle.
Just varmaankin.

Tuossa on muutama taustatieto, miehestä sen verran että sama jatkuu, mutta alkoholinkäyttö on nyt tapetilla entisen huumeiden sijaan. Anoppi ei tiedä tästäkään, vaikka mies on töissä hänen firmassa.

Tällä hetkellä tilanne on tämä, lapsella on ilmennyt mittavia kouluvaikeuksia, ja hänen isänsä ei ota kantaa, ei yhtettä.
Anopille ilmoitin ja ensimmäinen kommentti mitä löytyi oli tämä
"sillä on mummua ikävä"

Tällä hetkellä anoppi koettaa saada minua antamaan lapsi hänelle. Hän jo ilmoitti miehelle että hänellä on tähän sananvalta ja vaikutusvalta.
Hän on kuulemma kaikki järjestänyt valmiiksi, koulut ynnä muut vastaavat, ja selitti minulle kuinka paljon parempi lapsella on hänen luonaan.
Hän sanoi, että hän antaa lapselle kaiken mitä se tarvitsee ja nyt se tarvitsee mummoa.

Sitten kysymys, kuinka moni teistä puhuisi tässä vaiheessa anopille suorat sanat, vai onko tässä mistä taas kyse.
Mä en jaksa tota sen vouhotusta, kun aina kun siihen ottaa yhteyttä ja kaipaa tukea, sen vastaus on että anna lapsi minulle.

Ihan niinkuin se olisi jokin postipaketti, joka annetaan ensimmäiselle pyytäjälle.
Ei vaan jaksa, ei jaksa. Loppuu vieteri.

Soittaisin sille anopille ja sanoisin selvästi sen, että lapsi ei todellakaan muuta luoksesi asumaan. Sitten kertoisin myös juurta jaksaen poikansa alkoholi-huume-kuviot.
Sanoisin, että on kivaa että hänelle on pojanpoika tärkeä ja että hyvä kun haluaa lapsen elämään kuulua, mutta hän on lapselle mummo, äiti taas olen minä.
Siis tämmöiset perusasiat selvittäisin anopille.

'Puhe oli että lapsi on hänellä viikon, ja en kuullut haisuakaan lapsesta kuuteen viikkoon, puheluihin ei vastattu, soitin sossuun, ja ei mitään yhteistyötä. Poliisit haki lapsen pois. '

Provo: kuka äiti jättäisi lapsensa teille tietymättömille kuudeksi viikoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Nomadi:
Olisin varmaan jo alusta asti kertonut anopille eron todellisen syyn...

Kuin myös.

Ja anopin kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä. Joskus se on parempi ratkaisu kuin se, että hammasta purren kestetään ihmistä josta ei ole mitään muuta kuin pahaa mieltä ja oikeaa haittaa.

Tsemppiä pesäeroon!

Hmmm. ilmeisesti et jaksa etkä pärjää yksin ja olet saanut kaikenlaista apua.
jos anoppi ei minulle vastaisi, minä hakisin lapseni.
sinä ilmeisesti odottelit että hän palauttaa hänet?
Jos et pärjää etkä jaksa taloudellisesti etkä muutenkana, niin anna lapsi hänelle?

kuulosti kyl ihan uskomattomalta........ei yhtään terveen ja täysjärkisen tuntuinen anoppi. Ties mitä kieroja ajatusmalleja se lapsen päähän tartuttais, jos antaisit viettää enempikin aikaa. Eiks se hävenny yhtään et poliisit haki lapsen? Terve aikuinen kyl häpeis, jos jossain mielenhäiriössä pääsis tollasta tapahtumaan. Sillä on ilmeisesti jääny se oma poika hoitamatta ja se nyt apinan raivolla yrittää kanavoida ne syyllisyyden tms. tunteet sun lapseen. Isin päihdeongelmatkin puhuu tän tulkinnan puolesta, hoitoon vaan anoppi. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
'Puhe oli että lapsi on hänellä viikon, ja en kuullut haisuakaan lapsesta kuuteen viikkoon, puheluihin ei vastattu, soitin sossuun, ja ei mitään yhteistyötä. Poliisit haki lapsen pois. '

Provo: kuka äiti jättäisi lapsensa teille tietymättömille kuudeksi viikoksi?

No kuule, kun homma meni silleen että selitettiin että nyt ei kerkeä tuomaan ja aina oli jotain akuuttia estettä. Sitten ei väliin vastattu puhelimeen ja ei tullut takaisinsoittia, eikä vastattu viesteihin.
Tottakai uskoin selitystä, koska tiedän että etenkin heille tapahtuu akuutteja tilanteita, joissa vaatii sen läsnäolon (liittyen firmaan).

Ja vasta kun meni pari viikkoa, aloin epäilemään että nyt ei ole kaikki kunnossa.
Joten älä viitsi alkaa provoilemaan, kyllä se lapsen olinpaikka oli tiedossa.
Ja ihan sulle tiedoksi, minä en ole ainoa vanhempi, jonka lapsi on joskus pidetty teillä tietymättömillä, selaa nettia, niin on tapahtunut todistetusti muille.

Selitä taustat, tee selväksi että lapsesta et luovu ja saavat tavata jos osaavat käyttäytyä, muuten se on kiitos ja näkemiin. Ottavat sit yhteyttä muksun 18 v päivänä.

Inhottava tilanne :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos et pärjää etkä jaksa taloudellisesti etkä muutenkana, niin anna lapsi hänelle?

Minä en ole koskaan saanut apua, ja olen aina pärjännyt.
Minulla ei ole koskaan ollut omia sukulaisia tukiverkostona, eikä lapsenvahtia.
Eikä autoa, ja sitten sellainen juttu, että siellä missä anoppi asuu, sinne ei mene bussit.

Mä oon sen verran paska, että laukosin tossa tilanteessa suoraa tekstiä... Kertoisin eron syyt ja läksyttäisin asioihin puuttumisesta. Sit toteisin, ettei sillä o mitään oikeuksia lapseen ja lähtisin pois. Ei kuulis anoppi musta ja lapsesta sen jälkeen ainakaan pitkään aikaan. Pitsin huolen myös siitä, että isänsäkään ei lasta äidilleen anna.

Tuo lapsen pimittäminen kuuden viikon ajan on kidnappaus tms laiton juttu. Ei tolleen voi tehdä, että jättää lapsen palauttamatta eikä edes yhteydessä ole. Rikosilmotuksen tekisin tollasesta. Hullu anoppi sulla. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja heinäsirkka:
kuulosti kyl ihan uskomattomalta........ei yhtään terveen ja täysjärkisen tuntuinen anoppi. Ties mitä kieroja ajatusmalleja se lapsen päähän tartuttais, jos antaisit viettää enempikin aikaa. Eiks se hävenny yhtään et poliisit haki lapsen? Terve aikuinen kyl häpeis, jos jossain mielenhäiriössä pääsis tollasta tapahtumaan. Sillä on ilmeisesti jääny se oma poika hoitamatta ja se nyt apinan raivolla yrittää kanavoida ne syyllisyyden tms. tunteet sun lapseen. Isin päihdeongelmatkin puhuu tän tulkinnan puolesta, hoitoon vaan anoppi. :saint:

Minä en kyllä mitään anteeksipyyntöä koskaan saanut.... Ja siinä vierähti vuosi, ennenkuin anopin päästin taas puheväleihin..
Ihmiset on niin omituisia, ja nyt on tämäkin tilanne joka on hajonnu tummpuihin (lapsen kouluvaikeudet).
Pelkään vaan että anoppi saa oikeasti jotain päähänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eikä autoa, ja sitten sellainen juttu, että siellä missä anoppi asuu, sinne ei mene bussit.

eikä taksit suostu ajamaan sinne? mä olisin ainakin hakenut lapseni jo aikoja sitten pois. 6 viikkoa, eikö sulla ollut yhtään ikävä? Bussilla lähimpään kaupunkiin ja sieltä taksilla. vai eikö ole kaupunkejakaan lähellä?

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Soittaisin sille anopille ja sanoisin selvästi sen, että lapsi ei todellakaan muuta luoksesi asumaan. Sitten kertoisin myös juurta jaksaen poikansa alkoholi-huume-kuviot.
Sanoisin, että on kivaa että hänelle on pojanpoika tärkeä ja että hyvä kun haluaa lapsen elämään kuulua, mutta hän on lapselle mummo, äiti taas olen minä.
Siis tämmöiset perusasiat selvittäisin anopille.

Minä en millään haluaisi puuttua poikansa asioihin..
Pisti vaan korvaan viimeksi kun se soitti ja huokaili
"kun te erositte, niin mun pojalla on ollut niin vaikea luottaa enää naisiin, sinä särjit sen luottamuksen ihan kokonaan"

Teki mieli vastata, että eiköhän se ollu niin omissa maailmoissaan ettei ois edes huomannu mitään, ellei sohva olisi viety alta.

Minä en kyllä mitään anteeksipyyntöä koskaan saanut.... Ja siinä vierähti vuosi, ennenkuin anopin päästin taas puheväleihin..
Ihmiset on niin omituisia, ja nyt on tämäkin tilanne joka on hajonnu tummpuihin (lapsen kouluvaikeudet).

Olisko mahdotonta että kävisit juttelemassa poliisilaitoksella ja kertoisit saman kuin täänne jo etukäteen, samoin sen että pelkäät hänen keksivän jotain. Koska sitten JOS anoppi toteuttaa jotain, sulla on jo pohjustettu tilanne ja saat apua, pääset vaikka viranomaiskyydillä hakemaan muksua kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja provo?:

eikä taksit suostu ajamaan sinne? mä olisin ainakin hakenut lapseni jo aikoja sitten pois. 6 viikkoa, eikö sulla ollut yhtään ikävä? Bussilla lähimpään kaupunkiin ja sieltä taksilla. vai eikö ole kaupunkejakaan lähellä?

Nyt sopii jo lähteä miettimään kilometrejä, takseja, rahaa, yksinhuoltajuutta jne ja laskemaan yhteen, missä on paikka, jossa julkiset eivät kulje.
Mitä luulet, oliko ikävä?
Voi hyvänen aika, eihän nyt tästä ole kyse.
Haluaisin neuvoja tähän nyt olevaan tilanteeseen, kiitos.

et säkään kyllä miltään järjen jättiläiseltä kuulosta! Miks ihmeessä sun pitää lapses koulu ongelmista ex- anoppias informoida? Eihän hän ole lapsesi huoltaja. Ja muutoinkin, miks olla yhteydessä tuollaiseen ihmiseen? Ihmetyttää tuollainen touhu ja sit tänne tullaan itkee kun itsekkin ollaan yhtä tyhmiä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja provo?:

Nyt sopii jo lähteä miettimään kilometrejä, takseja, rahaa, yksinhuoltajuutta jne ja laskemaan yhteen, missä on paikka, jossa julkiset eivät kulje.
Mitä luulet, oliko ikävä?
Voi hyvänen aika, eihän nyt tästä ole kyse.
Haluaisin neuvoja tähän nyt olevaan tilanteeseen, kiitos.

No mä olisin ottanut vaikka pikavipin. mikä voi olla tärkeempää kuin oma lapsi?

nyt sanot anopille moikka, ei enää nähdä ennen kuin osaat käyttäytyä ja btw sun poikas on narkki.

Olisko mahdotonta että kävisit juttelemassa poliisilaitoksella ja kertoisit saman kuin täänne jo etukäteen, samoin sen että pelkäät hänen keksivän jotain. Koska sitten JOS anoppi toteuttaa jotain, sulla on jo pohjustettu tilanne ja saat apua, pääset vaikka viranomaiskyydillä hakemaan muksua kotiin.

Siitä on jo viisi vuotta aikaa, ja nyt asumme entistä kauempana heistä, lisääs kahteen sataan km.n noin seitsemänsataa, niin tulee realistinen arvio.
Välimatkaa on just sopivasti :)

Kyllä se näkyy lastensuojeluviranomaisten papereissa, se palauttamatta jättäminen.

Anteeksi, mutta oli niin uskomattoman kuuloista tekstiä, että luulenpa olevan provo..
Puhe oli että lapsi on hänellä viikon, ja en kuullut haisuakaan lapsesta kuuteen viikkoon, puheluihin ei vastattu, soitin sossuun, ja ei mitään yhteistyötä. Poliisit haki lapsen pois.
Ja sinä vaan odottelit luurin päässä sen kuusi viikkoa??
Moniko äiti ois hypännyt autoon ja hakenut lapsensa pois??

alkoholinkäyttö on nyt tapetilla entisen huumeiden sijaan. Anoppi ei tiedä tästäkään, vaikka mies on töissä hänen firmassa. [/b] Vaikea uskoa, etteikö muka huomaisi..
Ainakin nämä kaksi kohtaa särähti korvaan ja sai uskomaan aloitusta provoksi..

Siitä on jo viisi vuotta aikaa, ja nyt asumme entistä kauempana heistä, lisääs kahteen sataan km.n noin seitsemänsataa, niin tulee realistinen arvio.
Välimatkaa on just sopivasti :)

Kyllä se näkyy lastensuojeluviranomaisten papereissa, se palauttamatta jättäminen.

Ööö,900 km välimatkaa? Asutteko edes samassa maassa?